97. Maaike

509 21 0
                                    

'Mama?'  Ik hoor de deur open gaan en het hoofdje van Faith komt tevoorschijn. 'Mama!' Ik lach zachtjes om haar voorzichtige bewegingen als ze naar me toe komt lopen.

Zodra ze haar zusje ziet, begint ze enthousiast te roepen. 'ZE IS ZO KLEIN, IS DAT-' voordat ze haar zin af kan maken, staat Liam al achter haar en heeft zijn hand op haar mond gelegd. 'Zachtjes, Faith,' zegt hij streng. 'Je maakt haar wakker, dat mag niet.' 'Oh...' mommelt ze verbaast. 'Waarom slaapt ze, ze moet me toch wel kunnen zien? Anders weet ze niet dat ik haar oude zus ben....'  

Ik besluit het van Liam over te nemen, maar schenk hem toch een dankbare blik. 'Emme moet veel slapen, dat deed jij ook toen je nog klein was.' 'Oh!' besluit ze. 'Dan is het goed hoor, dan mag het wel van mij.' 'Fijn.' Grinnik ik. 'Dat is wel belangrijk natuurlijk.'

'Kom maar, Faith,' stelt Niall aan haar voor. 'Wil je even bij haar komen kijken?' Voorzichtig knikt ze, om er zeker van te zijn dat ze zachtjes doet, loopt ze zo zachtjes mogelijk en komt dan voorzichtig naast Niall staan. Ik geef hem een liefdevolle blik.

Ik ben echt trots op Niall. Hij is net vader geworden en hij doet het nu al zo goed! Toen ik geslapen heb, heeft hij haar verschoond en rustig laten slapen, totdat ze weer gevoed moest worden. Hij doet alles nog wat onwennig, maar dat komt nog allemaal wel.

'Leuk dat jullie er zijn, de anderen komen ook straks?' Vraag ik terwijl ik naar Liam kijk. Die knikt direct. 'Ja, Harry en Fay stuurden net dat ze er in tien minuutjes zijn en Louis staat in de file, dus die komt met twintig minuutjes.' Ik glimlach tevreden. Ik blijf het leuk vinden dat ons groepje zo close met elkaar is en dat iedereen elkaar alles gunt en elkaar met alles wil helpen.

'Mag ik haar vasthouden?' 

Even schrik ik van de vraag van Faith, maar dan kijk ik Niall aan die knikt en me een bemoedigende blik toewerpt. 'Oké,' zeg ik dan zacht terwijl ik het kindje op mijn borst voorzichtig omdraai zodat ze goed ligt. 'Kom maar bij mama op bed dan.'

Faith doet direct een wilde poging om op bed te springen, maar wanneer het haar niet lukt en Emme geluidjes begint te maken, stopt ze direct. 'Sorry...' piept ze. Niall fluistert naar haar dat ze daar niets aan kan doen en dat alle baby's geluidjes maken en tilt haar dan op het voeteneinde van mijn bed. Ik overhandig Emme even aan Liam, zodat hij haar ook even vast kan houden en daarna geeft hij Emme door aan Faith. Niall blijft achter die twee staan om er zeker van te zijn dat alles goed gaat.

'Ze is een mooie baby, papa en mama,' glimlacht Liam naar ons en ik bedankt hem met een trotse blik op mijn gezicht voordat ik mijn telefoon pak en een foto maak van Niall, Faith en Emme. Niall lacht naar me wanneer hij doorheeft wat ik doe. 'En.... de eerste foto is gemaakt!' Lach ik blij wanneer ik de foto terugkijk en vervolgens aan Niall en Liam laat zien.

'Hij is wel leuk voor op Instagram,' oppert Niall. 'Dan weet iedereen tenminste dat ze geboren is.' Ik knik als teken dat ik ermee instem. Ik zet onder de foto dat Niall en ik met grote vreugde kunnen zeggen dat we ouders geworden zijn van ons dochtertje en dat alles goed met ons gaat. 

Haar naam hou ik expres nog even geheim, zodat de mensen kunnen raden hoe we haar genoemd hebben. Ik vind het altijd leuk om de reacties te lezen en aangezien ik de eerste paar dagen nog veel in bed zal liggen, heb ik daar genoeg tijd voor!

En terwijl de eerste reacties en felicitaties binnenstromen, schakel ik mijn telefoon uit, om naar mijn prachtige dochters te kunnen kijken.

Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu