25. Maaike

909 50 19
                                    

'Goedemorgen, Paul.' Ik doe de deur voor hem open en laat hem in. 

Hij knikt naar me. 'Goedemorgen.'

'Koffie?' Ik kijk hem vragend aan wanneer hij zakelijk aan een tafel gaat zitten.

Hij knikt. 'Doe maar. Sorry dat het zo vroeg moet, maar ik heb het druk.'

Ik richt een blik op de klok die half negen aangeeft. 'Maakt niet uit, jij moest eerder opstaan dan ik en normaal maakt Faith me wel eerder wakker.'

Hij knikt. 'Dus, over je zangcarrière, je had al een keuze gemaakt?'

Ik knik bedenkelijk. 'Ja, klopt.'

Ik zet de kop koffie voor hem neer en klem die van mij tussen mijn handen en neem ook plaats aan de tafel. 'Ik wil met een carrière bezig gaan.'

Paul knikt goedkeurend. 'Dat hoor ik graag, neem je nog steeds covers op voor je YouTube kanaal?'

Ik bijt op mijn lip. 'Sinds de geboorte van Faith heb ik eigenlijk maar tijd gehad voor het opnemen van twee covers, en die heb ik ook online gezet.'

'En daarnaast heb je er niets mee gedaan?'

Ik bijt op mijn lip, ik weet waar hij naartoe wil!

Hij wil mijn kanaal gaan gebruiken als reclame voor mijzelf...

'Ik neem nog wel eens challenges op met de jongens, of tags, dat soort dingen.'

Paul knikt. 'Jij moet zelf de keuze maken of je het kanaal actief gaat houden. Ik raad het je aan, het is goede aandacht voor je.'

Ik zucht zachtjes, daar is het bekende woord weer: aandacht.

Alles voor de aandacht.

Ik bedoel, de relatie tussen Liam en mij was ook niet voor de lol, die was ook voor ¨De aandacht¨.

'Ik denk niet dat ik afscheid kan nemen van mijn kanaal, niet na wat ik er mee bereikt heb.' Het komt er zelfverzekerd uit, en dat ben ik nu ook.

'Oké, dan hebben we dat onderdeel gehad. Nu de muziek.' Paul rommelt in zijn tas en haalt er een paar vellen papier uit.

'Als zangeres moet je -natuurlijk- muziek maken, dus ik heb een paar liedje meegenomen waar je uit kan kiezen, die kan je over een paar dagen komen opnemen.'

Ik knik. 'En als ik er geen mooi vindt?'

Paul kijkt me met opgetrokken wenkbrauw aan. 'Dan kan je nieuwe liedjes uitzoeken of -als je dat kan- zelf een liedje schrijven.'

Ik knik nadenkend, maar Paul geeft me daar de tijd niet voor. 'Hier heb ik een cd, waar die liedjes op staan, ze zijn ingezongen door mensen, maar niet zo goed dat ik ze uit wil brengen.'

Mompelend pak ik de cd aan. 'Oké.'

Het voelde naar om te weten dat Paul het soms op gaf, dat hij soms gewoon zei ¨Dit liedje gaat nooit iets worden met jouw stem, iemand anders laat ik het gebruiken¨. 

'Denk er maar over na, ik moet naar mijn volgende afspraak.' Paul richt zijn blik om het horloge om zijn pols en staat op.

'Fijne dag verder, Maaike'


Wat zouden jullie ervan vinden als er binnenkort een nieuwe fanficie online zou komen?


Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu