83. Maaike

605 27 0
                                    

Ik tik enigszins zenuwachtig met mijn vingers op de tafel waaraan in zit wanneer de radiodj voor mij aftelt zodat ik weet dat alles wat ik zeg live op de radio komt.

Nadat ik Faith bij Liam afgezet had na het bezoekje aan de basisschool, zijn Niall en ik doorgereden naar hier, BBC Radio 1

Niall blijft nu op me wachten in de auto en haalt me dus weer op wanneer ik klaar ben.

De dj haalt me uit mijn gedachten. 'Vandaag, nu om precies te zijn hebben we een heel bijzondere gast. Ze is al een eerder langsgekomen met de jongens van One Direction en ook een keer met Liam Payne en Niall Horan, maar nu is ze helemaal alleen gekomen!'

De dj laat even een stilte vallen voordat hij verder praat. 'Ze is bekend geworden doordat ze onverwachts inviel voor Harry Styles op hun wereldtour vijf jaar geleden. Het gaat hier om de vierentwintig jarige Maaike Wilson!!'

Ik lach even doordat de dj mijn naam uitspreekt alsof ik een bokser ben die de ring inkomt en direct is mijn spanning verdwenen. 'Inderdaad! Leuk dat ik mocht komen!'

De dj glimlacht naar me en knikt even kort. 'Laten we dan maar direct met de deur in huis vallen, Maaike, hoe gaat het met je?'

'Met mij gaat het goed.' Glimlach ik, wetend dat ze niet zozeer mijn eigen gezondheid bedoelen, maar meer mijn relatie en mijn soort van ex: Liam. En dan mogen we Faith ook niet vergeten...

'Je hebt alweer een tijdje geleden een tour gehad en succesvol afgesloten, hoe was dat?' 

Even denk ik na over wat ik zal antwoorden.'Het was natuurlijk fijn om te zien dat de tour goed ontvangen werd, dan weet je dat mensen je ook leuk vinden los van One Direction. Dat is ook belangrijk, natuurlijk en ik ben de jongens nog steeds heel erg dankbaar voor het feit dat ze me de kans hebben gegeven om op te mogen treden met ze. Ze hadden de show ook af kunnen lassen of verplaatsen naar een andere datum.'

De radiodj maakt mijn zin af. 'Maar dat deden ze niet en zo trad jij dus een aantal shows met ze op.' 

Ik knik instemmend. 'Ja, dat klopt.'

'En jullie band werd ook steeds beter, toch? Je woont nu zelfs met een van de jongens samen!'

Weer knik ik. 'Ja, ik woon inderdaad met Niall samen nu. En Liam is ook weer bij ons ingetrokken na de relatie met Ivy.'

Ik trek de microfoon iets dichter naar me toe om wat beter verstaanbaar te zijn, wanneer de man tegenover me weer begint te praten. 'Dat is vast fijn voor Liam geweest, hoe vatte hij het stuklopen van zijn relatie op?'

Ik kuch even zacht, voordat ik besluit wat ik moet antwoorden. 'Daar ga ik geen antwoord op geven, maar voor Liam is het inderdaad fijn dat hij even bij Niall en mij in kon trekken. En Faith vond het natuurlijk ook leuk dat haar vader er wat vaker was.'

De man knikt even kort en lijkt zich pas na een paar seconden weer te bedenken dat hij een volgende vraag moet stellen. 'Want hoe zit dat? Je had een relatie met Liam, krijgt een kind en nu heb je een relatie met Niall. Hoe vatten beide mannen en Faith het op?'

'Voor ons is dat nooit een probleem geweest, en Niall en Liam kunnen nu eerder beter dan slechter met elkaar overweg. We merken dat het voor de buitenwereld soms nog wel een probleem is. Ze vinden het raar dat ik eerst met de ene jongen van One Direction ging en nu met de ander.' Ik haal even diep adem om hier niet al te diep op in te gaan, maar soms irriteert dit onderwerp me nog wel eens! Alsof ik hiervoor gekozen heb!? 

Ik heb er nooit voor gekozen om met Liam een neprelatie te moeten hebben en vervolgens met Niall een echte, soms lopen dingen gewoon raar!

'En Faith?' Ik zucht zacht, zij moet er ook altijd weer bijgehaald worden... 'Faith weet niet beter, ze is het gewend en dat willen wij ook zo. Ze kan het heel goed met Niall vinden, maar weet ook dat hoewel ik met hem samen ben, hij niet haar vader is. Dat is Liam. En dat gaat het volgende kindje ook weten.'

Ik had getwijfeld of ik wel wilde vertellen dat ik zwanger ben, ik had het liever met Niall erbij willen doen, maar dat was voorlopig niet mogelijk en aangezien mijn buik alleen maar aanweziger gaat worden (als je snapt wat ik bedoel) binnenkort, hebben Niall en ik besloten dat ik het nu vertel.

De dj kijkt verrast op. 'Je bent weer zwanger? Gefeliciteerd! Van Niall neem ik aan?'

Ik kijk hem enigszins geërgerd aan, die laatste opmerking moest er gewoon bij! Mensen kunnen de relatie van mij en Liam gewoon niet loslaten... 

'Ja, van Niall. En ook dit kindje zal weten dat Niall de vader is, maar we willen natuurlijk ook graag dat hij of zij goed met Liam overweg kan.'

Ik maak het gebaar dat ik klaar ben met praten en de dj bedankt me nog voor het interview voordat ik het kamertje uitloop. 


Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu