Ik luister naar de antwoorden die Maaike en Niall geven op de vragen van de radio-dj en geef af en toe ook een antwoord.
Ik kijk naar Faith, die op Maaike haar schoot zit en nu haar armpjes naar me uitsteekt.
Glimlachend pak ik haar van Maaike over en trek haar dicht tegen me aan, lief lachend slaat ze ook haar armpjes om me heen en ik speel wat met haar knuffel die we voor haar meegenomen hebben.
Wanneer de radio-dj vraagt of Maaike en Niall dingen anders gaan aanpakken bij de opvoeding van hun kindje, dan dat we bij Faith gedaan hebben, kijk ik mijn vrienden nieuwsgierig aan.
Ik weet niet waarom, maar ik wil hun antwoord graag weten, ik wil weten of ik hetzelfde over de opvoeding van mijn dochter denk als zij.
En als ik zo naar hun antwoorden luister, komen we inderdaad qua mening er overeen. We zijn het erg met elkaar eens.
Met mijn volle aandacht op mijn vriend gericht, kijk ik Niall aan wanneer hij begint te praten. 'Natuurlijk denken Liam en ik op sommige gebieden anders over het opvoeden van een kind, maar we denken ook over een heleboel dingen hetzelfde.' Hij glimlacht naar me zodra hij doorheeft dat ik hem aankijk en ik schenk hem dezelfde blik terug.
'Liam en Maaike zijn niet de enige die Faith opvoeden, we wonen met z'n drieën in hetzelfde huis en ik maak dus ook deel uit van de opvoeding van Faith. Wel probeer ik me bij de belangrijkste keuzes qua opvoeding er uit te houden. De opvoeding zal ongeveer hetzelfde zijn bij het kindje van Maaike en mij.' Dit keer kijkt Niall Maaike vragend aan, maar ook zij geeft hem een bemoedigende blik , alsof ze wil zeggen dat hij gelijk heeft.
Niall gaat dan weer verder, met een tevreden glimlach op zijn gezicht geplakt. 'Liam zal daar ook een grote rol in spelen!' Niall zegt het, doelend op de opvoeding van het kindje van Maaike en hem en ik geef hem een dankbare blik.
Het betekent veel voor me dat hij me dat toevertrouwd, ook al ben ik wel al vader en hij nóg niet.
'Bovendien,' begint Maaike grinnikend. 'Is Faith geen monster geworden, dus blijkbaar doen we wel iets goed! Ik zie geen reden om onze manier van opvoeden aan te passen.'
Ik knik instemmend en kan een lachje niet onderdrukken. 'Ik heb hier niet zo veel aan toe te voegen. We weten van elkaar wat we belangrijk vinden en wel en niet willen, en daar houden we rekening mee bij de opvoeding.'
Dit keer knikt Maaike instemmend en ik maak even oogcontact met haar.
Ik ben zo blij dat we na alles dat we samen meegemaakt hebben, met z'n tweeën, maar ook met Niall en de andere jongens erbij, nog steeds zo graag en makkelijk met elkaar om kunnen gaan.
Ik durf te wedden dat bij negen van de tien duo's, de vriendschap het niet zou overleven als ze hetzelfde meegemaakt hebben als dat wij hebben. En daarom, omdat we al zoveel meegemaakt en doorstaan hebben, geloof ik dat we een hele bijzondere en sterke vriendschap hebben!
We hebben van alle ellende het beste gemaakt, en zijn er beter uitgekomen, onze vriendschap is verbeterd, juist door alles wat we samen meegemaakt hebben.
En hoewel Faith alles behalve gepland en in eerste instantie ook niet gewild was, houden we toch heel veel van elkaar als vrienden en van ons kindje samen.
JE LEEST
Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2
FanficVermoeid kijk ik naar het kleine wondertje voor me. Liam komt naast me staan, tranen van geluk staan in zijn ogen en ik kan je vertellen dat het bij mij niet anders is. Breed glimlachend pakt hij mijn hand. 'Gefeliciteerd met ons kleintje, mama.' Ik...