'Goedenavond, Niall, Liam, Maaike. En natuurlijk jullie dochter, Faith. Hoe gaat het met jullie?' De radio-dj keek ons geïnteresseerd aan en Liam besloot antwoord te geven.
Ik luisterde niet naar zijn antwoord, dat sloeg toch nergens op: Iedereen zou toch altijd zeggen dat het goed ging.
In plaats daarvan, keek ik naar Faith. We hadden Harry, Fay en Louis gevraagd of ze op haar wilde passen, maar geen van allen kon... We moesten haar dus meenemen naar het interview.
Louis wilde verder werken aan het album van de jongens en dat ging nou eenmaal niet met een kind dat aandacht nodig heeft en Harry en Fay gingen uit met zijn tweeën.
Ik was blij dat die twee eindelijk bij elkaar waren. De laatste tijd leek het sowieso al dat ze samen waren. Ze wisten het zelf alleen nog niet. Het is mooi dat ze elkaar na bijna 5 jaar toch gevonden hebben.
'Maaike, Niall, ik hoorde het geweldige nieuws van jullie, gefeliciteerd! Jullie krijgen een kindje samen!'
Direct begon ik te glimlachen en Faith keek ook op. 'Ik krijg ook baby!'
We moesten allemaal lachen en ik wachtte even tot iedereen uitgelachen was, tot ik begon met praten.
'Wij zijn ook heel blij, inderdaad, dankjewel! Faith vind het ook heel leuk, zoals je wel kan horen!' Ik lachte even en wreef mijn kleine meisje over het arm, glimlachte naar haar en was blij dat ze zo lief was nu.
'Dat snap ik heel goed, van een luisteraar kreeg ik de vraag of jullie iets qua opvoeding gaan veranderen tussen jullie kindje en Faith. Aangezien het wel van verschillende vaders is.'
Niall beantwoorde dit keer de vraag en ik was blij dat we zo goed verdeeld antwoord gaven op de vragen.
'Natuurlijk denken Liam en ik op sommige gebieden anders over het opvoeden van een kind, maar we denken ook over een heleboel dingen hetzelfde. Liam en Maaike zijn niet de enige die Faith opvoeden, we wonen met z'n drieën in hetzelfde huis en ik maak dus ook deel uit van de opvoeding van Faith. Wel probeer ik me bij de belangrijkste keuzes qua opvoeding er uit te houden. De opvoeding zal ongeveer hetzelfde zijn bij het kindje van Maaike en mij. Liam zal daar ook een grote rol in spelen!' Niall kijkt af en toe vragend onze kant op, alsof hij wil vragen of we het met hem eens zijn en ik kan alleen maar knikken.
Dit verwoord hij perfect!
'Bovendien,' begin ik met een niet al te serieuze toon in mijn stem. 'Is Faith geen monster geworden, dus blijkbaar doen we wel iets goed! Ik zie geen reden om onze manier van opvoeden aan te passen.'
Liam knikt instemmend. 'Ik heb hier niet zo veel aan toe te voegen. We weten van elkaar wat we belangrijk vinden en wel en niet willen, en daar houden we rekening mee bij de opvoeding.'
JE LEEST
Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2
FanfictionVermoeid kijk ik naar het kleine wondertje voor me. Liam komt naast me staan, tranen van geluk staan in zijn ogen en ik kan je vertellen dat het bij mij niet anders is. Breed glimlachend pakt hij mijn hand. 'Gefeliciteerd met ons kleintje, mama.' Ik...