Omdat LGUK op #68 (hoogste tot nu toe!!!) staat in fanfictie en LSG op #3, vind ik dat jullie wel een nieuw hoofdstuk verdienen! En ook omdat ik zelf al bij hoofdstuk 70 ben met schrijven en ik dus wel een aardig vooraadje heb haha. Ik hoop LGUK deze zomervakantie nog af te schrijven :)
'Hoe was je gesprek met Paul vandaag?' Vragend kijk ik Maaike aan en neem een hap van mijn eten.
'Het was wel oké denk ik, hij heeft me een aantal liedjes gegeven waarvan ik er een van moet kiezen die ik wil gebruiken.' Ze prikt nutteloos in haar eten en kijkt zwijgend voor zich uit, een teken dat ze ergens niet tevreden is.
'Is er iets?' Ik kijk haar vragend aan, hopend dat ze het me wil vertellen.
'Ik vind het gewoon naar om liedjes te zingen die anderen geschreven hebben.'
Ik kijk haar niet begrijpend aan. 'Waarom? Zo veel mensen doen dat, en bovendien schrijven sommige mensen liedjes speciaal voor anderen.'
Maaike knikt. 'Weet ik, maar Paul zei dat het liedjes waren van zangers, of zangeressen die het liedje niet mooi genoeg konden zingen ofzo. Het lijkt me vreselijk om te horen...'
'Dat is niet zo, Maaike. Zet het uit je hoofd.' Ik kijk haar doordringend aan. 'Paul heeft dat verkeerd, ik heb geen idee waarom hij dat gezegd heeft, maar het klopt niet.'
'Oké.' Mompelend kijkt Maaike me aan.
'Wil je anders met mij een liedje schrijven? Dan is het van ons, en van ons alleen.' Ik kijk haar glimlachend aan.
Maaike knikt al wat vrolijker.
Ik begin te grijnzen. 'Om dan maar even bij Paul zijn woorden te blijven. Dat is goed voor de pers.'
Maaike begin hard te lachen en imiteert dan Paul zijn stem. 'Ik hoor het hem al zeggen: ¨Dan krijg je aandacht van de Directioners, het is een goede keuze geweest om het samen met Niall te doen¨.'
Ik grinnik. 'Misschien vinden Louis en Harry het ook wel leuk om te komen?'
Ik twijfel om Liam ook te noemen, maar aangezien Faith bij hem is doe ik het maar niet.
Maaike knikt vrolijk. 'Goed idee! Ik stuur ze wel een appje.'
Ik knik. 'Ik pak alvast wat spullen.'
Ik loop naar een kantoortje in huis, daar schrijven we wel vaker liedjes.
Ik zeg wel kantoor, maar eigenlijk is het een soort chillroom.
We ontspannen ons hier en schrijven liedjes.
Er liggen vier zitzakken, een bank, een radio en nog een aantal dingen in de kamer.
Ik besluit alvast te beginnen met schrijven, als Maaike het niks vindt kunnen we altijd nog overnieuw beginnen.
You're sitting down the river
In a kind of trance, staring at the water
You're sitting save at the ground
And at the same time,
You're drowning in the waterVoordat ik verder kan schrijven komt Maaike de kamer in gelopen. 'Louis en Harry zijn onderweg.'
JE LEEST
Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2
FanficVermoeid kijk ik naar het kleine wondertje voor me. Liam komt naast me staan, tranen van geluk staan in zijn ogen en ik kan je vertellen dat het bij mij niet anders is. Breed glimlachend pakt hij mijn hand. 'Gefeliciteerd met ons kleintje, mama.' Ik...