51. Maaike

737 35 16
                                    

Voor mijn verjaardag krijgen jullie een extra hoofdstuk, geniet ervan!

Wanneer Liam met Faith naar boven is gelopen komen Harry en Louis naast me staan, eerst in stilte, maar dan beginnen ze te praten.

'Sorry, we hadden wat rustiger moeten doen met haar...' Harry zegt het zacht en Louis knikt instemmend. 'Dit is waarvoor je ons gewaarschuwd hebt!'

Ik glimlach naar de twee. 'Dat is lief van jullie, maar dat ze zo reageerde had vooral te maken met dat ze heel erg moe was. De laatste dagen zijn erg druk voor haar geweest en hebben daardoor ook heel veel energie opgeëist! Nu ze vandaag ook haar middagslaapje gemist heeft, kon je dit verwachten!'

Ik ben even stil voordat ik verder praat. 'Als ze uitgerust was, was ze waarschijnlijk alleen even geschrokken van het bloed, maar zou er dan zo hard om lachen en gewoon weer verder spelen.'

Ik weet dat wat ik zeg het tegenovergestelde is van wat is een paar minuten geleden nog vond, namelijk dat ze veel voorzichtiger met Faith moesten doen en haar zo veel mogelijk moesten beschermen, maar juist doordat ze wel viel ben ik in gaan zien dat dit nou eenmaal gebeurd als ze plezier heeft!

Ik kan Faith moeilijk haar hele leven op een veilige plek houden, dat hoort niet en is alles behalve gezond als je het mij vraagt. En bovendien zou ze dan alles behalve gelukkig opgroeien en dat is wat elke ouder wil, toch? Dat ze een gelukkig kind hebben dat een goed leven heeft?!

'Alsnog vind ik dat we naar je hadden moeten luisteren, jij bent haar moeder en we horen je keuze qua dingen wel en dingen niet doen accepteren, net zoals hoe jullie haar op willen voeden-'  wanneer ik merk waar Harry heen gaat onderbreek ik hem. 'Ik meen het, Hazz! Het maakt niet uit, dit gebeurt gewoon! Het hoort erbij, echt waar.'

Hij glimlacht naar me. 'Dankje, Maaik.'

Fay komt achter hem staan en slaat haar arm om hem heen. 'En nu ophouden, het is duidelijk dat het nu opgelost is en ik heb geen zin om uren door te gaan met de discussie of we de val van Faith hadden kunnen voorkomen!'

Ze last expres een stilte in zodat de woorden tot ons door kunnen dringen en ze wacht even of er iemand tegen haar in zal gaan, maar we doen het niet.

Ik niet, Louis niet, Harry niet en Niall niet.

'Goedzo.' glimlacht ze wanneer niemand iets zegt en vervolgt haar verhaal. 'Zo vaak doen we dit niet: iets met het vriendengroepje. En ik wil dat de dingen die we dan wel doen leuk zijn en leuk afgesloten worden!'

Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu