71. Niall

606 25 3
                                    

'We zijn er bijna weer.' Glimlach ik naar Maaike, een van mijn handen om het stuur van mijn auto geklemd en de ander op Maaike haar been.

Maaike knikt glimlachend met de lach die al even op haar gezicht staan. 

Sinds gisteravond hebben we beide een tophumeur en stiekem hoop ik dat het nog lang zal duren voordat dat over gaat!

Ik zet de auto stil op het erf van ons huis en pak zoveel mogelijk spullen uit de achterbak, proberend te voorkomen dat we tien keer op en neer moeten lopen.

Gelukkig hoeven we maar twee keer op en neer te lopen en net wanneer we klaar zijn komt Faith op ons afgerend.

Ze rent recht op Maaike af die haar direct in haar armen neemt en optilt en ik wrijf verwelkomend over haar rug. 'Hoi, kleine meid.'

'Oi, Naal.' Ik lach om de manier hoe ze mijn naam uitspreekt en kijk dan op naar Liam die de gang op komt lopen.

'Faith, Cleo voor je aan de telefoon.' Liam lacht en drukt het gesprek op luidspreker wanneer Faih verrast opkijkt en zich snel uit de armen van Maaike wurmt om tegen Cleo te gaan praten.

'Ceo? Kom je ier? Pop wact op je. Ze boos dat je nie komt!'

Ik lach naar haar en wanneer ik de rest van het gesprek volg, kan ik eruit halen dat Cleo langskomt nu. Maureen zegt dat ze er met een halfuurtje is en dat ze dan mag blijven slapen zoals Maaike gevraagd had.

We spreken met Maureen af dat we morgen naar een speelparadijs gaan en dat ze haar daar dus ook op mag komen halen morgen, omdat ze waarschijnlijk na het spelen helemaal gesloopt zijn! Waarschijnlijk zijn ze dat morgen al, aangezien ze op dezelfde kamer gaan slapen, maar we zullen zien.

Na een half uur komen inderdaad Cleo en Maureen aanzetten en hebben ze een pop voor Faith meegebracht als cadeautje omdat Cleo hier mag blijven slapen.

We zeggen dat dat echt niet nodig was, maar wel heel lief is en na een paar uur spelen en donderjagen moeten de twee kleintjes al weer naar bed toe; het is al laat voor hun doen en morgen hebben ze hun energie nodig voor het speelparadijs!

'Zal ik pop in haar wieg leggen?' Maaike kijkt Faith onderzoekend aan die haar nieuwe pop stevig tegen zich aangeklemd heeft. Ze schudt haar hoofd. 'Pop bij Faith slaapje doen.'

Maaike lacht. 'Oké dan, gaan jullie dan nu lekker slapen?'

In plaats van dat Faith gaat liggen in haar bedje komt ze juist iets verder overeind. 'Mama, wanneer krijg ik levende pop?'

Ik kijk Maaike even glimlachend aan, wetend dat Faith op een baby doelt, Maaike kijkt mij met dezelfde gelukkige blik aan. 

'Misschien wel sneller dan je denkt, kleine meid.'



Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu