75. Maaike

590 24 4
                                    

 'Stil jij, ik zoek alleen een goed excuus om sowieso één keer in de week langs te komen...'

Liam begint te lachen. 'Meen je die?! Je weet dat je altijd langs mag komen als je dat wil!'

Zijn moeder begint zacht te lachen en ik glimlach lief naar haar. 'Ik ben het helemaal met Liam eens, maar ik ben nu nog niet zo lang zwanger, ik kan dus eigenlijk nog alles goed doen.'

Karen knikt begrijpelijk. 'Dan moet je maar aangeven wanneer ik je kan helpen, dan zal ik zo snel mogelijk komen.'

Breed glimlachend trek ik haar in een dankbare knuffel. 'Dat is lief, je ben geweldig, Karen!'

 'Geen dank, lieverd! Ik doe het graag, of het nou voor mijn kleinkind is, of het kindje van jou en Niall. Je bent familie en dit soort dingen hoor je voor je familie over te hebben!'

Liam en ik kijken zijn moeder dankbaar aan en ze begint alweer te praten voordat ik ook maar een kans heb om iets te zeggen. 'En nu steel ik Faith voor een paar uur van jullie, want ik wil wat tijd met mijn kleindochter doorbrengen.'

Ik lach. 'Bij deze heb je dan mijn toestemming om mijn dochter te stelen.'

Wanneer Karen weg is zak ik naast Liam op de bank neer in stilte.

Na een moment van stilte onderbreekt Liam die. 'Waar denk je over na?'

Ik kijk hem voor een moment aan en zucht zacht. 'Over mijn ouders... Dat Faith ze niet eens kent en dat jou moeder zo lief voor haar en ons is.'

Liam knikt begrijpelijk. 'Maar wil je dat dan? Je kan je ouders altijd opbellen en het goedmaken, toch?'

Mijn gezicht betrekt. 'Weet ik, maar dan moet ik mijn excuses aan gaan bieden en ik vind niet dat ik iet verkeerds gedaan heb, dat wordt hem dus niet..'

'Je kan het ook uitpraten?'

Ik schud mijn hoofd. 'Laten we er gewoon over ophouden en er blij mee zijn dat Faith tenminste jouw ouders nog heeft als super goede opa en oma.'




Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu