'Ik snap er niets van, Maaike. Ze wilde me terug, verdomme zeg! Als ik ja gezegd had waren we nu weer samen, dan hadden we gedaan alsof en niets gebeurt was! DAMNIT!'
'Wow wow wow, even rustig, Liam!' Ik kijk hem lichtelijk geschrokken aan vanwege zijn uitbarsting. 'Leg nu eens even uit wat er gebeurt is bij Ivy.. en rustig alsjeblieft.'
Liam knikt, haalt diep adem en ik schuif de doos met de laatste spullen van Liam uit het appartement wat van ons beide af, zodat Liam zich op het verhaal kan focussen. 'En zonder scheldwoorden graag, Faith is in de kamer hiernaast aan het spelen en ik wil niet dat een kind van haar leeftijd al scheldt...'
'Oké, sorry...' Liam glimlacht verontschuldigend. 'Toen ik langs Ivy ging net, wilde ze haar excuses aanbieden-'
'Dat hoort ze ook te doen, dan beseft ze eindelijk eens wat voor leuks ze heeft laten lopen!' Onderbreek ik Liam.
Dan maak ik een gebaar dat hij verder kan praten, zonder mijn onderbrekingen. Ik had hem wel afkeurend zien kijken!
'Ze bood dus haar excuses aan en ze wilde opnieuw beginnen. Dacht ze soms dat ik alles zou kunnen vergeten? Dat ik HAAR ZOU KUNNEN- sorry...' mompelt hij direct wanneer hij merkt dat hij is gaan schreeuwen. 'Dacht ze dat ik haar zomaar zou kunnen vergeven?! Er zit echt een steekje los bij dat mens, zeg...'
Ik lach zachtjes. 'Daar dacht je eerder niet zo over, als ik het niet mis heb?'
Liam gromt zacht. 'Toen had ik nog geen ruzie met haar gehad, na een ruzie leer je elkaar pas echt kennen, daarvoor niet!'
Ik knik instemmend als teken dat ik het met hem eens ben.
'Dus ik heb die trut maar eens vertelt waar het op stond, maar niet dat ze me pijn gedaan heeft, dat hoeft ze niet te weten!' Hij kijkt me boos aan, maar je kan zien dat hij niet boos is op mij, hij is duidelijk heel erg boos op Ivy.
'Liam, ik weet dat jullie relatie op een niet zo'n leuke manier stukgelopen is, maar laat Ivy in haar waarde, oké? Je zit nu gewoon in de fase dat je boos op haar bent en dat je haar de schuld van alles geeft, maar dat is ook niet eerlijk, dat moet je toegeven!'
Liam snuift en trekt de doos met spullen weer naar zich toe. 'Ik weet het, maar alsnog!'
JE LEEST
Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2
FanfictionVermoeid kijk ik naar het kleine wondertje voor me. Liam komt naast me staan, tranen van geluk staan in zijn ogen en ik kan je vertellen dat het bij mij niet anders is. Breed glimlachend pakt hij mijn hand. 'Gefeliciteerd met ons kleintje, mama.' Ik...