'Papa auw?' Wanneer Faith de kamer in komt lopen en mijn betraande gezicht ziet loopt ze op me af en geeft mijn been een knuffel; ze is te klein om ergens anders bij te kunnen.
'Ja, papa heeft auw..' Mompel ik zacht en til haar op zodat ze op mijn schoot kan zitten, ze slaat haar armpjes strak om me heen. 'Mag niet hè papa?'
Maaike glimlacht en ik laat een instemmend gemompel horen. Op de een of andere manier snapt Faith dat ze verder niets moet zeggen en ze drukt zichzelf dicht tegen me aan.
Ik geniet van haar lieve gebaar en begin me iets beter te voelen wanneer Niall de kamer in komt. 'Ik moet jullie ophalen, de tourbus staat klaar om jullie spullen op te halen.'
Niall ziet me en direct betrekt zijn vrolijke gezicht. 'Gaat het?'
Ik knik zacht, proberend een vrolijk gezicht op te zetten, maar het lukt me niet. En dat terwijl ik me wel beter voel door het gesprek met Maaike!
'Ik breng Faith naar bed.' Zeg ik zachtjes terwijl ik zonder nog iets te zeggen langs Niall de kamer uitloop, waardoor ik hem en Maaike achterlaat.
Ik wil gewoon even alleen zijn en aangezien Maaike en ik besloten hebben dat Faith een paar nachten in de tourbus mag wennen, blijf ik bij haar voor nu.
Bovendien vind ik het geen goed plan dat ze daar de hele nacht alleen is en zo heb ik een goed excuus om daar te blijven en even alles op een rijtje proberen te zetten.
Ik til Faith wat beter op, waardoor ze haar beentjes om mijn middel heen kan slaan en aan mijn zij hangt. Ik ondersteun haar met een arm en met de andere druk ik de deur van de tourbus open.
Ik kijk opgelucht om me heen wanneer ik niemand in de bus zie zitten en loop direct door naar de slaapcabines.
Met een slaapliedje stop ik Faith in bed, maar na nog drie keer het liedje gezongen te hebben slaapt ze nog steeds niet.
'Ben je bang voor de bus, meis?' Gok ik zachtjes pratend waarop Faith direct knikt.
'En als papa bij jou komt liggen? Dan gaan alle monsters weg, ben je dan nog bang?'
Faith schudt haar hoofd en een schrale glimlach vormt zich op mijn lippen. 'Goed dan.'
Ik trek mijn schoenen uit en ga bij Faith in bed liggen, om haar vervolgens dicht tegen me aan te drukken.
Steeds opnieuw voel ik mijn ogen ook dichtzakken van de slaap, maar ik sta mijzelf pas toe te gaan slapen wanneer Faith eindelijk slaapt.
JE LEEST
Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2
FanficVermoeid kijk ik naar het kleine wondertje voor me. Liam komt naast me staan, tranen van geluk staan in zijn ogen en ik kan je vertellen dat het bij mij niet anders is. Breed glimlachend pakt hij mijn hand. 'Gefeliciteerd met ons kleintje, mama.' Ik...