17. Maaike

987 45 20
                                    

'Jullie willen gaan samenwonen?' Ik kijk hem verbaast aan.

Hij knikt en kijkt me twijfelend aan. 'Ja... We denken dat we toe zijn aan een volgende stap.'

'Dan moet je dat doen, daar heb je mijn toestemming toch niet voor nodig?' Glimlachend kijk ik hem aan.

Ik besef me heel goed dat Liam eigenlijk al soort van bij Ivy woont, omdat hij zo vaak bij haar is en blijft slapen, maar dat hij echt weg gaat is raar.

Hoewel dat eigenlijk heel gek is dat ik dat zeg aangezien het bij Niall eigenlijk precies hetzelfde is!

Niall woont niet echt bij ons, maar logeert nu al wel een jaar bij ons.

Kun je dat überhaupt nog logeren noemen?

Ik denk het niet!

'Maaike, als je denkt dat het nog niet kan met Faith dan doe ik het niet.' Liam kijkt me doordringend aan.

Ik schud direct mijn hoofd. 'Nee, het is oké! Je verdient dit!'

Hij kijkt me vragend aan. 'Omdat?'

'Omdat? Na onze nep relatie verdien je het om gelukkig te zijn met de vrouw waarvan je houdt, en hoe in vredesnaam kan je gelukkig worden met Ivy als je niet samenwoont?'

'Nou, dat zijn we nu ook al. We zijn al gelukkig samen.'

'Dat weet ik, maar als jullie ooit kinderen krijgen is het toch niet logisch dat jullie niet in hetzelfde huis wonen?' Ik kijk hem doordringend aan.

'Ten eerste: Ivy wil geen kinderen, en ten tweede: dat is exact wat wij nu gaan doen. Wij hebben een kind en wij wonen binnenkort ook niet meer bij elkaar.'

Ik kijk hem onderzoekend aan, proberend niet te laten merken dat ik weet dat ik fout zat. 'Verzin je nou smoesjes zodat je niet met haar samen hoeft te gaan wonen!?'

Liam kijkt naar de grond. 'Nee, ik wil het, maar ik ben gewoon bang dat het met Faith dan niet zal lukken of zo.'

'Hoezo zal het met Faith niet lukken? Je komt toch nog wel af en toe naar haar toe? Je bent toch niet opeens haar vader niet meer nu je met Ivy samen gaat wonen?' 

Liam kijkt me weer aan. 'Natuurlijk blijf ik haar vader, dat kan ik niet veranderen en dat wil ik ook niet! En natuurlijk kom ik zo vaak mogelijk op bezoek!' Liam kijkt me fel aan alsof hij wil zeggen ¨Wat zijn dat nou weer voor domme vragen?!¨ hij doet het alleen niet.

Ik zwijg de rest van de weg. 

Hij moet gewoon weten dat het oké is dat hij een relatie heeft en als hij daar samen mee wil gaan wonen is dat prima!

Dat hij de vader van Faith is betekent niet dat hij niets meer mag!




Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu