7. Maaike

1.1K 58 64
                                    

'Ik ben er weer!' wanneer Liam het door het huis roept komt hij de woonkamer in gelopen.

'Ik heb Ivy mee gebracht,' hij glimlacht twijfelend en knikt naar de meid die naast hem staat.

Ik denk dat ze iets ouder is dan ik, vierentwintig misschien?

Ik sta op van de bank en geef Ivy een hand. 'Maaike.'

'Ivy, bedankt dat ik binnen mag komen.'

Ik kijk haar niet begrijpend aan, maar zeg er niets over.

Waarom zou ze niet binnen mogen komen?

'Wil je wat drinken, Ivy? Liam jij?' glimlachend kijk ik ze beiden aan.

Liam geeft aan dat hij cola wil en Ivy wil, letterlijk geciteerd: ¨Hetzelfde als Liam, graag¨.

Terwijl ik de twee aankijk die op de bank zijn gaan zitten schenk ik drie glazen cola in.

Waarom zouden ze naar dit huis komen als ze naar Ivy zouden kunnen?

Liam wist dat Niall, Faith en ik gewoon thuis zouden zijn.

Met de drie glazen in mijn handen loop ik weer naar de woonkamer en zet daar twee van de drie glazen neer.

Ik heb geen idee of Liam wil dat ik hier blijf of niet, dus ik laat ze gewoon alleen en ga wel naar Niall of zo iets.

Wanneer ik weg loop houdt Liam me tegen. 'We kwamen hier eigenlijk heen om een vraag van Ivy te beantwoorden...'

Ik blijf verbaast staan. 'Oké?'

'Ik had hem alleen kunnen beantwoorden, maar ik vind dat we dat samen moeten doen.'

Ik knik. 'Wat is de vraag?'

'Waarom wij samen een kindje hebben, maar geen relatie.'

Ik kijk Liam op mijn hoede aan.

Hij weet toch dat we die reden niet mogen zeggen?

Zelfs niet tegen onze echte relatie, ook al weet ik niet of Ivy zijn vriendin is.

Ik had geluk -voor hoever je het geluk kunt noemen- dat Niall er in betrokken was waardoor hij het weet, maar Ivy mag het niet weten!

Ik kijk Ivy aan wanneer ik de vraag beantwoord, of eigenlijk, hoe Paul wilt dat wij die vraag beantwoorden.'Tot een half jaar geleden hadden we wel een echte relatie, alleen we waren meer vrienden dan een echte relatie.'

Liam knikt. 'Toen het uit ging was Maaike wel zwanger van Faith, en we hebben besloten haar alsnog samen op te voeden. Deels omdat het al te laat was voor abortus, en deels omdat we gewoon een heel goede band met elkaar hebben.'

Ivy knikt. 'Dus dat is ook de reden dat jullie samenwonen?'

Liam knikt weer. 'Door Faith leek ons dat verstandiger, maar misschien hadden we dat ook wel gedaan als Faith er niet geweest was, want voor Faith hadden we al een huis samen.'

Ik glimlach. 'Maak je maar geen zorgen dat wij nog een relatie hebben, hij is helemaal voor jou.'

Ik knipoog naar Ivy die rood aanloopt door wat ik zeg, pak mijn glas cola op en geef Liam een speels klopje op zijn schouder voordat ik naar boven loop. 

Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu