22. Niall

959 51 51
                                    

'Mag ze met je mee naar Ivy? Ik zal haar tas klaar maken.' Ik Loop de gang in waar Liam en Maaike staan.

Hij knikt. 'Wil je met papa mee Faith?'

Ze kijkt hem vragend aan. 'Pap mee?'

Liam glimlacht. 'Kom maar, dan mag je met me mee.'

'Ik zal haar tas klaar maken.' Maaike glimlacht en wil zich omdraaien, maar ik hou haar tegen. 

'Dat doe ik wel, dan kunnen jullie nog dingen regelen over Faith en afscheid nemen.' Ik glimlach naar Maaike.

'Oké.' Maaike kijkt me mompelend aan en geeft me dan een knuffel.

Ik knuffel haar snel terug, en loop dan de trap op om Faith haar tas klaar te maken.

Ik kijk vragend haar kamer rond, wat heeft ze eigenlijk allemaal nodig? 

Hoe lang blijft ze weg?

Ik haal mijn schouders op, ik doe wel wat.

Als eerst pak ik een pak luiers en leg die in een tas neer, daar ben ik tenminste zeker van dat ze die nodig heeft!

Ik grinnik zachtjes.

Ik kijk de kamer rond nadat ik een paar dingen ingepakt heb, ben ik nog iets vergeten?

Mijn blik blijft hangen op een fotolijstje. 

De foto die daarin zit is gemaakt op de dag dat Faith geboren werd, of een dag daarna.

Dat weet ik niet precies.

Maaike lag in een ziekenhuis bed samen met Faith en kijkt trots naar het kleine meisje in haar armen.

Ik ben blij dat ik nu bij haar woon, en ik ben blij dat onze relatie openbaar is.

Gelukkig nu al weer voor een jaar of anderhalf.

Wanneer ik besluit dat ik alle nodige spullen van Faith ingepakt heb loop ik weer naar beneden en geef Liam de tas aan.

'Bedankt, Niall.' Liam knikt dankbaar naar me.

'Geen dank, veel plezier in je nieuwe huisje.' Ik grijns. 'En met Ivy.'

Hij geeft me lachend een stomp op mijn arm waardoor Faith me vragend aan kijkt. 'Auw?'

Ik lach zachtjes en schud mijn hoofd terwijl ik haar optil. 'Nee, Niall heeft geen pijn.'

Ze kijkt me even bedenkelijk aan, maar dan verschijnt er een grote glimlach op haar gezicht. 'Papa mee!'

Ik glimlach. 'Dat is leuk! Ik zet haar alvast in de auto voor je, oké?'

Hij knikt. 'Oké.'

Ik zet Faith in de autostoel en maak haar goed vast in het stoeltje.

Ik zwaai naar Faith en sluit dan de deur.

'Tot snel, Li.' Ik loop naar hem toe en geef hem een vriendschappelijke knuffel.

'Tot snel, Niall.' Hij grijnst en stapt dan de auto in.

Maaike komt naast me staan ik sla een arm om haar heen.

Samen zwaaien we de twee uit en lopen dan naar binnen. 

'Ik hoop dat ze het naar haar zin zal hebben.' Maaike kijkt me bedenkelijk aan.

Een vragende blik verschijnt op mijn gezicht. 'Waarom denk je van niet?'

Ze haalt haar schouders op. 'Laat maar, ik ben gewoon bezorgd.'

Ik trek haar in een knuffel. 'Ze wordt al een grote meid, ze vindt het vast geweldig bij Liam.'

Maaike zwijgt even. 'Waarschijnlijk wel, ja.'

Ik glimlach afwezig. 'Zullen wij ooit ook zo'n kleine hebben?'


Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu