Na de laatste woorden van You and I glimlach ik breed naar het publiek voor me. Dit is het einde van de vijfde show, wat aangeeft dat we al op de helft zijn. De tour gaat echt snel 'Bedankt allemaal! Super leuk dat jullie er waren!'
Ik maak een dankbaar gebaar naar het publiek en loop dan het podium af om vervolgens de vermoeide Faith in mijn armen te nemen. 'Hoi meis, heb je je vermaakt?'
Ze knikt bijna onmerkbaar en ik lach. 'Kom maar, dan ga ik je eerst naar bed brengen en dan ga ik daarna wel douchen.'
En zo gebeurt het dan ook, na tien minuten ligt Faith in haar bed in de tourbus en ligt ze in een diepe slaap en wanneer ik zeker weet dat ze niet meer wakker zal worden stap ik onder de douche.
De eerste dagen van de tour waren we bang dat Faith uit haar bed zou vallen of klimmen, maar gelukkig doet ze dat niet en blijft ze heel netjes liggen totdat iemand haar verteld dat ze eruit mag komen.
Na het douchen trek ik comfortabele kleding aan en loop terug naar het podium waar ik minder dan een uur gelden nog op stond te zingen.
'Jij ook nog hier?' Vragend richt ik me op Niall zodra ik hem zie. Zijn haar is nog vochtig van het douchen en ik kan alleen maar toegeven dat het er schattig uitziet.
Ik ga naast hem op het podium zitten en laat mijn benen over de rand van het podium hangen.
In de verte zie ik een paar meiden staan, enkele zitten op het gras. Waarschijnlijk willen ze nog even blijven totdat ze weggestuurd worden.
'Ben je nog niet moe?' Niall slaat zijn arm om me heen en ik laat mijn hoofd op zijn schouder rusten.
'Niet echt, na een optreden ben ik gewoon te gelukkig om direct al te kunnen slapen, klinkt dat gek?' Vragend kijk ik Niall aan, maar hij schudt zijn hoofd. 'Nee, het geeft een soort kick, het zou me niets verbazen als het blijkt dat optreden verslavend is.' Hij lacht en ik kan alleen maar met hem meedoen.
'Niall, Maaike?' Zonder dat we het merkten is de groep meiden naar ons toe gelopen en staat nu op een paar meter afstand. 'Zouden we met jullie op de foto mogen?'
Voor een moment ben ik verbaast, maar dan herpak ik me en knik. 'Natuurlijk, meiden!'
Ik spring van het podium af en ga bij de eerste meid staan die haar telefoon tevoorschijn haalt.
Niall lijkt even te twijfelen, maar wanneer hij merkt dat de zeven meiden hier niet hysterisch gaan doen komt hij toch voorzichtig op de groep afgelopen.
We maken een groepsfoto en dan neem ik weer afstand van de groep.
Ik wil net zeggen dat ik maar eens naar bed moet gaan wanneer een wat jonger meisje begint te praten. 'We hebben nog wat voor je, of eigenlijk voor Faith.'
Ik kijk ze verbaast aan en zie dat Niall hetzelfde doet. 'Oh?'
Het meisje lacht zacht en geeft me vervolgens een tasje aan. 'Ik hoop dat je het mooi vindt en dat het past.'
Zo voorzichtig mogelijk pak ik het licht grijze vestje uit het tasje. Er staat een beer op dat een hartje vast heeft en ik maak een vertedert geluidje. 'Ahhww! Wat lief van je!'
Ik kijk het meisje dankbaar aan en trek haar in een korte knuffel. 'Echt heel lief is dit, maar je moet me beloven dat je de volgende keer geen extra geld aan mij of Faith uitgeeft, oké? Je betaald al voor de concert tickets en die zijn duurt genoeg!'
Het meisje glimlacht knikkend. 'Alsnog ben ik blij dat je het mooi vindt.'
'Dat vinden we zeker.' Niall glimlacht en deelt dan aan de meiden mee dat ze naar huis moeten gaan omdat het al laat is en vertelt dan ook dat wij naar bed willen.
We zeggen de meiden gedag en ik stap tien minuten later bij Niall in zijn slaapcabine omdat ik het koud gekregen heb en hij me warm kan maken.
En natuurlijk omdat ik het alles behalve erg vind om bij mijn vriendje te liggen. 'Slaap lekker, Niall.'
JE LEEST
Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2
FanfictionVermoeid kijk ik naar het kleine wondertje voor me. Liam komt naast me staan, tranen van geluk staan in zijn ogen en ik kan je vertellen dat het bij mij niet anders is. Breed glimlachend pakt hij mijn hand. 'Gefeliciteerd met ons kleintje, mama.' Ik...