85. Maaike

544 23 1
                                    

'Faith, we moeten je wat leuks vertellen. Niall en mama hebben een verassing voor je.'

Faith kijkt nieuwsgierig op en trekt dan een vragend gezich'Krijg ik nieuwe pop?!' Ik hoor Niall grinniken en weet al bijna zeker wat hij denkt; ze kan alleen maar aan poppen denken, dat is Faith haar obsessie!

Niall lacht. 'Ja, mama krijgt een levende baby, en jij een zusje of broertje, Faith, wat vind je daarvan?'

Haar ogen worden groot. 'Mama krijgt levende pop?! Ik ga eten en drinken geven! Moet wel genoeg slapen, dat is goed voor pop, hè mama?'

Ik knikt lachend. 'Dat klopt, meid, maar dat is ook goed voor kleine Faithjes!'

Direct kijkt ze argwanend op en kijkt me beledigd aan. 'Ik ga niet slapen hoor!'

 Ik krijg een glimlach op mijn gezicht staan door haar reactie, ik had geen ander antwoord verwacht!

'Dat hoeft ook-' Door het enthousiasme van Faith onderbreekt ze me, zonder dat ze het zelf doorheeft. 'WE MOETEN DAGEN AFSCHEUREN! MAMA, DAT MOETEN WE DOEN!'

Niall kijkt haar vragend aan. 'Wat bedoel je?'

Ik lach door de verbaasde uitdrukking op Niall zijn gezicht, hij snapt helemaal niets van wat Faith zegt.

Ik wel, maar dat krijg je wanneer je gesprekken met je dochter krijgt en ze sommige woorden nog niet weet: dan bedenkt ze er andere namen voor!

'Je bedoelt een scheurkalender, tot je zusje of broertje komt?'

Faith kijkt even verward, maar knikt dan wild met haar hoofd. 'Ja! Een dagen afscheurkalender! Gaan we die nu maken, mama?!'

Knikkend kijk ik haar aan. 'Dat is goed, meisje, doen we dat nu.' 

Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu