3. Maaike

1.3K 64 89
                                    

Glimlachend kijk ik naar het kleine wezentje dat op mijn schoot haar flesje melk op aan het drinken is.

Is ze echt van mij en Liam?

Ik kan het gewoon niet geloven!

Het is te mooi om waard te zijn!

'Klaar?' Liam zijn stem klinkt zacht.

Ik knik zachtjes en sta met Faith in mijn armen op. Voorzichtig leg ik haar in de maxi cosi neer.

Liam pakt de maxi cosi voorzichtig op wanneer ze er goed en stevig in ligt, en ik trek haar mutsje nog iets verder over haar kleine hoofdje heen.

Zwijgend lopen we naar beneden.

Sinds de bevalling heb ik eigenlijk niets meer tegen Liam gezegd, en eerlijk gezegd weet ik de reden daarvoor niet.

Ik denk dat ik ten eerste te moe was om iets te zeggen, en ten tweede was het een te mooi moment om dat met woorden te verpesten.

Ongemerkt kijk ik naar Liam opzij.

Hoe zou hij het vinden dat hij vader geworden is?

Misschien wel net zoals ik heb met het moeder zijn?

Eng, spannend, maar toch ook mooi?

Ik weet niet zo goed wat ik moet denken, of doen, ik weet alleen dat het fantastisch is om zo'n kleine te hebben, en haar te kunnen knuffelen!

'In gedachten, Maaike?' Niall haalt me uit mijn gedachte, ongemerkt begin ik te glimlachen.

'Gefeliciteerd met de kleine, Maaik!' Niall drukt een kus op mijn lippen en grijnst dan. 'Een meisje zeker?'

Ik lach zachtjes en richt me dan op de maxi cosi waar Faith in aan het slapen is.

'Van het ziekenhuis gekregen,' glimlach ik, doelend op de roze muts die ze op heeft.

'Het is schattig,' zonder verder nog iets te zeggen loopt Niall naar Liam om hem te feliciteren, en Harry en Louis komen op mij afgelopen.

'Gefeliciteerd, mams,' Harry geeft me een stevige knuffel en ik bedank hem.

'Ze is prachtig, Maaike,' Louis glimlacht en geeft me ook een knuffel.

'Dat heeft ze van haar moeder, die is ook práchtig!' Niall komt achter me staan en drukt een kusje in mijn nek.

Ik schud grinnikend mijn hoofd. 'Echt niet, laten we gaan.'

Liam knikt, en tilt de maxi cosi weer op om vervolgens in stilte naar de auto te lopen.

Ik loop met Niall naast me achter hem aan.

'Hij neemt het vader zijn nu al serieus,' Niall glimlacht bewonderend.

Ik knik. 'Zo is hij nu eenmaal.'

Niall knikt ook. 'Maar hij is nog geen dag vader, en nu is hij al zo zorgzaam, het lijkt of hij alles al weet over het ouder zijn!'

Liam draait zich met een dankbare glimlach om. 'Geloof me maar als ik zeg dat ik geen idee heb wat ik doe!' 



Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu