4. Niall

1.3K 66 142
                                    

Wanneer we allemaal in de auto op weg naar huis zitten zijn Liam en Maaike stil.

Harry en Louis zijn aan het discussiëren over een betekenis van een liedje dat nu op de radio is en ik ben gewoon stil.

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen nu mijn vriendin moeder geworden is...

Natuurlijk ben ik blij voor haar dat ze een gezond kindje gekregen heeft, en nátuurlijk ben ik blij dat mijn beste vriend vader is geworden, maar toch is het raar.

Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar oké...

'Ik ga in bed liggen,' Maaike haar stem klinkt vermoeid wanneer ze de auto uitstapt, en ik snap haar best.

Een bevalling lijkt me ook niet iets wat erg prettig is, eerlijk gezegd, maar -gelukkig- zal ik dat nooit hoeven mee te maken.

Ik kijk weer naar Maaike, ze haalt Faith uit haar maxi cosi en kijkt haar liefdevol aan, de wallen onder haar ogen geven aan dat ze erg moe is.

Als ze over een minuut achterovervalt door vermoeidheid zal me dat niet verbazen!

'Ik wil niet dat je van de trap valt omdat je zo moe bent, Maaike. Ik loop met je mee,' ik glimlach beschermend naar haar.

Ze knikt en krijgt een kleine glimlach op haar gezicht. 'Wil jij haar dan vasthouden?'

Twijfelend kijk ik haar aan. 'Weet je dat zeker?'

'Ik weet zeker dat je dat kan, Niall,' ze knikt. 'bovendien zal dit niet de laatste keer zijn.'

'Oké,' mompel ik zacht en neem Faith dan van haar over. 'Hallo, kleine Faith.'

Zachtjes blijf ik tegen haar praten wanneer ik merk dat ze bijna wakker wordt. 'Je hebt een prachtige naam weet je dat? Net zoals jijzelf, want jij bent ook prachtig.'

Dingen mompelend loop ik achter Maaike aan de trap op, iets waar ze duidelijk moeite mee heeft.

Niet veel later ga ik met Faith op het bed zitten waar Maaike al in ligt.

Wanneer ik stop met dingen mompelen begint ze te huilen en ik kijk haar verschrikt aan.

Wat heb ik gedaan?!

Help me!

Maaike lacht om mijn gezicht. 'Waarschijnlijk heeft ze dorst, kom maar hier, in mijn tas zit wel een flesje melk voor haar.'

Zwijgend knik ik en leg Faith even bij Maaike neer, dan zoek ik het flesje melk in haar tas op om die aan Maaike te geven.

'Wil jij het niet doen?' Maaike kijkt me glimlachend aan waardoor ik geen ¨nee¨ kan zeggen...

Niet veel later ligt ze dus weer op mijn schoot, terwijl Maaike langzaam in slaap valt en ik Faith haar fles geef.

Nu ik haar vast heb kan ik haar pas echt goed bekijken.

Haar fel blauwe ogen heeft ze duidelijk van Maaike, en dat laat me glimlachen.

Ze heeft Liam zijn neus, hoe gek dat ook klinkt.

En zo kan ik nog wel even door gaan.

Ik kijk naar de inmiddels slapende Maaike.

'Zullen wij twee ook ooit zo'n kleine hebben?' Glimlachend fluister ik het naar Maaike, wetend dat ze niet zal antwoorden, maar dat maakt niets uit!

Ik kijk hoe Faith het laatste beetje van haar fles op drinkt -die al niet meer helemaal vol zat- en kijk hoe ze langzaam weer in slaap valt.

Slapen baby's altijd zo veel?

Ik grinnik. 'Vast wel, of niet, kleine Faith?'

Zo voorzichtig mogelijk leg ik haar in haar wiegje naast het bed van Maaike neer.

Het wiegje hadden ze al in de kamer gezet in Maaike haar laatste maand van de zwangerschap.

Hoe handig voorbereiding wel niet is!

Wanneer ik de slaapkamer uit loop sluit ik de deur achter me en loop weer naar beneden.

Louis en Harry staan al bij de voordeur. 'Kom je Niall?'

Ik negeer de vraag van Harry en richt mijn aandacht op Liam. 'Ik wil graag blijven om jullie twee te helpen, en als ik niet kan helpen met de kleine kan ik wel andere dingen in het huishouden doen, of vinden jullie dat te druk?'

Liam schudt glimlachend zijn hoofd. 'Van mij mag je blijven, we kunnen alle hulp goed gebruiken, maar ik denk wel dat Maaike het heel vervelend zal vinden om jou te zien elke dag.'

Ik grinnik door Liam zijn sarcastische stem en blik bij het laatste gedeelte van de zin.

'Mooi, dan blijf ik.' 

Ben gister naar Harry zijn concert geweest AHHHHHH HET WAS ZO MOOI EN LEUK IBKYGVK!!!

Een van jullie ook? Hoe vonden jullie het?!

Let's Grow Up Kid • 1D • VOLTOOID • #2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu