5.bolum

7.7K 300 11
                                    

"Egemen mi? Ben mi? Ben? Egemen? Evlenmek? O nerede şey yani,nasıl ki? Ömer amca ben anlamadım, sen ne istedin şimdi?"
"Gayet iyi anladın kızım, aynen duyduğun gibi Egemen'le evleneceksiniz."
"A-ama ama..."dedi Derin kekeleyerek.
"Bak kızım, artık yaşlandık mezarımızın ağzı açık bizi bekliyor..."dedi Ömer amca ve Derin sözünü kesip konuştu.
"Allah korusun!Ömer amca,o nasıl söz?"dedi Derin
"Öyle kızım öyle, bak yavrum bir süredir hastayım." dedi Ömer amcası. Derin şaşkınlıkla sordu."Ne hastası Ömer amca,neler söylüyorsun?"
"Kanser" dedi birden. Ağzından o kadar kolay dökülmüştü ki bu kelime Derin afalladı ve ne diyeceğini şaşırdı. O kocaman gözleri daha da büyümüş,o şaşkın ifadesini suratından söküp atamıyordu.

Gözleri dolu dolu olan Derin "Kanser mi? Ne kanserinden bahsediyorsun Ömer amca" dedi hiddetle. "Ömer amca gitti kafam. Allak bullak ettin beni. Evlenmek, kanser.."
Derin yerinde duramıyor bir oturup bir kalkıyordu.

Derin'in elinden tutan amcası;
"Otur kızım,endişelenme bir süredir tedavi görüyorum zaten ama bu illet hastalık ne zaman götürür beni belli olmaz,gözlerim kapanmadan önce Egemen ve senin evlenmeni istiyorum. Senden başkasını Egemen'e yakıştıramıyorum."dedi.

"İyi de Ömer amca Egemen ve ben uzun zamandır birbirimizi görmüyoruz, konuşmuyoruz, tanımıyoruz bile. Evlilik kolay bir şey değil üzerinde çok fazla düşünülmesi gereken bir şey. Hem Egemen isteyecek mi bakalım,ona söyledin mi?" dedi Derin.

"Söyledim,buraya geliyor." dedi Ömer amca başını onaylarcasına sallayarak.
"Geliyor mu ?" dedi Derin kaşlarını çatıp şaşkın bir ifadeyle.
"Evet,buraya geliyor. Evliliğe pek taraftar değil zorluk çıkaracak." dedi Ömer amca.
Derin'in çatık kaşları daha da çatıklaştı.
-Ee, neden bizi evlendiriyorsun o zaman ?" dedi Derin hiddetle.
"Zamanında Egemen yüzünden çok fazla acı çektiğini,üzüldüğünü, ağladığını biliyorum kızım."diye cevap verdi Ömer amca.

Yanakları alev saçan Derin kıpkırmızı olmuştu. "Ama çocuktuk..." Derin'in sözünü kesen amcası "Ben evlendiğimde on altı yaşındaydım eşim de on beş ne çocukluğu?" diye cevap verdi.
"Ama,ama amca..."
"Aması,maması yok Derin! Egemen ile evleneceksin, son sözüm bu. Yoksa bana karşı mı geleceksin? İlk ve son kez senden bir şey istedim, lütfen isteğimi kabul et kızım."

Sessiz kalan Derin ne diyeceğini bilemiyordu adeta düşünme yeteneğini  kaybetmişti. " Pekala kızım sessizliğini evet olarak kabul ediyorum hadi bakalım yat, dinlen daha sonra konuşuruz."
diyen amcası Derin'in omuzlarından hafifçe sıktı.  Kulağına eğilerek
"Egemen sana,sen de Egemen'e emanetsin kızım kolay olmayacağının farkındayım ama bunu benim için kabul etmen çok önemli. İlk ve son isteğim."
diyen amcası evine girmek için Derin'in yanından ayrıldı.

Derin bir süre daha oturup kalmıştı masada. Kendisi Egemen ile evlenecekti. Ömer amca hasta, belki de ölecek ve son isteği olacaktı. Deli sorular Derin'in başında dönüp duruyordu. Kendini kapana sıkışmış gibi hisseden Derin ne düşüneceğini,nasıl düşüneceğini bilemiyordu. 

Koşar adım odasına çıkan Derin kapıyı kapatır kapatmaz yere yığıldı. Yabancı duygular içindeydi. Ne mutluydu, ne de mutsuz. Hissettiği şey sadece boşluktu.
 
Uzun zaman aynanın karşısında düşüncelere dalan Derin kendine geldiğinde bacakları ağrımıştı bu yaptığı akıllıca bir şey değildi. Ama Ömer amcası... Onu nasıl kırabılırdı ki ? Yoo,ona hayır diyemezdi. Onu daha fazla üzüp moralini bozamazdı, hastaydı. Belki de Ömer amcanım son olacak arzusunu yerine getirmeliydi. Peki kendi hayatı ne olacaktı? Kapısının tıklanmasıyla düşüncelerinden arındı.

Gelen Melis'ti onu gördüğüne o kadar sevinmişti ki, çığlık atarak koşar adım boynuna sarıldı. Şaşkın ifadeyle Derin'e bakan Melis "Kızım sadece iki gün yoktum,iki yıl değil."
"Melis neler oldu? Bir bilsen duyduklarına inanamayacaksın." dedi Derin.
"Anlatsana,çok merak ettim." diye cevap verdi Melis.

Yatağa karşılıklı oturdular. Derin bir çırpıda olan biteni anlattı. Melis gözlerini kocaman açmış Derin'i dinliyordu.
"Yani anlayacağın her şey Ömer amca için Melis."dedi Derin
"Hayır, Ömer amca için değil Derin. Sen mantıksız gelen bir şeyi sonu ne olursa olsun kabul etmezsin bence. Bunu kendin için kabul ettin. Hâlâ unutamadın değil mi? Anlamıyorum seni Derin. Nedir sendeki bu saplantı ? O zaman çocuktunuz ve Egemen sana asla seni sevdiğini, aşık olduğunu veya sevgilisi olduğunu söylemedi. Ayrılacağınız gece çok üzülmüş olacak ki seni öpmüş. Öldün bittin arkadaş, adamı saplantı haline getirdin varsa yoksa Egemen!"

Derin Kurgu (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin