01

5.6K 293 33
                                    


First Day School~

Aku memandang cermin besar didepanku..Pakaian sekolahku yang lengkap dan agak longgar sikit..Sikit jer ..Skirt ku yang agak labuh paras atas lutut..Dengan rambut diikat ponny tail..dan rambut pendek didahi..cermin mata yang besar..Bapak nerd gilaa!!!

Aku ternganga tengok diri sendiri..Lantak laa janji aku nak belajar pegi sekolah..bukan nak cari gaduh pun..kan kan..

"Yoonji!!mai turun bawah!makann!!"perhh!!Ommaa aku tu kalau sehari tak jerit suh makan memang suara mengalahkan highnote Chen Exo.." Nae!"sahutku..takut kene baling ngan periuk nanti..Serious arhh!!Aku nak berubah jadi nerd..Aku pandang balik kat cermin..Aish..lantak laa..

Aku terus menyambar beg dan terus turun ke bawah..Aku pegi kat Omma ngan appa aku dan terus kiss pipi dorang.."Morning appa~ omma~" aku duduk kat kerusi meja makan.."Morning ~"sahut appa ngan omma serentak..aitt!!pakat kah..
Aku terus makan roti bakar dengan aman..

"Serious ke~ anak appa ni nak jadi nerd macam ni?" tanya appaku yang dari tadi pandang aku tidak percaya..
Aku hanya mengangguk..Appa hanya mengeluh sahaja..Aku terus bangun dan pergi ke pintu utama untuk memakai kasut.."Bye~ appa~ omma~ Jiji pegi dulu~" aku terus berlari ke arah kereta yang dipandu oleh Mr.Lee..

***********************************

HIGH BULLETPROOF INTERNATIONAL SCHOOL

Aku pandang bangunan sekolah baru ku~.. "Bapak arhh~ ni sekolah ke Istana~" aku berkata sendirian..sambil melihat sekolah tersebut..Aku berjalan malas masuk ke sekolah..Aku pun acah buat-buat budak nerd..Aku mencari pejabat~

"Mana pejabat~ takkan laa kat penghujung bangunan..selalunya depan jer~".. kesian aku cakap sorang²..Tiba² aku ternampak seorang yeoja berambut pendek.. Aku terus ke arah nya..Aku menepuk perlahan bahu nyaa~..Yeoja tersebut memandang kearah aku..

" ouh~ annyeong~..boleh saya tahu~dimana pejabat~ lagipun saya ni pelajar baru..?? "Aku menjadi acah² suara ayu..pfft..
" ouh~ awak pelajar baru ke?kalau macam tu saya tunjukkan."dia senyum kat aku..bapak cumel siott!!wehh..aku dh berfangirling kat dia..

Aku dengan dia berjalan berseiringan~..Dia senyum..comey je dia..Dengan mata bulat dia..hidung mancung..bibir yang agak nipis dan berwarna pink..badan kecik je..langsing..putih mulus..rambut pendek..pfft!!korang jangan pikir aku seraii lak..aku just puji dia je erhh..bukan senang nak dapat pujian dari aku..choii!!

"Ouh~ nama awak siapa?" tanyaku untuk memulakan perbualan~.."ah~ saya Jung Yena imnida~"..perhh!boleh cair aku tngok dia snyum..agak² aku terlena tak?kikiki.. "Awak pulak?" tanya Yena dekat aku.."saya Min Yoonji~" aku just snyum je..
"Okay dah sampai..saya masuk kelas dulu yer..nyeong~" dia berjalan masuk ke kelas dia..Aku pandang si Yena tu..Aku pandang je..aku bukan ada nafsu pun kat dia..alahaii~choii!!

Aku terus buka pintu bilik pengetua ..Aku ingat pejabat laa tadi dia ajak..terus bilik pengetua baii..Aku berjalan dengan muka selamba..Aku nampak muka seorang tua yang duduk sambil tersenyum kat aku. .
"Annyeong~ Min Yoonji~ aiguuu~ makin insaf kamu yer"..bapak arhh..pengetua perli aku.babi.

Aku terus duduk di kerusi depan meja pengetua sekolah ni.. " macam mana~ okey sekolah ni?"tanya orang tua depan aku.."napa tak buat istana terus appa~" aku pandang orang tua depan aku tu tajam je.. "Alaa~ kamu ni yoonji..kamu dah okey ke?" aku tahu.. Orang tua depan aku ni..dia prihatin kat aku.."I'm okay Bang Si hyuk~" cakap aku dengan nada malas..

"Bagus laa~ kalau macam tu..kamu boleh masuk kelas.. Kejap lagi..Cikgu Song datang sini..".. Orang tua depan aku ni senanya pakcik aku tapi aku anggap dia macam appa aku jugak..Dia nak sangat aku sekolah sini..ni kan sekolah dia..so~ sebab tu dia paksa aku sekolah sini..Orang tua depan aku ni tak kesah dengan cara percakapan aku kat dia..sebab dia dah biasaa..

" yerlaa appa~" tiba² masuk seorang yeoja berumur 30-an tapi dari segi muka nampak muda..Ni mesti tak buat muka plastik..hehe.."Pengetua ~ ada apa nak jumpa saya??"..tanya Cikgu Song dekat appa aku.."Tolong hantar pelajar baru ke kelas nya..lagipun dia pelajar baru dikelas kamu~".."baik laa~mari~" aku hanya mengikut Cikgu Song dari belakang nya..

***********************************

Apabila sampai dikelas baru aku..Aku pandang papan tanda nama kelas aku tu.. "DNA".. aku baca dengan perlahan..bapakk arhh!! Dah macam takde nama lain ke..Miskin sangat ke sekolah ni..Tak ada nama lain ke..sengal sangat orang tua tu..mungkin ni kelas sains,kimia,entahlah lantak aku bukan heran pun..lagipun ni kelas yang first.. " okay..kamu tunggu luar yer"..Aku hnya angguk sahaja..

BERSAMBUNG...

Ni my first fanfic aku laa~aku pun tak tahu nak buat fanfic apa..so aku buat jelaa..kalau rasa nak baca..baca laa..kalau tak nak..takyah laa baca eeh..hihihihi..so bagilaa sambutan kat fanfic aku ..hihihi..kalau rajin vote laa..or komen kerr..

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now