62

1.7K 123 5
                                    


+++

BTS dan kawan² Yoonji,mula membelek dan mencari pakaian sesuai untuk mereka..
Jeonghan bersamaDaniel, Mingyu dan Hoseok sempat bergelak ketawa..
Sehun,Namjoon dan Jin agak terpesona tengok pakaian suit di Butik Pn.Min..

Vernon,Hanbin,Jimin dan Taehyung mencari pakaian dibahagian kiri..
Joohyuk mula pergi kearah Jungkook..
"Dah carii?"..tanya Joohyuk pada Jungkook..Jungkook hanya menggelengkan kepalanya sambil tersenyum.."aku pun belum jugak,sebab banyak yang elok dan cantik² pakaian suit kat butik Omma Min nih"..balas Joohyuk ...

"Kan..saya pun dah susah nak pilih mana yang elok untuk saya"..kata Jungkook agak sedikit tergelak..
"Sinii cepatt Yoon dengan Yena..Omma nak tunjuk baju untuk kamu berdua"..semua namja disitu pandang Pn.Min..

Yoonji dan Yena terpaksa ikut Pn.Min untuk ke bahagian belah belakang untuk baju dress..

Namja² disitu terus pergi kearah mereka,nak jugak mereka tengok Yoonji dan Yena pakai dress macam mana..

+++

Yoonji dan Yena hanya mampu buat muka pasrah sahaja kerana Pn.Min banyak bagi tunjuk baju dress untuk mereka..Itu pun tidak berkenan..

Yang para namja pun menyibuk hal yeoja,mula laa tarik muka Yoonji dan Yena..

"Haa yang tu cantikk laa kalau Yena pakai..".."kann cantikk apa".."betul tuu"..Yena mulaa laa tarik muka dan tengok ke pakaian yang ditunjuk oleh Pn.Min...

Yena mula buat muka pelik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yena mula buat muka pelik.. Jin dan Namjoon pandang dress itu sangat cantikk.. Taehyung pulak terngaga tengok dress itu,dah imagine dah bila Yena pakai dress tu..

"Mesti kau cantikk gile bila pakaii dress tu"..kata Vernon, yang lain pun setuju kata² Vernon tu.. Taehyung mula pandang mereka.. Dia mula tertarik dekat satu dress ni..Taehyung terus ke arah tempat dress tu dan ambil dress itu pergi ke arah mereka balik..

"Apakata cuba yang ini,nampak nice"..Taehyung menunjuk dress itu kepada mereka semua..
"Ha'ah laa.. Nampak simple tapi nice kan Mingyu? "..tanya Daniel dekat Mingyu.. Mingyu dan tampak suka..
"Okay jugak, kalau Yena pakai dress ni sebab takde laa sexy macam dress tadi"..sambung Hanbin ..

Yena mula pandang dress itu dan tersenyumm.. "Omma Min, saya nak laa dress nih"..kata Yena sambil pilih dress dari Taehyung tadi..BTS mula pandang Taehyung,..Taehyung mula tersipu malu, tak sangka Yena terima apa yang Taehyung cadangkan..
BTS mula laa tahan ketawa tengok Taehyung..

"Haa..Yoon nak yang mana??Omma cadangkan kamu pakaian yang ni,ada laa serii dia.."..kata Pn.Min kepada Yoonji terus pandang dress ditunjuk oleh Pn.Min..

Muka Yoonji dah berkerut,nampak sangat tak suka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Muka Yoonji dah berkerut,nampak sangat tak suka..
"Yoongi tak suka laa omma,nampak tak sesuai"..bantah Yoongi dekat Pn.Min bila dicadangkan pakai dress itu..Yoonji pun mengangguk setuju..

"Apa yang tak okay nya??"..Pn.Min pandang dress itu dan pandang Yoongi semula.. "Nampak tak sesuai.. Hee"..sengih Yoongi dekat Pn.Min..
"Hmm.. Yerlaa Omma faham"..Pn.Min terus ke arah bahagian sebelah..

"Woahh.. Nasib oppa selamatkan Yoon,kalau tak..kene paksa dengan omma pakai dress tu kot"..kata Yoonji, yang lain mula laa ketawa.. Yoongi hanya tersenyum.. Tak sangka sudah berbaik jugak adik beradik nih..

"Haa yoonji, cuba yang ini"..tetiba pulak Pn.Min sampai ke arah mereka.. Mereka semua pandang dress yng dibawa oleh Pn.Min itu..

Mereka semua suka dengan dress yang ditunjuk oleh Pn.Min itu dekat mereka..

+++

Jungkook Pov

Aku terpegun jugak dress yang ditunjuk oleh Pn.Min itu dekat kami semua..Nampak cantik bila dress tu kalau Yoonji yang pakai..


[Dress ni kau tengok kat pic atass]

Itu diaa dress yang Pn.Min cadangkan pada Yoonji.. Agak simple jugak dan cantik..

"Eii,tanak laa omma~Macam Yoonji kawen pulak.. Ini majlis Prom Night bukan Majlis Perkahwinan laa"..aku tengok je muka Yoonji, nampak sangat tak suka dress yang dicadang oleh Pn.Min itu..

"Halaa..mengada laa kamu nih Yoonji"..tergelak kami semua tengok perangai anak beranak nih..Yoonji pun satu,banyak betul memilih..
Pakai jelaa apa yang Pn.Min cadangkan tu.. Yoonji pakai semua tetap cantik..

"Halaa.. Tak suka laa omma~"..aku tengok je muka Yoonji yang acah comel tu, memang comel pun.. Mengada pulak tu.. "Haa.. Yelaa omma cari lain pulak"..
"Yoon ni memang,dress putih tadi pun dah cantik oppa tengok"..aku pandang Yoongi hyung nampak suka jugak dekat dress putih tadi..

"Kamu macam tak tahu je Yoongi,adik kamu nih memilih sikit bab dress ni"..yang lain ingin ketawa tapi ditahan.. Yoonji mula mencebik..

"Haa.. Ni last,,kalau yang ni macam mana?"..aku pandang dress yang ditunjuk oleh Pn.Min itu..

Wow!!cantik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Wow!!cantik.. Memang cantik.. Kalau Yoonji pakai memang tambah cantik laa.. Bukan aku saja terpesona dengan dress biru muda itu, semua suka..

"Wow~cantikk"...kata Yena pandang dress itu.. "Oppa sukaa"..senyum Yoongi hyung.. Aku pun suka..
Tapi aku pandang Yoonji muka yang terpaksa je.. "Okay laa,Yoonji suka laa jugak"..nampak tak ikhlas nya disitu nak ambik baju tu..

"Macam tu laaa anak omma"..kata Pn.Min dekat Yoonji..aku tersenyum tengok mereka berdua.. Sweet..

+++

Mereka semua pun pulang,pakaian mereka sudah selesai.. Tidak laa risau mereka untuk berparty untuk Prom Night disekolah.. Yoonji yang masih menunggu Pn.Min menyiapkan kerja² nya untuk menanda maklumat tentang Butiknya..

"Omma~dah bagitahu appa ke yang kita balik lewat sikit?"..tanya Yoonji dekat Omma nya,jam sudah menunjuk pukul 7 malam.Mungkin akan lewat sedikit untuk pulang kerumah..

"Dah sayang,Omma dah bagitahu Appa,mungkin Yoongi tido rumah kita laa.."..balas Omma nya.."Oppa balik rumah"..Yoonji mula memikir..Maybe nak lepaskan rindu kat Omma kot..

Sambungan..

Mesti korang tak sabarr Prom nightkan.. Elelele.. Sabarr laaa tau..
Nanti meriah punya..
Thankss suppot FF ni.. Dah 21+k.. 💕💕💕

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now