59

1.5K 104 6
                                    

Yena pov

"Tae arh.. Lagi dua hari nak prom night~"..tak kira laa aku goncang je tangan Taehyung acah gedik nak mampus jap.. Jimin dengan Hoseok pandang aku pelik..

"Halaa..rilex laa aku kan adaa.."balas Taehyung dengan selambenya tekup pipi aku.Aku pandang Taehyung sambil mencebik dan muran.."Kau nak takut apanya,bukan nya ada orang makan kau pun"..balas Taehyung masih menatap mata aku..

"Bukan apa.. Aku takut aku bedebar tahu tak.. Kau tahu tak berdebar.. B.E.R.D.E.B.A.R"..aku pandang Taehyung yang mengangguk-angguk kepalanya.. "Yes i know dear,tapi jangan risau kau rilex je..aku ada dengan kau dan sentiasa disisi kau Yena"..aku pandang Taehyung yang cuba.. Wait? Dia ni aku confius laa..

+++

Taehyung PoV

Aku tatap mata Yena..Aku tahu dia ni bendul sikit.. Dia akan confius apa yang aku cakap.. Aku cakap dengan hati yang ikhlas.. Tapi dia bendul dia hanya ingat aku bagi semangat..
Haih Yena.. Sedarkan laa diri engkau, betapa aku cintakan engkau wahai Jung Yena..

"O-ouh okay.. Aku akan cuba untuk rilex.. Fuhh"..aku pandang je dia dengan muka confident yang acah rilex..
"So better kau baca skrip malam²..nanti kau akan cepat ingat. Arraseo"..aku pegang bahu dia dan cuba tatap mata dia..
"Arraseo! "..

Dia takkan pernah nampak betapa aku sukakan dia dan cintakan dia.. Ya cinta itu memang buta...Tapi jangan butakan Yena disebabkan dia tak nampak cinta aku terhadap dia..

"Hui..korang masih dalam drama ke?"..aku pandang je Hoseok hyung yang tetiba kacau orang nak feeling kejap.. Haih.. "Takde laa.. Kami berdua just tengah rilex²"..aku pandang je minah ni..sempat sengih²..

"Hmm.. Esok beli baju nak?"..ajak Jimin dekat aku.. "Hmm boleh jugak.. Kita gerak petang laa"..aku balas pertanyaan Jimin.. Jimin tersenyum gembira.."Kau Yena?"..

"Maybe aku gerak dengan Yoonji kot"..aku pandang Yena sambil mngangguk.. Aku nampak muka Jimin dan Hoseok bila sebut Yoonji..
"Haa.. Bila kau cakap pasal Yoonji,pagi tadi aku nampak dia jalan kaki bersama Sehun dan Joohyuk.. Wow makin rapat aku tengok"..aku pandang Hoseok pelik..Serious laa.. Patut laa Yoongi hyung macam dah tak ambil peduli pasal Yoonji..

"Hmm.. Kesian Yoongi hyung"..Hoseok hyung hanya menunduk.. "Bukan Yoonji taknak rapat dengan Yoongi sumbae.."..aku, Jimin dan Hoseok hyung pandang Yena..
"Yoonji just nak tenangkan diri dia,biar laa dia bahagia dengan kawan² dia dulu.. Nanti kami akan pujhk dia cuba untuk dekatkan kat Yoongi sumbae"..aku pandang Yena dia cuba menyedapkan hati Hoseok hyung..

Hoseok hyung tersenyum dan mengangguk bila Yena kata begitu..
"Aku harap begitu jugak"..aku gembira bila mereka cuba menolong Yoonji..

+++

Dope Class

"Okayy!!attention kelas!!Lagi dua hari bermula laa pesta PromNight yang ke 12 tahun.. So dalam acara Prom Night nanti ada banyak acara.."kata Cikgu Chong Weii kepada anak muridnya..

"Acara apa cikgu?"..tanya Hanbin selaku ketua kelas ingin tahu..
"Okay.. Kejap lagi time rehat awak pergi laa dekat Papan kenyataan sekolah.. Ada 50 calon antara yeoja dan namja untuk mendapat anugerah King and Queen of School.. Pastu ada banyak lagii..Awak ingat perangaii awak kat sekolah tak dipantau ke oleh pelajar lain untuk calonkan awk semua.. Ada tau"..kata Cikgu ChongWeii dah macam bagi penerangan karangan..

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now