Yoonji pov
Aku berjalan ke arah bilik guru. Yerla tadikan Cikgu Chong Weii suruh jumpa dia.. So aku kena la pergi sambil berjalan malas gila..
Haih.. Kenapa laa bola tu kena kat Jungkook ..biar laa kene kat si Yeri tu.. Semak je Jungkook nak halang² pulak.. Ingat suwits laa..
Geram Yoonji sambil berjalan ke arah bilik guru untuk berjumpa Cikgu Chong Weii....
Knock!! knock!!.
Ketuk aku kat luar pintu..
"Masuk!"..aku terus buka pintu dan masuk.. Terkejut jugak aku sebab ada Yeri, BTS, Mingyu pastu Sehun sumbae.. Apakah??"Jangan nak buat muka terkejut Yoonji.. Sini~ tercengok lagi kat situ bila masalah nak settle"..kata Cikgu Chong Weii.. Aku terus bergerak pergi kat diorang..
+++
"Yoonji bagitahu Cikgu apa masalah kamu Baling bola kuat² dekat Jungkook?"..tanya Cikgu Chong Weii ingin tahu apa masalah Yoonji..
BTS hanya pandang Yoonji ingin tahu..Lagi² Yoongi dah pandang straight kat adik dia si Yoonji tu.. Yeri mula laa ingat dia boleh menang.. Sehun hanya buat tak endah sahaja...
"Setahu saya Cikgu ada nampak kamu dengan Jungkook selalu berdua..Nih dah macam gaduh.. Jungkook curang dengan kamu ke?".. Terbatuk Jungkook di buatnya.. Yoonji terkejut pandang Cikgu Chong Weii..
Yeri mula laa tidak puas hati.. Sehun pandang Cikgu Chong Weii pelik..
"Erh.. Apa Cikgu merepek ni.. Kalau Cikgu nak tahu salah siapa.. Tanya Mingyu dia yang salah"..kata Yoonji sambil jeling kat Mingyu.."Aku pulak.. Yerla dah kau nak attack anak orang nanti mati kang"..marah balik Mingyu dekat Yoonji..
"Biar laa.. Dah aku rasa menyampah tengok muka dia.." geram Yoonji pastu pandang Yeri dengn tajam sekali.."Urm.. Yoonji awak tu yeoja.. Kamu tak boleh buat macam tu.. Saya tengok cara kamu Baling tadi pun memang boleh membawa maut tahu tak..lain kali jangan buat lagi.."..nasihat Cikgu Chobg Weii dekat Yoonji..
"Tahu.. Tapi apa kene mengena dengan orang yang tak masuk port hal tadi ada kat sini"..jawab Yoonji tidak puas hati.. Yerlaa tetiba ada BTS dengan Sehun.. Kalau Jungkook,Taehyung, Mingyu dan Yerk je takpe laa..
"Tanya mereka.. Cikgu tak jemput pun masuk dalam kes ni..Dorang sendiri yang mengalu"jawab Cikgu Chong Weii malas..
"Dah pergi balik..kes selesai"..kata Cikgu Chong Weii.." Tapi Cikgu..takkan habis macam ni je.. Kepala Jungkook kan teruk.. Takkan tak nak denda dia"…kata Yeri gedik dekat Cikgu Chong Weii
"Dah elok laa tu kes selesai.. Tak payah nak tambah² lagi.. Rimas tahu tak"..jawab Sehun bengang terhadap adik nya.. Yeri hanya diam sahaja..
"Dah keluar cikgu banyak kerja nih"..semua kat situ pun keluar dari pejabat Cikgu Chong weii..
"Min Yoonji.."..Yoonji pandang ke arah Sehun dengan pelik..BTS dan Mingyu dah pandang Sehun pelik..
"Aku wakil dari adik aku Oh Yeri.. Nak mintak maaf sebab banyak susahkan kau.. Aku tahu adik aku ni degil so tak perlu sangat layan dia.."..kata Sehun sambil senyum kelat dan terus tarik tangan Yeri pergi dari situ..Yeri hanya terkebil-kebil pandang percakapan Sehun tadi.. BTS dengan Mingyu lagi laa hairan..
"SEHUN SUMBAE!!"..jerit Yoonji dari jauh juga..Sehun toleh kebelakang..
"ITS OKAY~"…tetiba terbit senyuman dari bibir Yoonji.. Sehun senyum dan terus pergi dari situ..Jungkook hanya menunduk.. Rasa hiba perasaan bila memandang Yoonji senyum pada Sehun..
"Oppa nak tanya?"..Yoonji pandang Yoongi disebelah nya.. "Apa?"..jawab Yoonji pandang Yoongi..
"Apa masalah kau sampai nak cederakan anak orang?Kenapa tak serik lagi?"..tanya Yoongi serious dekat adiknya Yoonji.."Oppa macam tak kenal je Min Yoonji ni"..kata Yoonji dan pergi dari situ..
Yoongi hanya mengeluh sahaja..
"Aku rasa kau kene bawa bincang elok² dengan dia Yoongi"..kata Jin pada Yoongi.."Perangai memang tak berubah langsung"..kata Yoongi Agak sedikit marah.. "Hyung.. Takpe nanti Mingyu cuba pujuk dia"..kata Mingyu mahu sedapkan hati Yoongi..
+++
Yeri POV
"Kenapa oppa halang Yeri tadi!Biar laa perempuan murah tu kene denda dengan Cikgu Chong Weii!Dia ingat dia apa nak buat macam tu haaa!!Dah laa nak att-".."DIAM BOLEH TAKKK!!! TAK NAMPAKKK KE OPPA TENGAH BAWA KERETA NIH!! HAA!! KE NAK SAMA² MATI!!!"..aku terus mendiam kan diri bila oppa aku jerit..
Ini kali pertama oppa jerit kat aku.. Selama ini dia tidak pernah berbuat demikian begitu dekat aku.. Ni mesti sebab pasal minah tu.. Aishh
"Aku tak nak dengar kau gaduh dengan Yoonji tu lagi!Oppa bagi amaran ini dekat kamu..Oppa tak nak tanggung lagi.."..aku pandang muka oppa berubah kepada serious..
Semenjak perempuan murah itu datang mesti ada semua jadi lain..
+++
Jungkook POV
Hmm.. Aku pandang bintang yang menghiasi langit bumi.. Cantik sangat malam ini.. Aku tersenyum kelat
bila teringat peristiwa tadi aku terus menunduk.. Sehun sukakan Yoonji ke?Aku cemburu bila Yoonji senyum terhadap Sehun..Kenapa bukan aku..
"Aiguu.. Adik hyung ni termenung apa?"..aku pandang abang kandung aku.. Hari ini aku balik rumah omma appa aku.. Aku nak spendtime dengan diorang.. Lagipun esok cuti dua hari.."Takde laa hyung saja ambik angin kat luar rumah nih"..jawap aku sambil tersenyum.."yeker..macam tak percaya je adik hyung nih"..kata Hyung aku saja mengusik aku...
Ini abang sulung aku nama dia Jeon Junghoon .. Aku hanya ada abang sahaja.. Adik beradik hanya dua orng.. Tu pun namja dua²nya.."Jungkook arh~ kamu takde yeochin ke?". Tanya hyung aku tanpa buat muka tak bersalah.. Nak jugak aku lempang hyung aku nih..
"Jungkook mana laku hyung..Siapa laa yang nak kat Kook ni kan"..kata aku sambil mencebik.. "Kuat menipu jugak kau nih yer.. Habiss dulu tu apa bila hyung nak ambil kamu kat sekolah banyak yeoja menjerit bila kamu lalu"..Hyung menolak bahu aku.. Aku tersengih malu..
"Hyung.. Kook nak tanya nih~".."tanya laa"..aku pandang hyung aku..
"Kalau kita suka yeoja tu tapi yeoja tu tak pandang kita.. Patut ke kita dpatkan dia jugak?"..tanya aku sambil pandang hyung.."Kook sayang kan dia sangat² kan~ pastu cintakan dia kan" ..aku angguk sahaja .."aiguu kook dah besar rupanya.."..aku pukul bahu hyung aku manja.. Ait!kami bukan kunyit yer.. Dah biasa manja² macam ni dengan hyung aku..
Aku pandang je hyung aku yang gelak sakan itu..untung laa siapa dapat hyung aku nih.. Handsome lak tu..
"Kalau kook betul² sayangkan dia~kejarlaa dia sampai dapat.."kata hyungku sambil tolak bahu aku sikit..
Aku hanya ketawa sahaja..Sambungan..
Makin merapuuu bila dibaca.. 🤣🤣
Entah laa.. Korang baca jelaa.. Hahaha
YOU ARE READING
BECAME A NERD GIRL +J.J.K+
FanfictionYoonji adalah seorang yeoja yang menyamar dirinya sebagai nerd..Dia masuk ke sekolah barunya kerana ingin berubah sikap lama nya kepada menjadi sikap seorang budak nerd.. Tetapi Yoonji seorang yeoja yang agak tidak mudah jatuh cinta.. Kadang² ada ya...