17

2.5K 155 7
                                    

RUMAH MIN YOONJI

Yoonji memandang ke arah cermin..
"Patut ke aku berubah ke bentuk asal aku..i mean perangai aku..".. Aku bercakap sorang² kat cermin bilik aku..Maklum laa orang gilaa..

" Yoonji!!!!!".."Nae Omma!!"..apa laa omma aku tu memekik-mekik pulak..
"Mingyu datang ni!!!".. Lahanat laa..apasal mamat tiang tu datang kat sini..aishh..
Baru aku nak keluar .Mamat tiang tu dulu masuk dalam bilik aku..

" Woi!Tiang..sapa suruh kau masuk bilik aku hah!!"..aku dah pandang tajam kat Mingyu tiang ni.."apa?bukan kau bogel pun..kau still pakai baju lagikan.."..bodoh laa dia ni mulut tak de insurans betul..

"Shit laa kau ni..kacau ketenteraman aku je..".. Aku jeling kat Mingyu.." alaa bukan selalu pun aku dapat jumpa kau.."..aku pandang je Mingyu yang syok baring kat katil aku yang bersaiz  Queen tu..suka hati mak bapak atuk nenek dia je main baring kat katil aku..

"Mulut tu mesti tengah sumpah² kat aku kan".Mingyu smirk kat aku.."memangpun aku sumpah kau jadi tiang elektrik..".. Aku jeling dan duduk kat meja study aku..
" Eleh sumpah² kau..kau sayang aku jugak..".."Euww sapa nak sayang kau..".."Okay kalau aku mati jangn kau nangis meraung sampai jadi gile..".."Bodoh Anak Kim ni..".."tahu takut..hihihi"..

Aishh..Mingyu ni perangai dia still sama..Tak pernah nak berubah langsung..Tapi dia nampak handsome sekarang..badan pun makin sasa..Tapi perangai je yang hampeh..

"Mingyu kau ada yeochin ke??".. Aku saja nak tanya pasal² privasy dia.." Takde ..kenapa kau nak test aku ke..maaf kau bukan test aku kay.."..erk aku pun tak suka dia..dah laa mamat tiang..

"Esok aku akan ambik kau kat rumah..sebab Mr.Lee sakit ..Omma kau cakap kat aku tadi..".. Aku pandang Mingyu.." laa yeke..esok kau nak ambik aku..takpayah laa aku masih reti naik bas lagi okay..".."Serious ni..senang laa..takpayah nak terhegeh nak ambik kau.."..aku pandang je Mingyu yang syok guling² kat katil aku...aku apa lagi tendang dia jatuh..aku gelak terbahak-bahak kat situ..Dia pandang tajam kat aku sambil gosok punggung  dia..

********************************************

BTS HOME

"Hyung..hyung rasa Yoonji okay..maafkan kook sebab tak sempat nak selamatkan yoonji..haih".. Jungkook menunduk kesal sebab tidak membantu Yoonji dalam kesusahan.." Gwenchana~ kook sebab tu bukan takdir kita nak menolong Yoonji dalam kesusahan.."..Namjoon memujuk Jungkook.. Jungkook ni bukan betul ..kalau dia merajuk..seminggu dia taklayan or badmood..

"Tapi apa masalah Yeri tu sampai nak buli si Yoonji lagi yang pololes tu..".. Jhope memikirkan apa masalah si Yeri tersebut..
" Tapikan..Tae nampak yang buli Yoonji tu dengan semua fans² Jungkook.. "..Taehyung semangat memberitahu tentang kejadian di sekolah.." Aku rasa mesti ada orang ternampak kau dengan Yoonji ni.."..Jin memikir logik nya..

"Wait!!masetu Yoonji ada bagi payung kat Kook..Kook tak pulang lagi kat dia..".. Jungkook teringat bahawa payung Yoonji belum dipulangkan.." Kejap!mungkin fans kau or orang lain nampak Yoonji bagi payung kat kau..aku rasa sebab tu.."Jungkook melopong dan menelan air liur nya..

"Kook..kau harus protect Yoonji..walau bagaimana pun..".. Namjoon sebagai ketua memberi cadangan dekat Jungkook.." Baik hyung..Jungkook akan cuba lindungi dia.."
.."Bagus..macam tu laa Jungkook yang Jin hyung kenal.."..semua senyum bangga kat Jungkook.. Jungkook hanya tersipu malu..

********************************************

BUSTOP

Tu laa..orang nak suruh hantar taknak..baru kau tahu macam mana rasanya tunggu bas kat bustop..
"Haih..mana bas ni..lambat laa..".. Aku pandang kiri kanan..cuma hanya ada pekerja² yang sedang menunggu bas juga..

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now