19

2.4K 165 6
                                    

JUNGKOOK POV

Baru aku nak pusing terus aku tengok si Yoonji dah hilang..ait!laju benor dia lari..atlet ke apa?pantas siak..
Dah macam apa dah..nak cakap kuda kalau lari ada bunyi..Ni macam takde bunyi langsung..

"Kau buat apa dengan Yoonji hah?..aku pandang je si Jimin ni nak ugut aku apa yang aku buat dengan Yoonji tadi..
" Kook just kacau dia je~"..aku selambe jawap..

"Bila masa perangai miang kau datang ni..hah Jungkook".. Sengaja Taehyung cari pasal kat aku..Aku miang pun kat Yoonji je..
Aku tak penah tunjuk perangai miang aku kat sesapa..hehehe..

" wehh..jom latihan nak mula dah~".."okay lets go~"..kami bertiga pun bergerak ke Gelanggang Basketball sebab ada latihan perlawanan Basketball antara sekolah..
Aku harap Yoonji akan hadir nanti..

*******************************************

TIME BACK

"Yoonji teman aku pegi mall jap~boleh tak??"..Yena pandang aku buat muka nak mintak penyepak pun ada.." okay..Yoonji teman Yena..".."Thanks bestie"..Yena terus peluk aku..Aku balas pelukan dia..

"Hai girls!!"..Aku dengan Yena pusing kebelakang dan melihat ke arah namja yang menegur kami berdua..
" Kang Daniel!!"..pergh!suara aku digabungkan dengan Yena jadi nyaring siak..

"Woi!sakit laa telinga aku!".. Aku dengan Yena terus lari ke arah Daniel dan peluk dia..Rindu si Daniel ni walaupun dulu kelas sama sekarang tak sama..
" i know mesti korang rindu aku kan?"..kami berdua angguk.."Daniel kau nak ikut kami?".."pegi mana?"..Daniel jawap sambil tunjuk muka blank dia..ni lagi satu mintak penyepak..

"Pergi mall?".. Yena tersenyum-senyum..
" boleh laa..lagipun bosan duduk kat rumah".."yeayyyy!!'..aku dengan Yena pun happy..Daniel hanya tersenyum melihat kami berdua agak keriangan macam budak²..

******************************************

MANSAE MALL

Kami bertiga jalan bersama-sama sambil membeli belah..Aku tengok Daniel ni pun kaki shopping jugak pastu kuat makan..
Alahaii..tapi nasib makan Yena support..Lagipun Yena ni anak orang kaya guys..tidak usah risau kalau nak berbelanja..

"Weh..Yoonji kau nak apa?Yena belanja.." Yena pandang aku..Aku hanya pikir nak apa.."apa kata kita beli baju warna sama..tapi style yang berlainan nak?"..cadang Daniel kat kami berdua.."Okey laa tu..Tapi aku belanja tau.."..baik nya Yena ni.

Setelah habis kami pilih pakaian..Yena pun membayar dan memberi pakaian yang kami ambil tadi.."Gomawo Yena berlanja kami"..aku dengan Daniel snyum kat Yena..
"No prob laa..korang kan bestie aku..".. Kami bertiga pun berpelukan..Orang ramai tengok pun pasti ingat kami ni gila sebab peluk² kat tengah-tengah mall..

*******************************************

BTS HOME

" hyung..esok ada latihan lagi?"..Jungkook bertanya dekat Jin..sebab Jin ketua basketball di sekolah.."Ada..tapi hyung nak korang datang awal..tengok macam tadi..nasib Minho saem takde..kalau tak nahas hyung tau..".."Mian hyung~"..Jungkook menunjuk senyuman bunny dia..Terus Jin mengalah tengok Jungkook..

"Jin hyung~kat mana hyung letak buku Sejarah form 6?".. Namjoon bertanya dekat Jin"kau ingat aku yang simpan buku teks kau tu..".. Jin pandang Namjoon tajam.." i mean buku rujukan".."haish..lain kali cakap tu biar betul.. Aishh budak ni"..Jin terus masuk ke bilik bacaan..

//Okeys guys.. Mesti korang nak tahu kenapa Mereka tinggal bersama..
Sebenarnya ni Rumah mereka beli dengan guna duit mereka..Rumah memang besar..
Bilik ada 7..tapi Yang tido berseorangan hanya Jungkook, Jin dan Suga..manakala Jhope sebilik dengan Namjoon..Taehyung pulak sebilik dengan Jimin..
Tetapi mereka anak kepada ahli CEO yang kaya raya..paling kaya ialah Jeon Jungkook dengan Min Suga..Okay bts..//

"Jimin..aku rasakan Jungkook suka Yoonji"..Jimin terus hempuk buku Math kat kepala Taehyung.."Memang laa Jungkook suka si Yoonji tu,habis takkan Jungkook suka Yeri pulak..bengong la kau ni".. Jimin terus menyambung buat kerja math yang diberi oleh Cikgu Gary..

" Ouh~" Taehyung still blank dan terus buat kerja sekolah nya..Jhope yang dari tadi pandang mereka berdua hanya mampu gelengkan kepala sahaja..

"Namjoon nah buku rujukan sejarah".. Namjoon ambil buku itu dari Jin" thanks Jin hyung..senang laa aku nak buat kerja nanti.." Namjon terus ke bilik bacaan dan sambung buat ulangkaji..Rajinnya Namjoon ni..

SAMBUNGAN...

Tak sangka kat chapter ni BTS agak jadi rajin..Author terharu sangat..and tak sabar Min Suga akan ada..uwahhhh!!!
And Tahniahhh BTS!!!wow!!
Bang pd pun menang!!!mesti Yoonji bangga!!ahohohoho

Vote and komen



BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now