Yoonji yang berdiri didepan loker nya menyimpan baju sekolah.. Harini masa pendidikan jasmani bermula... Tapi tu laa dengan kelas DNA..
"Uitt..Yoonn.. Cepatt laa"..panggil Mingyu dari jauh.. Yoonji yang tersedar terus berlari ke arah Mingyu..(Mesti ada yang rindu Mingyu,Sehun dan Joohyuk kan.. Okay hari ni ada watak diorang haha)
"Hari ni kelas kita main apa je??"..tanya Yoonji dekat Mingyu..Mingyu pandang Yoonji atas bawah.. "Kita main menyeberangi dalam longkang yang panjang ditepi sekolah kita.."..Yoonji terus tolak Mingyu.."kau tanya macam kita budak 5 tahun je,mesti laa main sport like bola tampar, futsal and more.."..selambe saja Mingyu pukul kepala Yoonji..
Yoonji hanya muncung dan menggaru kepalanya.. Mingyu dengan Yoonji orang terakhir yang sampai..Baru Yoonji nak lalu..Pelajar kelas DNA pun jalan dan tertolak Yoonji.. Nasib Mingyu sempat sambut...Mingyu pandang tajam saja kat kelas DNA..
"Diorang ni acah bagus je, dah laa kelas sombong nak mampus..Lepastu kelas paling Senior tak suka.."..geram Mingyu pandang mereka.."Dah laa.. Jum kita pergi nanti Cikgu cari kita"..kata Yoonji menarik tangan Mingyu..
+++
Padang Sekolah
Yoonji yang duduk rancak berborak dengan Yena dan Jungyeon.. Apa laa yang rancak sangat tu...Kelas DNA duduk di sebelah.. DOPE pulak sebelah mereka tak bercampur.. Sebab kelas ni memang banyak tak ngam..
Jungkook,Jimin dan Taehyung yang baru sampai bukan menghala kelas mereka malah pergi ke kelas DOPE lepak dengan Mingyu yang lain.. Tapi Daniel dah awal duduk dengan diorang sama dengan SeungWoo..
"Korang pegi mana tadi??"..tanya Mingyu dekat Jungkook.. "Ouh..tolong Cikgu Fattah tadi,angkat barang..tu laa yng lambat sikit.."balas Jungkook yang masih tak faham situasi sekarang.. "Wehh.. Asal kene duduk kat sini??"..tanya Taehyung dekat Mingyu.."Entah..aku pun tak tahu,Cikgu ChongWeii yang suruh duduk kat sini kejap.."..balas Mingyu sambil main batu kecil..
Jungkook memandang Yoonji yang gelak ketawa bersama kawannya..
"Eleh.. Usha Yoonji laa tu.. Macam takde keje lain je"..saja Jeonghan sakat Jungkook.. Jungkook hanya tersengih sahaja..Kantoii sudahh.. Yang lain gelak saja bila tahu Jungkook terkantoi dengan Jeonghan.. "Apa laa kau ni Kook..tahu laa kau.."..Yang lain buat muka smirk gatal dekat Jungkook..Jungkook menutup muka.. Yang lain sambung ketawa.. Suka sangat buat Jungkook malu..
"Ehh tu bukan kelas Senior ke??"..yang lain hanya pandang ke arah dalam beberapa senior datang ke arah mereka bersama Cikgu ChongWeii,Cikgu Minzy dan Cikgu Minho.. "Cikgu ada apa nih?"..tanya Dokyeom dekat Cikgu ChongWeii..
"Okayy semua!!Hari ini kelas kamu dipilih oleh Pengetua untuk membuat
Performance..So cikgu dah buatkan senarai nama untuk setiap persembahan ye..Setiap persembahan akan membuat genre yang lain.."..terang Cikgu ChongWeii..
"Waitt!!!Performance!!!Sekali dengan kelas DOPE!!!No way sir!!"..kata Taeyong bantah dekat Cikgu ChongWeii.."Kamu ada nampak kami bertiga berdiri kat sini kesah dengan bantahan kamu??Tidak kan.. Tapi ini bukan cadangan saya, tetapi Pengetua and then.. Siapa antara salah seorang di dalam kumpulan itu tak buat or tarik diri..Well exam last year kamu akan terus markah kosong walaupun kamu jawab exam"..kata Cikgu ChongWeii dengan nada seram..
Semua murid terkaku dan diam bila dengar..
"Ini semua arahan dari Pengetua,sesiapa yang ada bantah lagi??"..saja Cikgu ChongWeii cakap macam tu sebab nak perli kelas DNA.. Kalau kelas DOPE.. Jalan je.. Janji ada markah.. Itu je diorang nak.."Okay baik laa.. Kumpulan akan cikgu campurkan antara kelas DOPE dan DNA-".."Kami kene campur cikgu,kami tak nak laa"..bantah lagi Seulgi dekat Cikgu ChongWeii.. Kelas DOPE hanya pandang Kelas DNA -korang-ingat-kami-pun-hamak-dengan-kelas-korang?!-..
Seulgi yang agak takut,terus duduk semula.."Baik laa.. Kamu nampak senior kamu nih..diorang akan jadi pesi kamu ye.. Diorang akan yang ajar kamu.. So hormat diorang sebagai senior.."..tambah lagi Cikgu Minzy,selaku yang mengajar para senior sahaja..
"Okay.. Terima kasih Cikgu Minzy..
Baik laa..Cikgu akan sebut nama ahli kumpulan kamu.."..SKIP
"Ini kumpulan yang terakhir..Kim Mingyu,Yoo Jungyeon,Kim Taehyung,Jung Yena,Kim Dokyeom,Yoo Jeonghan ,Jeon Jungkook dan Min Yoonji.. Ni yang last grup.. Okay pesi dia Min Yoongi,Oh Sehun dan Nam Joohyuk.. Okay tiga orang pesi ini akan jaga last grup ni ye.." kata Cikgu Minho..Yoonji pandang Yoongi acah muka beku kat situ..
"Okay semua murid boleh bersurai.. Dan lepas rehat terus gerak ke kumpulan masing dan tempat Senior kamu akan beri arahan untuk kamu semua"..sambung lagi Cikgu Minho..
Kelas Dope dan Dna pun bersurai untuk pergi rehat.. Datang Yeri and The Red Velvet ke arah Yoonji yang berjalan dengan classmatenya..
Yoonji dan yang lain pandang Yeri..
"Gembira laa dapat satu kumpulan dengan Jungkook haa?"..saja Yeri ingin cari pasal dekat Yoonji...Yoonji hanya mendiamkan diri sahaja..Malas ambil peduli perempuan depan matanya itu...
"Kau dah kenapa!Jungkook je pun, macam dah takde jantan lain je..Macam laa dalam dunia ni lelaki dah pupus.."marah Jungyeon dekat Yeri.. "Suka hati dia laa nak Jungkook pun,Yoonji tu yang datang merampas Jungkook dari Yeri tu kenapa??Dia pun tak jantan lain nak kebas!!"..sambung Joy padu dekat Jungyeon balik..Jungyeon yang geram ingin saja menumbuk Joy,tapi ditahan Yoonji.. Yoonji menggelengkan kepalanya dekat Jungyeon supaya jangan bergaduh..Nasib Jungyeon sabar dan dengar kata Yoonji..
"So.. Jangan nak terkejar-kejar Jungkook..Dia hanya milik aku saja-"..
"Tang mana Jungkook milik kau!"..kata Mingyu yang baru datang..
"Euww.. Muka pun macam Maznah ada hati nak Jungkook,Jungkook pandang kau pun tak.. lagi laa kalau nak tegur kau,memang tak laa"..sambung lagi Jeonghan saja bagi Yeri sentap.."Pfft.. Kalau dia mintak couple ngan aku.. Aku reject terus.. Aku rela couple dengan Yuqi"..kata Dokyeom sambil buat muka geli²..Walaupun satu kelas,tak semua suka perangai Yeri dengan kawan-kawan nya itu.. Mingyu terus ajak Yoonji dan yang lain pergi dari situ.. Yeri geram dan menghentakkan kakinya..
Jungkook yang akan perasan hal itu hanya pandang dari jauh..Tergelak jugak dia bila kelas Dope ni banyak pertahankan Yoonji.. Bagus nya..
Sambungan..
Huhuhuhuhu.. Lagi beberapa chapter.. Tapi masih jauh lagi laaa..
YOU ARE READING
BECAME A NERD GIRL +J.J.K+
FanficYoonji adalah seorang yeoja yang menyamar dirinya sebagai nerd..Dia masuk ke sekolah barunya kerana ingin berubah sikap lama nya kepada menjadi sikap seorang budak nerd.. Tetapi Yoonji seorang yeoja yang agak tidak mudah jatuh cinta.. Kadang² ada ya...