05

3K 185 6
                                    

HOME

aku duduk di belakang rumah aku and ada kolam..biasa laa anak orang kaya kann..riak jap..
Bukan kolam swimming pool tu..kolam biasa tu je..aku duduk dan memikirkan..Tak shangka baru ni aku ada kawan yang nak kawan ngan aku..well sebab aku jadi nerd and perangai baik..

"Aiguuu~saengku sayang..kenapa duduk diluar ni..tak sejuk ke??".. Aku pandang ke arah suara tersebut and aku pandang abang aku dengan wajah pelik..Demam ke dia ni..bila masa dia care pasal aku nih..what!!

" Kenapa??salah ke duduk luar??"...Aku pandang kat abang aku dengan muka pelik.. "Ani tak salah~.."..abang aku senyum kat aku..hensem bhaii..Abang aku duduk sebelah aku.. " Mian laa..lama oppa tak jengok kamu,omma,appa,komamon ngan komander.."..Tch..aku pandang abang aku..bila masa pulak abang aku ni dah pandai buat gelaran nama kat siblings ni..

Nak tahu siapa dia..Ni abang sulung aku nama dia Min Joon Ki..Dia ni retis ..dia jadi retis kat Hollywood..so korang jangan nk kecoh laa tentang family aku..sula kang..Dia paling selalu jarang balik..sebab asyik tumpu kat kerjaya dia je..biasa laa kalau dah berjaya kan..

"Saeng~ jom laa masuk..sejuk ni..".. Abang aku menarik tangan aku..aku terpaksa laa ikut.." nae~"..

***********************************

Dah 3 minggu aku sekolah sini..aku just kenal Jung Yena..tapi aku curious sikit tentang dia..bila dia cakap macam berbudi tu nampak agak kekok sikit..aishh..Aku jalan untuk pegi ke bilik pengetua..aish..kacau laa appa tu..kenapa laa mengada panggil aku ni..

Knock!Knock!!
"Coming!".. Ait..bila masa aku jadi baik ni ketuk pintu bagai nak rak lak..
Aku masuk dan terus tarik kerusi pastu duduk depan si " Appa Bang"..

"Nak apa appa panggil Yoonji??"..aku pandang Appa Bang dekat depan aku dengan tiada perasan.."Appa nak tanya ni??..Kamu dah ada chinggu??.."..bapak arh! Dia panggil aku semata-mata nak tahu aku ada kawan ke tak.." Appa tak perlu risau laa..Yoonji tak heran pun kalau tak de chinggu"..yerla tu..menipu je kau..kalau kau takde chinggu bukan main kau meraung bagai nak rak..

"Jinjaa~.. Appa harap kamu carik chinggu yang bagus yer~".. Aku pndang je Appa Bang ni..sempat lagi bagi thumb ups kat aku..okay aku dah malaz nak layan karenah orang tua kerepot ni..

" Okay laa appa~ yoon nak masuk kelas..nyeong~ "..sempat aku kiss pipi dia..walaupun aku ni jahat selalu kutuk dia..aku tetap ada perasan sayang aku kat dia..sebab dia appa no.2 aku..

***********************************

DNA CLASS

Aku duduk sambil pandang luar tingkap..baru aku nak tido..aku pndang kat pintu kelas..Shit! Tiga ekor beruk dah datang.Eh!dah lima orang la..ni mesti kes mintak buku dorang..

" woii!!buku aku mana!!"..Si Yeri ni terus hempuk tangan dia kat meja aku..Si Wendy ngan Seulgi sengih sinis kat aku..Aku terus keluar buku dorang dan bagi..Wendy merampas buku tersebut..Aku sabar..sebab aku kene menjiwai watak nerd ni..takut aku tak dapat awards..okay menyempat..pfft..

"Kau ingat kau cantik hah!".. Hak lamak!!..aku tak cakap lagi aku cantik..Aku tahu laa kau puji kau kan..aku kembang wehh!!..
"Muka dah laa macam tapak kasut.."..Semua budak kelas aku gelak..Aku tunduk je la..malas nak ambik tahu..aku tahu aku cantik..kann..tch! Tak nak mengalah..

Pastu mereka pun berambus dari kelas aku..mana diorang nak pegi,bukan ni kelas dorang..dorang ni takde adab ke..bukan nak berterima kasih kat aku..penat² aku buat kerja rumah dorang..Memang anak terbiar laa dorang tu..

Datang si Yena terus duduk kat sebelah..
" awal awak datang yoonji"..aku nampak Yena gembira tengok aku..Aku angguk dan senyum..Yena ketawa dan aku menggeleng je kepala aku..Pastu aku terpandang kat mamat yang ambik air aku semalam..dia pandang kat aku dan senyum..

Aku terus pandang luar tingkap..tak tahu laa..nak cakap aku malu or tak..

BAHH!!!
WARHHHHH!!!!

Aku menjerit terkejut apabila..Anak Kang ni pergi sergah aku..kurang asam lemak manis kau Kang Kang Daniel..babi kau..

"Tahu terkejut~hihi".. Nasib kau comel Kang Kang Daniel..aka Shepett..
" ishh~ awak ni..terkejut saya tau.."..maaf readers aku kena acah² ayu jap..nanti tak jadi watak nerd aku..

#authourteringinterajangyoonji
#yoonjiperasantan

"Hihihi..Mian..kau budak baru kan..budak nerd..and nama kau Min Yoonji right??".. Aku pandang Daniel..babi laa dia ni..macam baru pindah sini je..Dia yang duduk depan aku..acah² tak kenal aku lak..babi anak Kang Kang ni..

" yaa~"..acah ayu lagi ghaiiss!!..
"Oh~..hai..aku Kang Daniel..sorry laa..kalau aku ni jenis first tak layan kau..sebab aku bukannya excited pun kalau budak baru masuk".. Aku tak suruh kau ekssaitedd syaitonn!!!

" Ouhh.. Gwenchana~.. Saya tak kesah "..biar laa aku jadi ayu..jangn laa kecam..ingat senang ke berlakon..jadi nerd ni..susah tau..

" okay laa aku nak buat kerja.."..aku pandang je si Kang Daniel ni..hensem.. Tapi sayang perangai tak leh belar..asyik berkepit ngan Si Ong Seungwoo tu..aku syak dorang gay..kunyit..

SAMBUNGAN..

Aku dah takde idea ni..main bantai je aku rasa..ahahaha..

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now