39

2K 126 5
                                    

Yoonji pov

Haih.. Lambat betul anak Jeon nih.. Cakap nak ambik aku laa apa..
Siap call oppa aku Yoongi lagi cakap yang dia nak ambik aku kat rumah..
Dah laa dia call semalam kat oppa aku depan omma dan appa aku..

Apalagi mengusik lahh omma dengan appa.. Cakap ada menantu tak lama lagi.. Haih.. Siap kau biskut..

"Mana menantu omma tak sampai pun".. saja omma aku nak mengusik aku pagi-pagi nih.. Appa sedang duduk kat kerusi rotan hanya tersengih pandang aku..

"Maybe menantu omma sesat kot.. Sebab tak tahu jalan mana pergi mana balik".. Saja aku perli omma aku.. Tiba-tiba..

Ppinn!!!Ppin!!

Aku dengar bunyi kereta hon.. Haa itu dia dengan kereta sport dia bawak.. Kalau nak cakap Yoongi memang tipu laa.. Sebab dia jarang bawa kereta.. Dia tak habis-habis dengan motor superbike dia..

+++

Jungkook pov

Aku keluar dari kereta.. Besar jugak rumah Keluarga Min nih.. Aku rindu omma lahh.. Hehe..

Dari jauh sikit aku dah nampak Omma dengan calon isteri aku.. Pftt perasan jap..
Aku berjalan laju ke arah mereka..

"Annyeonghaseyo".. Bow aku depan Omma dengan Yoonji..
"Handsome nye calon menantu omma nih".. Aku pandang omma.. Hamboi tersenyum sampai ketelinga.. Aku tak salah dengarkan tadi yang omma cakap apa..

"Haih.. Omma ni.. Cover laa sikit..".. Comel Yoonji pagi-pagi nih..
"Jum masuk dan sarapan sekali yer.." ajak omma.. Aku masuk dan senyum je..

Di ruang makan..

Aku pandang Appa dah nampak semakin sihat.. Omma pun sama..
"Siapa nama kamu?".. Baru aku minum susu hot chocolate dipagi hari.. Tersedak wehh aku..

"Kook.. Okay tak? ".. Yoonji terus bagi aku air kosong kat aku.. Pehh.. Lega..
Omma dengan appa lupa aku ke..
"O-omma dah lupa saya ke? ".. Tanya aku sedikit berani.. Yoonji mula pandang aku pelik..

"Hah?" appa dengan omma dah blur pandang aku.. "ini Jungkook laa omma.. Omma dengan Appa tak ingat ke? ".. Tanya aku sedikit gembira.. Takut tak ingat buat malu je..

"Laa yeker.. Aiguu.. Dah besar Jungkook sekarang.. Mian laa omma tak cam kamu sebab makin handsome anak omma ni..".. Aku tersengih sebab omma puji aku..

"Aiguu.. Jungkook dah lama tak jumpa kamu yer.. Macam mana dengan appa dengan omma kamu sihat? ".. Aku senyum pandang appa..
"Sehat je..".. Senyum aku.. Aku pandang Yoonji yang blur pandang aku dengan omma appa dia..
"Kamu nih dah kenapa Yoonji?".. Aku pandang je kat dia..

"Omma kenal dia ke?".. Tanya Yoonji blur..Aku dengan omma appa gelak kat dia...

+++

Yoonji yang blur pandang mereka..
"Apa ni omma appa gelak-gelak pulak..Orang serious lahh".. Geram Yoonji pandang mereka..

"Aiguu.. Yoonji.. Mestilah kenal Omma dengan Appa dulu kawan baik dengan Omma Appa Jungkook.. Jadi Jungkook pun kawan rapat si Yoongi tu..".. Kata Puan Min dengan sedikit ketawa..

Yoonji hanya meng-oh sahaja.. Terus dia makan roti sandwich.. Maybe malas nak cakap banyak..
Jungkook yang pandang Yoonji tersenyum kelat..

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now