38

1.8K 109 9
                                    

Jungkook yang sedang duduk diperpustakaan seorang diri sambil menatap gambar yang dihantar oleh orang tidak dikenali.. Muka Jungkook jadi tegang dan ketat..

"Asal kat Mingyu boleh.. Kat aku tak boleh Yoonji~".. Kata Jungkook sorang-sorang..

Tiba-tiba buku terjatuh dekat atas kepala Jungkook..

"Auchh".. Jungkook menggosok kepalanya.. Muka dia sudah menjadi merah.. Time nih laa ada buku jatuh..
Baru Jungkook nak marah siapa yang buat dekatnya..

"Mi-mian.."..Jungkook terus mengeluh lemah.. Walaupun dia tengah marah dekat yeoja yang dia sayang.. Tapi tak sampai hati pula nak marah bila ada didepan matanya..

"Sa-sakit ke.."..

+++

Jungkook pov

"Sa-sakit ke".. Aku pandang Yoonji yang pandang arah aku.. Saja nak test pandang dia lama-lama..

Aku tesengaja terangguk kepala..
Tetiba Yoonji ajak aku duduk kat lorong  rak buku.. Aku pun ikut saja laa..

Aku dengan Yoonji duduk kat bawah.Malas nak duduk kat kerusi..
Aku rasa something kat kepala aku nih.. Aku pandang Yoonji yang tengah gosok kepala aku..

"Wa-wae pandang macam tu?"..Yoonji dah pandang aku macam nak mengelak..Kau silap Yoonji kau dah masuk kandang Singa..

Aku terus pegang pipi dia.. Hmm patut laa buat aku geram pipi chubby.. Entah laa aku nak buat benda jahat jap..

Aku terus tarik pinggang Yoonji.. Biarla Yoonji rapat dengan aku..Bukan dengan Mingyu.. K aku jeles shit!..

"Kenapa nih?".. Yoonji pandang aku sayu.. Mian Yoonji aku nak terkam bibir kau jap.. Dengan selambanya aku terus kiss dia mendalam..

Tangan Yoonji dah menolak-nolak dada aku.. Sorry Yoonji you cant..
Aku sengaja memperdalam lagi ciuman ini..

Aku tersenyum sinis.. Sebab Yoonji balas kiss aku.. Thanks dear.. Muahh

#jungkookgedikssiall

+++

Yoonji dan Jungkook berjalan bersama-sama pulang ke kelas..
Yoonji yang dari tadi hanya diam...
Bukan dia asyik pok pek ke.. Asal diam lak..

Jungkook yang acal macho lak.. Pun saja buat tak tahu..

"Urm.. Esok start Sukan Tahunan kan?".. tanya Yoonji dekat Jungkook..
"Ha'ah.. Why? ".. Tanya Jungkook balik dekat Yoonji.. Yoonji hanya mengelengkan kepalanya sahaja..

"Hurm.. Esok penentuan kau,aku dan Sehun.."..kata Jungkook terus mengeluh.. Yoonji yang pandang Jungkook hanya mengeluh sahaja..
Yoonji hanya risau pasal perjanjian Jungkook dengan Sehun..

Kalau Sehun menang.. Kene jadi milik Sehun.. Yoonji mula laa pikir negatif.. Sebab dia tidak biasa dengan geng Sehun..

"Yoonji are u okay?".. Tanya Jungkook sambil pandang Yoonji..
Yoonji hanya mengangguk sahaja..
"i know you're not okay dear.. Its okay bae.. Tomorrow.. Saya akan cuba kalahkan si Sehun tu"..

Jungkook berjanji pada Yoonji..
"Jinjaa? ".. Tanya balik Yoonji ingin kepastian.. "Yes bae..Saya janji.."..Jungkook terus memegang tangan Yoonji erat.. Rasa tak nak lepas pun takpe..

+++

Time pulang..

Yena yang mengemas alatan nya simpan dalam beg dengan tergesa.. Yoonji yang memandang Yena dengan pelik..

"Yena asal kau tergesa-gesa nih? You have something wrong? ".. Tanya Yoonji prihatin pada Yena..

"Aku nak jumpa Cikgu Minzy jap.. Btw kau balik laa dulu.. Takut aku balik lambat je.."... Yena terus berlari keluar dari kelas.. Yoonji yang terpinga-pinga pandang Yena pelik..

"aku tak faham dengan membe aku nih.. Kejap sewel kejap eloh.. Haih.." kutuk Yoonji pelik dengan perangai si Yena itu..

"Yoon.. Husband kau pnggil dia tunggu kat loker kau.."jerkah Junseob dekat Yoonji.. Yooji mula laa otak blur dia.. Husband?..

"Woi!!Bila masa aku ada husband ngek? ".. marah Yoonji..
"Halaa.. Husband kau yang.. Rambut hitam.. Badan tegap.. Banyak fans.. Acah cool handsome bagai tuu".. Ni puji ke kutuk.. Hahah..

Blur Yoonji sambil pandang Junseob..  "Jungkook ke..? ".. Yoonji tanya dekat Junseob.. "yer sapa lagi kalau yang banyak fans kat sekolah.. Hadohh kau nih".. Junseob terus pergi dari kelasnya.. Hanya tinggal Yoonji seorang sahaja..

"Bapak arh.. Bapak dia.. Bila masa dia jadi husband aku.. Erh! Dia ingat dah dpat kiss aku boleh terus gelar isteri dia.. Coconut head dia laa.. "..
Geram Yoonji sambil mengemas barang nya dan terus pergi ke arah loker..

+++

Yena pov

Mana si Taenuk ni.. Alahaii.. Lambat betul laa.. Aku dah suruh dia teman aku jumpa Cikgu Minzy..Esok malas nak cari dah..

"Miann lambat".. Aku pandang ke kanan.. Haa muncul pun dia..
Wait.. Asal dengan dia nih..
Haish.. Tak tak.. Aku tak suka dia right.. Please help me omma..
Mianhae omma..

"Kau dah kenapa Yena.. Main tampar pipi nih? ".. Aku harap dia tak perasan yang aku cair tengok dia..
"Ta-tak de pape laa.. Jum laa nanti takut Cikgu balik.."ajak Yena dekat Taehyung..

"Jangan risau laa.. Cikgu Minzy takkan balik awal kalau dia banyak hal..".. Cakap Taehyung tenang..
"Yeke.. Tipu la.. Macam mana kau tahu? "..tanya balik Yena sambil  pandang Taehyung..

"Aku tahu sebab.. Cikgu Minzy selalu ajar senior kat sekolah nih.. Dia tak ajar budak-budak Junior..So of cuz laa dia balik lambat..".. aku hanya mengangguk kepala  tanda faham..

"So kita dah sampai ke destinasinya.. Jum masuk.." aku pandang Taehyung dengan selambe badak dia je nak pegang tangan aku..



Sambungan....

Wehh korang aku jadi ketagih dengan lagu Fake Love dan Airplane pt 2😂😂.. Hari-hari aku layan video live kat stage dorang.. Tak jemu doh..
Btw.. Aku shipkan Taehyung dengan Yena😚😚..

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now