48

1.6K 115 4
                                    



+++

Habisnya cuti dua hari..
Yoonji berjalan terus masuk ke kelas nya.. Ramai mata memandang nya..Dia tahu ini mesti kes yang dia baling bola tu..

Tapi Yoonji buat tak endah sahaja bila orang sekeliling pandang dia pastu membawang..

"Uit..sayang~"..Yena terus peluk leher Yoonji.. Yoonji pun peluk Yena balik sambil kiss pipi Yena.. Seraii Detected~......

"Hari ini Mr.Kang takde tak silap aku dia ada hal.. Maybe ada Cikgu lain kot yang ambil rilief dia.."..Yoonji hanya meng-oh sahaja..

Tetiba datang sekumpulan yeoja ke arah Yena dan Yoonji..Yoonji hanya pandang pelik..
"Kau MinYoonji right?"..kata yeoja itu tersebut..Yoonji hanya mengangguk...
"Aku nak bagi amaran! Kau jangan berani sentuh Jeon Jungkook! Arraseo!!" tengking yeoja itu depan Yoonji..

Yoonji menutup mata nya.. Sambil ambil saputangan dalam poket blazernya dan lap mukanya..
"Kau dah berapa tahun dah tak kumur mulut kau.."..kata Yoonji selambe..
Yeoja itu hanya cover malu..

"Mw-mwo.. Yaa!!huh!! By the way.. Aku Seolhyun.. Kau ingat aku takut kat kau.. Huh.."..jeling Seolhyun sambil pergi dari situ.. Yena dan Yoonji hanya buat muka tiada reaksi takut..

"Apa masalah dia dear?"tanya Yena dekat Yoonji.."aku rasa fam dia ada utang kat family aku kot.. Sbb tu tak puas hati"..kata Yoonji tah betul tah tidak.. Yena hanya mengangguk bodoh sahaja..

"Dah jum masuk kelas"..ajak Yena dekat Yoonji.. "Haa.. Tak silap aku ada pelajar baru nanti.. Tapi aku tak tau laa dia sumbae or hobaee"..kata Yena dekat Yoonji.. Yoonji hanya angguk mengiakan saja..

+++

BTS POV

"Tae ada dengar yang nanti ada pelajar baru"..cakap Taehyung sambil minum susu kotak yang dibeli di koperasi.. "Pelajar baru?" cakap serentak Hoseok dengan Jimin...

Jungkook hanya buat tak endah.. Dia hanya angau² tentang Yoonji sahaja..Jungkook dah obses Yoonji guys.. 😂..
"Tapi pelajar baru tu nam bukan yeo.. Harap faham yer uri chinguya~"..kata Taehyung sambil tersenyum petak..

"Namja?"..Jin mengerutkan kening nya.. "Ha'ah namja..tapi aku rasa dia sama umur dengan Hoseok hyung dan Namjoon hyung"..kata Taehyung dengan jelas..

"Ouh.. Sumbae laa nih"..sambung Jimin yang sebok memikirkan pelajar baru itu..Mungkin dia ingatkan yeoja laa tadi kot.."Wow! Firstime pelajar baru sumbae..pecah rekod sekolah ni"..sanbung Jin sambil baca buku masakan dia..

"Aku harap dia tak dapatkan kalah Jungkook!"kata Taehyung semangat.. Ahli BTS kat situ semua pandang Taehyung .. "Dah kenapa pulak? "..kata Jungkook pelik..

"Yerlaa mana tahu dia muncul kat sekolah nanti.. Habis reputasi kau kat sekolah ni.. Kau kan carta no.1 kat sekolah nih"..Taehyung sengaja usik Jungkook

Jungkook hanya menjeling sahaja dekat Taehyung.. Jin hanya mengeleng sahaja malas tengok perangai budak² tu..

+++



Yoonji yang leka termenung keluar tingkap.. Tah apa yang dia berangan..
"Warghh!!".."ouh mak kau kawen tiang!!"..

Mingyu terus pandang dengan setajamnya ke arah Yoonji.. Yoonji hanya menjelong sahaja..
"Tahu laa aku tinggi.. Suka sangat samakan aku dengan tiang"..muncung bibir mingyu sambil duduk di depan Yoonji..

"Siapa suruh sergah..memang padan laa kau jadi tiang"..kata Yoonji direct tiada tapis pun.. "Hek eleh.. Tahu laa kau pendek.."jeling Mingyu konon nak buat Yoonji marah laa.. Tapi Yoonji buat tak endah sahaja..

"Wehh.. Yoon kau tahu pasal pelajar sumbae baru tu?"tanya Mingyu dekat Yoonji.. Yoonji hanya mengangkat bahu nya sahaja..
"Pelik doh..asal aku rasa tak sedap hati"..kata Mingyu rasa seolah macam ada petanda buruk akan berlaku..

"Eii..itu khayalan kau jer laa.. Jangan percaya sangat"..kata Yoonji dengan muka tak bersalah.. "Yeye je kau..kang aku bagi makan kasut aku dalam mulut kau.."..kata Mingyu menyempat menyumpah Yoonji diam²..

"Berani la sumbat.. Tengok² kau yang tak hidup"..kata Yoonji sambil tunjuk penumbuk...

"Wehh.. Tak silap aku harini ada pelajar sumbae yang baru masuk sekolah kita laa".."ha'ah laa mesti handsome kan".."mesti laa.. Siapa je namja yang tak handsome"..

Yoonji dan Mingyu terdengar perbualan pelajar perempuan kelas mereka.. Lepastu buat muka macam tak bersalah..

Kyaaaaaaaa!!!!
"Omoooo!!! Handsome nyerrr!!"
"Itu ke senior kita.. Kyaaaa!!

Mingyu dan Yoonji terdengar jeritan kegilaan yeoja diluar kelas..
"Wehh ada apa tu jom tengok"..ajak Yoonji sambil menarik tangan Mingyu.. Mingyu yang kemalasan terpaksa mengikut si Yoonji.. Kalau tak ikut kene belasah nanti..

Yoonji dan Mingyu pun keluar dari kelas mereka ingin tahu apa yang terjadi sebenarnya..
"Ramai nya pelajar.. Ada apa nih"..kata Yoonji ingin tahu sangat..

Yoonjii hanya melompat ingin tahu ada apa didepan mereka itu..
Mingyu yang tinggi hanya pandang..
Dia berasa pelik.. Kenapa dia rasa tidak sedap hati..

BTS yang baru sampai juga.. Ingin tahu apa yang berlaku..
"Asal semua pelajar berkumpul..". Tanya Hoseok pelik..
"Jom la tengok"..ajak Taehyung semangat.. Ahli BTS semakin kedepan juga..

Jungkook  yang perasan akan Yoonji bersama Mingyu turut berasa hairan juga.. "Eeh.. Tu bukan Yoonji dengan Mingyu ke? "..kata Jimin sambil menunjuk ke arah mereka..

BTS terus pandang ke arah Yoonji dan Mingyu yang merempuh pelajar² disitu kerana ingin mara kehadapan.. BTS pun ikut mereka juga mara kehadapan..

"Yoon slow² laa.."..Mingyu yang terus mengikut Yoonji yang merempuh pelajar disitu.. Apabila Yoonji dan Mingyu sudah betul² dihadapan pelajar..

"Ergh.. Penat rempuh diorang"..kata Yoonji sambil menunduk penat. Mingyu yan tak hirau akan Yoonji.. Terus kaku bila pandang pelajar senior itu..

Yoonji pandang Mingyu dengan agak pelik.. Baru Yoonji ingin pandang depan.. Tetapi dipeluk oleh Mingyu. 
"

Mingyu arh apa ni"..kata Yoonji hairan dengan sikap Mingyu..

Mingyu terus memusingkan badan Yoonji untuk terus beredar dari situ..

"Min Yoonji~"



Sambungan...

Siapakah namja itu??
Apa kene mengena dengan Mingyu??
Author pun tak tahu.😂😂..

Makin lama makin kelaut ff ni...tapi tulaa..

Thanks for 11k.. 🎆🎆🎆🎉🎉🎊🎊

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now