Habis laa acara lakonan mereka tersebut, ramai pelajar berpuas hati terhadap persembahan mereka..
Yoonji yang masih duduk termenung dilihat Jungkook.. Jungkook terus pergi ke arah Yoonji.."Bae~ whats wrong? "..tanya Jungkook sambil menundukkan badan dan pandang Yoonji.. Yoonji yang tersedar mula pandang Jungkook dengan terkejut.. "Ju-Jungkook arh~"..terkejut Yoonji memandang Jungkook.. "Wae?? "Jungkook mula menyentuh pipi Yoonji.. "Kenapa ni,ada apa² yang berlaku ke??"..tanya Jungkook pada Yoonji..
"Takde laa.. Mana yang lain??"..saja Yoonji cuba mengubah topik.."Diorang dah pergi kantin untuk makan" balas Jungkook sambil menyelitkan rambut Yoonji ke telinga..
Yoonji hanya mengangguk sahaja..
"Pegi laa tukar baju,Jungkook tunggu kat sini"..Jungkook menyuruh Yoonji untuk menukar pakaian nya, Yoonji hanya akur dan pergi ke bilik persalinan untuk menukar pakaian nya..Jungkook yang duduk sambil bermain telefon nya, hanya tersenyum sinis sahaja.. Jungkook mula menggigit jarinya sambil smirk.. "I'm not stupid dear"..kata Jungkook sambil pandang tajam dekat pintu yang dimasuk oleh Yoonji tadi..
+++
Yena dan Taehyung yang duduk ditaman Sungai Han sambil mangambil ketenangan.. "Aku rasa tak sedap hati"..kata Yena sambil pandang Taehyung.. "Apa yang tak sedap hati dear??"..Taehyung mula memeluk dan menggosok lengan Yena..
"I dont know, tapi kenapa rasa tak sedap hati dari tadi"..kata Yena yang masih memandang Taehyung.. "Dah laa jangan laa pikir bukan²..tak lama lagi kita exam last year~"..kata Taehyung hanya tersenyum kelat..
Tiba² telefon Yena berdering ..
Geuriwohaeyo~
Geuriwohaeyo~
Geuriwohaeyo~Yena terus mengangkat telefon nya sambil berdiri.. Yena mula berbual..
"Nae yeobuseyeo~ hmm na-nae."..Taehyung yang memandang Yena mula pelik apabila telefon Yena jatuh dan Yena mula jatuh terduduk..
Taehyung yang terkejut terus lari ke arah Yena.."Yena!waegaere!"..kata Taehyung sambil menggoncang badan Yena.. Yena terus menangis tidak peduli akan Taehyung.. "Yena!! Waegaere!!"..Yena yang masih menangis dengan teresak-esak..
"Ta-Taehyung hikss...Yo-yoonji hikss"..Taehyung terus mengambil telefon Yena dan terus call orang tersebut.. "Hyung waegare?.. Mwo!!"..Taehyung yang terkejut.. Terus menarik Yena pergi ke arah motornya dan bergerak ke Hospital..
+++
HOSPITAL NEVER WALK ALONE
Taehyung dan Yena yang baru sampai melihat Yoongi hyung yang teresak menangis sambil dipujuk oleh Namjoon.. Taehyung dan Yena masih menangis..
"Hyung~"..panggil Taehyung dekat Jin.. Jin hanya menunduk dan menangguk.. Taehyung terus menyandar di dinding dan menekup mulutnya...Yena yang masih menangis terus memeluk Taehyung..
Joongki,Junki dan Omma Appa Yoonji dan Junghyun baru datang..sama dengan Minggyu,Vernon,Jungyeon,Dokyeom dan lain² baru sampai bila dengar berita tersebut..
Doktor namja baru sahaja keluar dari bilik Kecemasan.. "Siapa keluarga Jungkook dan Yoonji.. " mereka semua angkat tangan.. Joongki dan Junghyun abang kepada Jungkook datang ke arah Doktor..
"Kangchul macam mana dengan Jungkook dengan Yoonji??"..tanya Junghyun pada Doktor tersebut..
"Jungkook banyak kekurangan darah".."saya boleh derma darah, sebab Jungkook darah A.. "..kata Jimin pada Dokter tersebut.. Yena pun pergi ke arah Doktor tersebut.. "Saya darah A"..kata Yena sambil pandang Doktor.. "Sesiapa yang darah A sila ikut saya"..Jimin,Yena, Vernon, Dokyeom dan Junki pergi ikut Doktor Kangchul kebilik derma darah.Joongki yng masih berdoa tentang adiknya.. "Gwenchana~ Yoonji pasti selamat"..kata Junghyun pada Joongki.. Joongki hanya menahan rasa sedih nya.. Junghyun memujuk Joongki untuk kuat..
3 JAM KEMUDIAN..
Dr.Kangchul mula keluar dan pergi ke arah mereka.. "Kangchul macam mana Jungkook dengan Yoonji"..kata Junghyun ingin tahu...
"Jungkook.. masih lagi tidak sedarkan diri.. Tapi dia hanya patah ditangan nya sahaja.. Tiada yang kritikal.. " kata Dr Kangchul pada Junghyun.."Bagaiman dengan Yo-yoonji?"..tanya Joongki yang berada ditepi Junghyun..
Dr.Kangchul hanya menunduk .."Maaf, Yoonji hanya mampu bertahan dengan mengguna mesin sahaja.. Sebab hanya separuh peluang untuk Yoonji teruskan perjuangan nya.. Kita sama² berdoa supaya dia kuat".. Kata Dr Kangchul membuatkan Joongkin terduduk sambil menangis.. Junghyun memujuk Joongki supaya bersabar..Yena yang terlalu menangis,terus pengsan..Yang lain terus pergi ke arah Yena dang membawa ke bilik rawatan..Yang lain hanya mendiamkan diri..Dengan Jungkook tidak sedarkan diri,Yoonji hanya menggunakan mesin..tipis sahaja peluangnya untuk hidup..
Seminggu kemudian~
Kelas Dope amatla sunyi,apabila mereka tahu tentang Yoonji yang kemalangan bersama Jungkook..
Mingyu dan Vernon pandang kearah meja Yoonji dan Yena masih kosong..Hanbin yang memadam papan hitam masih mendiam kan diri..Baru selepas beberapa minggu Yoonji baru keluar dari hospital dan masuk balik hospital..adakah ini takdirnya yang tuhan berikan..Terkejut mereka apabila Dokyeom,Jimin,Taehyung dan Daniel datang ke kelas Dope..
"Hai korang~"..Dokyeom cuba membuat suasana meriah tapi hanya senyum tipis diberi oleh pelajar kelas Dope.. Dokyeom yang duduk di meja Yoonji bersama-sama yng lain.. Pelajar namja kelas Dope hanya mendiamkan diri sahaja..
Tiba² mereka terdengar bunyi tangisan seorang namja menangis.. Rupa-rupanya si Dokyeom menangis sambil melihat luar tingkap.. Jimin melihat Dokyeom terus memeluk Dokyeom.. Mingyu yang menunduk terus mengalirkan airmatanya..
Daniel terus peluk Mingyu,yang lain mula menahan diri untuk tidak menangis.. Hanbin yang berdiri di papan hitam sebenarnya sudah menangis juga..
Namjoon,Jin,Hoseok dan Yoongi baru ingin masuk ke kelas Dope terdengar bunyi esakan tangisan pelajar di kelas Dope.. Mereka mula menahan diri mereka untuk tidak menangis..
Dokyeom dan Jimin menangis tidak berhenti..
Cikgu Chongwei dan Cikgu Minzy ternampak Namjoon,Jin,Hoseok dan Yoongi dikelas Dope.. "Apa yng mereka buat kat situ?"..tanya Cikgu Minzy dekat Cikgu ChongWei..
Mereka berdua pergi ke arah mereka..
"Kamu buat a-"..baru Cikgu Minzy ingin tanya.. Cikgu Chong Weii dan Cikgu Minzy terdiam apabila melihat mereka menangis didepan kelas Dope...Cikgu Minzy memandang Cikgu Chongwei.. "Mari kita pujuk mereka"..kata Cikgu minzy pada Cikgu Chong Weii.. Cikgu Chong Weii terus menggosokk bahu Yoongi.. Mereka terus menepis air mata dan menunduk pad Cikgu Chong Wei dan Cikgu Minzy.. "Jom masuk"..ajak Cikgu Minzy dekat Cikgu Chong Weii..
Mereka mula masuk ke kelas Dope.. Alangkah terkejut melihat Dokyeom yang masih teresak menangis.. Cikgu Minzy menyuruh mereka duduk..
Namjoon terus ke arah Dokyeom dan Jimin.. Cikgu Minzy ke arah Mingyu yang masih tidak berhenti menangis.. Sebak Cikgu Chong Weii melihat anak² murid mereka sangat sedih tentang Yoonji dan Jungkook..Adakah Jungkook akan sedarkan diri untuk gembirakan hyung² atau Yoonji yang mengharap mengguna mesin untuk terus hidup.. Bagaimana Jungkook dan Yoonji boleh kemalangan.. Adakah ini secara sengaja ataupun tidak sengaja..
Bersambung. ..
Long time no see...
Miss me,, i miss you all,,CONGRATS BTS MENANG DAESANG!!!!
YOU ARE READING
BECAME A NERD GIRL +J.J.K+
Fiksi PenggemarYoonji adalah seorang yeoja yang menyamar dirinya sebagai nerd..Dia masuk ke sekolah barunya kerana ingin berubah sikap lama nya kepada menjadi sikap seorang budak nerd.. Tetapi Yoonji seorang yeoja yang agak tidak mudah jatuh cinta.. Kadang² ada ya...