57

1.5K 96 10
                                    


Keesokan disekolah..Yoonji datang awal kerana ingin mengambil bukunya yang terlupa di Perpustakaan.. Yoonji yang terus pergi perpustaakan  masih terbuka pagi ini..

"Haih macam mana laa boleh lupa buka kat sini pulak"..Yoonji terus masuk ke dalam perpustakaan dan mencari buku nyaa tersebut..
"Haih mana buku ni pulak.. Jangan laa hilang.."..yoonji sudah macam orang gila bila buku yang dicari sudah tiada..

"Jeball.. Jangan laa hilang"..kata Yoonji ingin hampir menangis..
Yoonji sudah penat mencari.. Sudah nak hampir pukul 8,masa untuk masuk ke kelas..

"Haish..takpe laa nanti aku tanya pengawas.."..Yoonji terus berlari masuk ke kelas nya..

+++

Jungkook Pov

Jungkook yang baru masuk ke kelas..ternampak Yoonji berlari terus ke arah kelas nya.. Jungkook hanya berjalan dan menunduk sahaja..

"Huh..sakit mana pun hati aku..tapi tetap aku cintakan dia..haih~"..kata Jungkook terus masuk ke kelas nya..
Baru Jungkook lalu dikawasan lorong yang banyak loker..Terdapat ramai pelajar berkumpul disitu..

"Ada apa nih?"..kata Jungkook pelik..terus berjalan dan merepuh pelajar disitu.

+++

"Nyeong Yoonji.." kata Yeri dan geng nya berdiri depan  Yoonji.. Terdapat ramai pelajar yang memandang mereka.. "Aigu.. Mesti kau cari ni kan"..Yeri menunjukkan buku kecil seperti buku diary juga..

"Yahh.. Baik awak bagii Yeri!"..Yoonji mula berjalan ke arah Yeri dan ingin mengambil buku tersebut..
Baru Yoonji ingin berdepan.. Wendy,Joy,Irene dan Seulgi menahan Yoonji sehingga tidak bergerak..

"Lepass laa!"..kata Yoonji meronta-ronta ingin dilepas kan.."apa yang best sangat buku nih"..kata Yeri sambil membuka buku itu..
"Opps..why ada nama Joohyuk dalam nih banyak nya.."..kata Yeri acah terkejut..

"Bagii lahhh!!"..jerit Yoonji supaya Yeri memulangkan balik bukunya..Tapi sayang,Yeri terus menampar Yoonji menggunakan buku itu.. Yoonji hanya menghalang sahaja..

"Kau ingat..kau akan selamat dalam sekolah ni.. Hey No laa.. Kau tahu tak.. Kau dah laa menduakan cinta.. Pastu mempermainkan Jeon Jungkook.. Hey!! Kau tak malu ke hah perempuan murahh!!"..kata Yeri sambil menunjal dahi Yoonji..

Yoonji hanya berdiam diri.. Dia tak seperti Yoonji yang dulu lagi..Hanya Yoonji yang lemah.. Yoonji menunduk dan menahan dari tangis nya..

"Hey!!pompuan!!Kau sedar diri kau tu!!Dah laa miskin..haha tak sangka aku tengok kau.. Bila aku baca kau hanya anak kutipan daripada keluarga Min.. Hahahaha"..semua pelajar disitu  mula terkejut..

Yoonji hanya menunduk dan bersabar.. "Kau tak layak tau sekolah sini..Kau patut tak sekolah!Kau patut tinggal kat bawah jambatan!Orang macam kau tak patut wu-"

PPANG!!

Semua pelajar disitu terkejut apabila seorang namja terus menampar pipi Yeri..Yeri hanya terkedu dan memandang namja dihadapanya..
Jungkook yang memandang dari jauh hanya terkedu melihat aksi itu..

"Kau..Tak..Layak..Hina..Adik..Aku..Faham~"..namja yang memandang tajam dan menampar Yeri adalah Min Yoongi.. Yoongi juga baru sampai bersama Namjoon,Jin dan Hoseok..

"Walaupun aku dah tahu berita ini.. Heh..aku kenal adik aku macam mana..And-"..Yoongi terus merampas buku Diary Yoonji itu..
"Kau tak kenal lagi aku siapa?"..kata Yoongi terus menarik tangan Yoonji..
"Kalau aku tahu hal ini tersebar,kau orang pertama aku cari Oh Yeri.."..
Kata Yoongi memberi amaran..

Pelajar disitu termasuk laa Jungkook terkedu melihat sifat Yoongi sebagai abang Yoonji yang menyelamatkan adiknya Yoonji.. Yoongi lagi ahak mengerikan daripada Oh Sehun yang bagi warning dekat Yoonji masetu..

+++

Yoonji hanya menunduk sahaja..Yoongi dengan muka ketatnya terus membaling buku diary itu hampir terkena Yoonji..Yoonji terus tersentak..

"Kau!Apa lagiii nak buat masalahh hahh!!"..kata Yoongi terus pergi ke arah Yoonji dengan marahnya..
Nasib Namjoon dan Hoseok sempat menghalang Yoongi.. Jin pula menghalang Yoonji dari dibuat apa² dari Yoongi..

"KAU TAHU TAKK!!AKU DAH RIMAS DENGAN MASALAH KAU!!KAU SENGAJA TIMBULKAN MASALAH DAN NAK AKU SELESAIKAN MASALAHH KAU!!KAU INGAT AKU APA!!PEKERJA GAJI BUTA KAUU HAHH!!!"..Yoongi mula mengamuk cuba menolak Namjoon dan Hoseok..

Nasib pula time tu Taehyung,Jimin,Daniel,Mingyu dan Sehun baru datang dan menolong menghalang Yoongi dari memukul Yoonji..Yoonji hanya menangis teresak-esak di belakang Jin..Jin pun takut dengan tiba² perangai Yoongi boleh jadi macam gorila mengamuk..

"Yaahh..Yoongi bertenang lahh!!"marah Namjoon menyuruh Yoongi bertenang.."aduhh..hyungg jangann laa macamm nih"..marah juga Hoseok melihat Yoongi menjadi gorila mengamuk tak bertempat..

"Hyung jangan laa macam nih"..pujuk Mingyu pada Abang sepupunya Itu..
"MINGYU!!APA YANG JANGAN!!KAU TAK RIMAS KE TENGOK ADIK SEPUPU KAU YANG ERGHHHH!!"..Yoongi mula menyepak meja sehingga jatuh..

Harini,Yoongi memang terasa marah amatlah marah..Dia tidak dapat kawal  amarah nya yang semakin membara itu.. "Hyung relax laa.. Jangan macam nih"..pujuk lagii Mingyu meredakan Yoongi...

Jungkook yang sampai tadi,hanya memandang drama free didepannya tadi.."Kenapa nih?"..Jungkook mula bertanya apa yang berlaku..
Semua pandang ke arah Jungkook..
Yoongi lagii laa menjeling ..

"Nak tahu apa?.. Kata Yoongi memandang tajam terhadap Jungkook.."DISEBABKAN KAU,JOOHYUK DAN DIA"..sempatt Yoongi menunjuk kearah Yoonji..
"AKU PULAK RASA RIMAS!!DAN MARAH DENGAN KES KORANG NIH!!BOLEH TAK JANGAN BUAT AKU SERABUTTT!!"..kata Yoongi sambil memandang Jungkook tajam..

Jungkook hanya berdiri dan mendiamkan diri sahaja.. Yoonji yang memegang baju Jin sangat laa kuat sehingga Jin pun tak dapat lepas..

"Jadi..hyung tak payah laa masuk campurr dalam urusan kami"..kata Jungkook tenang sambil memandang Yoongi.."biar kami sahaja yang urus.."..sambung lagii Jungkook dan terus pergi ke arah Jin..

Jungkook terus menarik tangan Yoonji..Yoonji terus memeluk Jin dengan sekuat supaya tak dapat Jungkook menariknya..
"Yoonji..ikut aku~"..kata Jungkook lembut.. Tapi Yoonji masih berkeras dan masih memeluk Jin dari belakang..

Tiba² Cikgu Minzy datang dan diikuti oleh Yena dan Joohyuk..
"Apa yang berlaku tadi!?"..tanya Cikgu Minzy dengan serious.. Joohyuk terus melarikan ke arah Yoonji..

"Yo-yoonji arh"..panggil Joohyuk..
Yoonji masih memeluk Jin kerana ketakutan.. Yoongi mula memandang Joohyuk tajam.. "Kau buat apa datang sini Joohyuk!"..Yoongi yang nampak serious terus marah Joohyuk..

"Aku datang sini nak pujuk Yoonji.."balas Joohyuk selambe.. Tiada reaksi takut pada Yoongi..
Joohyuk terus menarik tangan Yoonji.. Dan pergi dari situ bersama Yena..

Terkedu Jungkook pandang Yoonji yang mengikut Joohyuk..
"Saya tak nak benda ni berlaku lagii!".Cikgu Minzy terus pergi dari situ..

Yang lain hanya mendiamkan diri sahaja..

Sambungan

Ini semua bohong! 😂😂

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now