15

2.5K 163 2
                                    

Aku dengan Yena masuk ke kelas sudah lepas rehat..Yena membuka buku sains..
Alahai lepas ni sains..sapa laa yang ajar sains kat kelas ni..

"Wehh,sekarang sains kan??".. Aku pandang namja yang tengah borak kawan dia.." Ha'ah..kenapa?..Macam kau pulak new students..Diorang new student tak de laa kecoh macam kau.."..aku tahan gelak tengok gelagat diorang berdua ni..

Namja dua orang tadi pandang kat aku..
"Haii..".." haii"..sambut aku haii dorang..
"Saya Yuvin..dan ini Junseob..awak Yoonji erhh??..".. Aku hanya angguk..
" Awak kan nerd..macam mana boleh dituduh meniru??"..pelik Yuvin sambil menyoal kat aku.." Entah laa..tapi saya rasa kelas ni macam best..~"...

"Mesti laa best.. Semua murid kat sini kan happy virus..hihi".. Comel je Junseob ketawa..Yuvin pun sambung ketawa..
"Sekarang masa sains..so sedia buku tau".. Aku angguk kat Yuvin yang bagitahu kat aku sekarang masa sains..

Cikgu pun dah masuk..Eh!ingat sapa laa tadi..Cikgu Woobin jugak ajar dorang sains..
" So pelajar..hari ni saya tak mahu ambil tahu pasal budak baru nak intro bagai~lagipun saya kenal mereka..saya jenis tak percaya pasal yang meniru time exam tu..becuz saya percayakan mereka.."..aku nampak Cikgu Woobin senyum kat aku dengan Yena..

********************************************

TIME HOME

aku berdiri kat pagar sekolah sambil menunggu Mr.Lee,.."haish mana Mr.Lee ni lambat bagai ni.."..aku berdiri rasa dah hampir nak patah dah tulang kaki aku..cehh!gurau je..cuma lenguh je..

"Yoonji~".. Dari jauh aku dah nampak Jin sumbae..apahal mamat tu panggil aku..Mesti ada something ni..
" Haii Yoonji..kamu sorang ke?"..habis kau nampak aku dengan siapa kat sini..haish..aku sabar je laa..nasib aku masih watak nerd lagi..

"Ye..Jin sumbae..Jin sumbae tak balik lagi ke?".. Saja acah² nak tanya dia nak balik ke..dalam hati aku..semak je mamat ni..
" kan Oppa dah cakap..jangan panggil Jin sumbae..panggil Jin oppa"..apahal mamat ni..ingat aku adik kau nak panggil oppa..terpaksa laa..bukan apa tak nak derhaka dekat yang tua..

"Na-nae Jin op-oppa~".. Aku acah² je buat gagap..sena nya geli nak panggil oppa ni..kecuali abang aku.." gwenchana~ Kenapa tak balik lagi?.."..itu soalan aku nak dengar..bukan soalan yang sorang ke ramai ke.."tengah tunggu driver..lambat ni.."..aku saje buat ala² gaya macam budak nerd..eh! Aku memang budak nerd pun..Author nanti bagi aku awards aku dah buat yang terbaik ni..//go hell..habis kan ff ni baru bagi awards//Bodoh Author.. HaiHh..

Ppinn!!Ppinn!!
Aku dah nampak Mr.Lee melambai kat aku..
"Jin su-oppa..Yoonji balik dulu le..nyeong~"... Aku terus lari ke arah Mr.Lee dan masuk ke dalam kereta..Mr.Lee terus pandu hingga ke rumah..Jin hanya pandang kereta aku berlalu..

********************************************

BTS POV

Yoonji sudah berlalu pergi..
" Hyung!"..Jin pandang kebelakang.."Macam mana hyung~"..
Jungkook dah pandang Jin tak sabar Jin nak cakap apa.."Dia just tunggu driver dia and dia panggil Hyung oppa.."..Jungkook pandang tajam kat Jin..

Taehyung dan Jimin gelak pandang Jungkook.. Namjoon hanya mengelengkan kepalanya saja.. "Jom laa balik..lapar laa..esok dah kene training dah.." .."Jom!!"
Mereka pun balik dengan menaiki kenderaan masing²...

********************************************

YOONJI HOME

Malam ni kena tolong omma masak laa jawap nya.."Yoonji..potong bawang tu.".."nae omma"..aku potong bawang dengan tekun..nasib omma suruh potong bawang..kalau dia suruh tumbuk bawang guna lesung..naya laa aku jadinya..

Tapi orang Malaysia cakap.."kalau perempuan ada lesung pipit ni comel,tapi comel lagi kalau perempuan pegang lesung kat dapur tolong mak dia"..
Macam tu laa..entah laa..aku buat² paham je laa..

"Aiguuu~ rajin nya saeng oppa ni".. Aku pandang Oppa aku..Ommo!!
" Oppa!!!!"..aku jerit dan terus peluk oppa aku.."aiguuu~ ni mesti rindu gila kat oppa ni kan.."..Oppa aku sambut pelukkan aku..Aku rindukan dia sangat..Ingat senang ke nak jumpa dorang ni..susah tak..kadang² dua tahun sekali baru balik..

"Oppa pun rindu kamu juga..budak nakal..".. Aku senyum pandang Oppa aku..
Ni abang aku yang nombor dua...
Nama dia Min Joongki..Dia masuk Tentera dah masuk 8 tahun dahh..Aku tengah tunggu bila laa aku dapat kakak ipar..masing² gila kerja..Sampai nak cari peneman hidup pun tak nak..sama macam appa dulu² la ni..

" Oppa..bila nak cari kakak ipar untuk saeng.."..aku pandang oppa aku tersedak minum air mineral..aku terus gelak kat Oppa aku..Omma aku hanya geleng kepala je pandang anak² dia..

"Aish..Jodoh oppa belum sampai lagi laa..".. Aku nampak oppa aku jeling kat aku..Aku gelak je.." habis kamu tu..namchin dah ada ke belum??"..saja nak sakitkan kan hati aku balik laa ni..

"Namchin?..molla..malas nak pikir² pasal menda macam tuu..".. Aku terus potong kentang yang lepas Omma buang kulit dia..
" Oppa pun sama..oppa tak sedia lagi nak kawen..arrsseo.."abang aku terus mencubit pipi aku.."aiguuu~.. Makin chubby dahh adik oppa ni.."..aku menahan kesakitan"..Oppa sakit laa..aish..oppa ni kejap adik kejap saeng..mana satu ni??"..aku pandang Abang aku pelik..

"Saeng tanya laa Author.. Dia dah bagi skrip macam ni..Oppa ikut jelaa.."..//korang kutuk aku erhh!!kira okay laa tu aku masukkan korang dalam ff aku..ingat senang..//Riak je Author ni..ciss..

Kami sekeluarga pun menjamah makanan yang dia masak oleh Omma dan aku..mesti sedap kan..Of cuz laa..ahohoho~ *gelak macam Jhope yang dekat drama Army tu*

SAMBUNGAN

Apa jadi esok nya dekat Yoonji...
Kita tengok laa chapter seterusnyaa ..

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now