BULLETPROOF HIGH INTERNATIONAL SCHOOL
aku berjalan masuk sekolah..baru tadi abang aku si Junki tu rajin sangat nak hantar aku pegi sekolah..Tak sangka abangku jadi baik pagi tadi sampai terasa baik nak hantar aku ke sekolah naik kereta mewah dia..
Aku berjalan dikawasan koridor..Dari jauh aku dah boleh kenal seorang namja sedang berdiri dekat loker..Tu bukan Jeon Jungkook.. Aku baru tahu nama dia..sebab Cikgu Haha suruh hantar buku..dia yang last hantar buku..so aku curik² tengok nama dia..baru laa aku tahu dia Jungkook anak kepada Jeon..
"Dia buat apa kat situ.." aku cakap sorang².. Aku terus bergerak ke loker aku..Aku buka loker aku..aku curi² pandang dia..Aku nampak dia mengeluh..Dah kenapa dengan dia..Nak tegur or Tak nak..Baru aku nak tegur..
Datang dua orang namja..ouh..kawan dia..Jimin dengan Taehyung.. Aku buat tak tahu dan terus masuk ke kelas..
********************************************
JUNGKOOK POV
Aku bersandar kat loker..aku terperasan dia bukan budak nerd kat kelas aku tu ke..aku pun curi² pandang dia..Ouh dia ambik buku dia kot..Aku diam je..bukan apa..Tengah tunggu si Jemeng ngan Alien ni..aish lambat betul laa...
Aku rasa macam nak tegur je budak nerd tu..baik aku tegur laa..nak tahu nama dia jugak..masa first dia masuk kelas masetu..aku takde..rugi tak datang mesti comel time dia introduction..haih..baru aku nak tegur..
"Haii member.. Sorry late.." aku pandang je Si Alien dengan Jemeng ni..Jimin dah sengih² pandang aku..Baru aku nak tegur budak nerd tu..Eh!dah hilang!ait..laju benar dia jalan..robot kah..
"Kau cari sapa kook?".. Jimin sebuk tanya kat aku dan ikut aku pandang lorong sana.." Entah.. Kau ni.."menyampuk si Taehyung.."Takde laa jom laa..pegi kat room basketball..nanti Jin hyung marah lak.."..Aku terus mengajak dua budak sewel ni nanti banyak songeh pulak..
********************************************
Yena ajak aku duduk kat library ..Tak tahula dia nak buat apa ..Aku just ambik buku dan baca..jadi laa amalan sikap membaca..hehe..Aku pandang buku novel ni..tajuk dia buku novel ni seseorang yeoja menjadi budak nerd..Aku dah macam suka kat buku ni..lebih baik aku pinjam dan baca kat rumah..sebab aku tengok tajuk pun dah..menarik macam fanfic yang readers baca ni..hekhek..tuii..
Yena kat depan aku pun aku tak perasan..apa laa yeoja ni..macm hantu pulak aku rasa..tetiba muncul..haih..
********************************************
RAIN AND UMBRELLA..
JUNGKOOK POV
Time nak balik laa hujan..dah laa aku naik motor..nak pegi kat parking motor pun susah hujan lebat ni..payung tak bawak.. Bagus Jeon Jungkook.. Kau memang bagus..semua kau tak sedia...
"Aish..nasib malang betul la..aku nak balik. Ni..kalau bukan mesyuarat tu lama..aku dah balik awal dah..ni semua gara² jin hyung..haih"..membebel aku sorang kat sini..macam orang gila aku rasa..dah laa makin nak sunyi dah sekolah ni..haih..
Tiba² aku nampak ada seorang hulur payung kat aku..aku pandang dia..Eh..Dia ni bukan ke yeoja nerd tu ke..aku pandang payung yang dia hulur..
" nah guna la payung saya.." di-dia senyum kat aku..tak sangka dapat tegur dia.."tapi awak nak balik kan..habistu awak guna apa?"..aku renung dia sampai tembus cermin mata besar dia..
"Gwenchana~..saya naik kereta..lagi pun kereta saya dah sampai..so awak gunala payung saya ni.." aku ambik payung dia..dah dia suruh ambik..aku pun ambik la.."okay laa driver saya dah tunggu..nyeong"..dia senyum and lambai kat aku..wahh..macam tak pecaya je..
Asal aku riak sangat bila budak nerd tu lambai kat aku... Aku pandang payung dan kereta dia dah pergi..apa lagi aku guna laa payung dia dan terus ke motor aku..dan balik..********************************************
YOONJI POV
Aku berjalan keluar dari bangunan block A..hujan itu yang aku nampak sekarang..haih..nasib aku bawak payung..mana Mr.Lee ni dia cakap dah nak sampai..aku pandang belah kiri dan wait!.
Tu bukan Jeon Jungkook.. Dia buat apa tercegat kat sini..bukan pelajar dah balik ke..Aku bergerak ke arah dia perlahan-lahan..Aku dengar dia membebel apa tah..yang aku dapat tangkap dia cakap dia lupa bawak payung.. Tu je..
Aku pandang payung aku..kesian pulak dia tak balik jugak dia ni karang. ..so aku jadi baik dan kene menjiwai watak nerd aku..
Dengan beraninya..Aku hulur payung kat dia..Dia pandang kat aku dengan riak wajah macam aku ni baru wujud je kat dunia ni..
"Nah guna laa payung saya.." aku bagi dia payung aku.. "tapi awak nak balik kan..habistu awak guna apa?"..omg!!dia renung kat aku..cepat laa ambik payung ni..aku nak balik ni..nasib aku dh nampak Mr.Lee kat depan pagar sekolah.."Gwenchana~..saya naik kereta..lagi pun kereta saya dah sampai..so awak gunala payung saya ni.."..dengan rela dia ambik payung aku.. "okay laa driver saya dah tunggu..nyeong"..aku lambai kat dia dan masuk terus kat kereta..aku suruh Mr.Lee jalan..aku nak balik cepat ni..jam sekrang menunjuk pukul 2.50 ptang...aku nak cepat bukan sebab nak lari dari dia..aku nak tengok LineTown kat tv channel 617 DisneyXD..aku rasa Jungkook perasantan kot dia ingat aku malu kat dia..ahh lantak laa..janji aku balik rumah..
SAMBUNGAN...
Linetown tu fav kartun author..best kartun tu..Author nak promote kartun tu jap..hehe..
Aku rasalaa yang ni panjang sikit..Happy Birthday To Goddes Dancing Queen..👑👏👏🎊🎊
Saya harap next album Minzy akan jadi succes dan berjaya...Hope ada collab lagi😁😁 ..#SuperMinzyDay(Korang jangan pelik tau..author update time bday Minzy)
Rajin² kanlaahh vote and komen..
Saya yitu tidak kisah apa yang kamu mau yitu komen..
YOU ARE READING
BECAME A NERD GIRL +J.J.K+
أدب الهواةYoonji adalah seorang yeoja yang menyamar dirinya sebagai nerd..Dia masuk ke sekolah barunya kerana ingin berubah sikap lama nya kepada menjadi sikap seorang budak nerd.. Tetapi Yoonji seorang yeoja yang agak tidak mudah jatuh cinta.. Kadang² ada ya...