14

2.3K 152 7
                                    

PINDAH KELAS

Aku dengan Yena still kat kelas DNA lagi..sebab tengah tunggu cikgu panggil kami berdua..
"Korang bedua kene keluar dari kelas ni ke??".. Daniel pandang kat aku dengan muka sedih..Seungwoo dah memcebik dah..

" yup..aku akan turun kelas..so jaga Diri ye Daniel.. Seungwoo.. Belajar rajin².."..aku senyum kat pasangan SeungNiel ni..aku shipp diorang bedua ni..sweets tau diorang ni..asyik² nak berkepit..

"Wah..bila nak berambus dari kelas ni..tak sabar nak tengok korang bedua ni berambus".. Yeri sengaja cari pasal..yang lain ketawa kat kami bedua.. Aku rasa dah nak meletus dah ni..Wait! Sabar Yoonji kau kena menjiwai watak nerd..kene redha apa yang terjadi..

" Aku rasa muka korang bedua ni mesti wanted satu sekolah..sebab dah jadi hots kan.."..Yena dah ketap bibir dia sabar..aku pandang luar tingkap baik aku hadap dekat padang sekolah tu lagi bagus..

Tapi memang sengaja Bambam tu sindir kat kami..i know satu sekolah dah tahu..macam mana tak tahu si Yeri tu kecoh satu sekolah pastu ada yang haters kat aku dengan Yena sekarang ni..kalau benci kat aku..aku tak kesah..tapi jangn kat Yena..

Ttok!!ttokk!!
"Min Yoonji~ Jung Yena mari ikut saya~"..
Aku dengan Yena pun angkat bag dan keluar dari kelas..
" Jaga adab tu kalau masuk kelas lain..ops!lupa kau bodoh mesti la masuk kelas belakang!..ahahaha"..sengaja si Yeri nak sakitkan hati aku dengan Yena..

Yena pandang Yeri terus dia jeling..Aku dah rasa Yena dah nekad untuk membenci kelas DNA..Aku rasa nak tunjuk jari tengah kat Yeri..but aku sabar..Aku terpandang Jungkook dia hanya diam membisu..

"Well dorang dah berambus!!aman kelas ni"
.. Daniel menjeling kat Yeri dan layan Seungwoo kat sbelah dia...

*******************************************

JUNGKOOK POV

Aku nampak Yoonji dengan Yena baru masuk kekelas..Hari ni hari last diorang kat kelas ni..Aku rasa nak nangis pun ada..Yoonji dah jauh dekat aku..Tak dapat laa nak usha² dia time belajar,time PJ..rindu nanti aku kat dia..

"Wah..bila nak berambus dari kelas ni..tak sabar nak tengok korang bedua ni berambus"..aku pandang je Yeri bila sengaja nak sakitkan hati Yoonji dengan Yena..aku rasa nak baling kerusi yang aku duduk ni kat Yeri.. " Aku rasa muka korang bedua ni mesti wanted satu sekolah..sebab dah jadi hots kan.."satu kelas gelakkan dorang..Aku nak bangun rasa nak tumbuk je si Bambam ni..tapi Taehyung tahan aku..

Nasib ada kau Taehyung..
"Min Yoonji~ Jung Yena mari ikut saya~"..
Aku pandang Cikgu Song dah panggil dorang.. Yena bangun jalan depan Yoonji..
" Jaga adab tu kalau masuk kelas lain..ops!lupa kau bodoh mesti la masuk kelas belakang!..ahahaha"Seulgi sengaja menambahkan lagi sakit hati kat dorang..Aku tengok Yena dah jeling dah..
Mereka berdua pun keluar dari kelas ni..

"Well dorang dah berambus!!aman kelas ni"aku rasa lagi aman kalau ada Yoonji..dia je boleh ubatkan aku..aku rindu yoonji..Yoonji aku...mmmm
" dah laa Kook..kau boleh jumpa dia jugak..bukan dia pindah sekolah pun"..Taehyung memujuk aku..yer tak yer jugak..pindah kelas kot.. so aku boleh laa jadi secret admire dia..hehe..
Taehyung perasan aku senyum..

********************************************

NEW CLASS

Aku dengan Yena ikut Cikgu Song masuk kelas baru..Well macam pelajar baru pulak..Aku pandang Yena yang menunduk..Aku peluk bahu Yena..Yena pandang kat aku dan senyum..

Sampai di kelas baru..
"Okey Yoonji..Yena ni kelas baru kamu berdua yer..".. Aku angguk tapi Cikgu Song masih senyum kat kami..bukan macam Cikgu Taeyeon tak guna tu..macam sial je!!

Aku pandang nama kelas terus..
" Do-Dope"..pelik² laa nama kelas sekolah ni..tapi ni kelas kedua..
"Okay Yena..Yoonji kamu boleh masuk..".. baik cikgu song..".." Belajar rajin² yer.." Cikgu Song senyum tipis je..

Aku dan Yena masuk ke kelas Dope..
Cikgu suruh perkenalkan nama kami..
"Annyeonghaseyo..naneun Jung Yena imnidaa~".." Annyeonghaseyo naneun Min Yoonji nida.."..tapi aku ingat orang benci..tapi murid² ni semua tepuk tangan..

Bapak arhh!!supporting gile..
"Okay Yena..Yoonji kamu boleh duduk kat sana..".. Yess my port tepi tingkap..yahuuuu..aku dengan Yena duduk kat tempat kami..

" Okey..saya perkenalkan diri saya... Saya Cikgu Lee Chong Weii,saya cikgu sukan..tapi saya ajar matapelajaran Bahasa Inggeris..so listen to me..jangan mengada nak buli pelajar baru walaupun dorang ada buat salah time exam.."..aku dengan Yena dah tunduk malu dah..

"But..i still not believe this problem..saya rasa mereka tak meniru..tapi awak semua tahu kan kelas DNA macam mana..".. Aku nampak semua budak kelas ni macam benci kelas DNA je.." but its sokay..kita terima pelajar yang baik..bagus..i like pelajar macam ni..so cikgu ada hal..Hanbin!".."yes sir!" .." jaga kelas..jangan merayau ye".."baik cikgu.."..Cikgu Chong Weii dah berambus dari kelas ni..

Tiba² ramai budak kelas ni serbu kat aku dengan Yena..Yena mula laa terkejut beruk pandang dorang..
"Kenapa kau kena tukar kelas..salah kau cuma meniru je??".. Seorang yeoja berambut pendek tanya kat aku..
" Tahu tak pe..aku rasa ni mesti kerja seseorang ni kan??"..seorang namja yang muka dia like yeoja..wtf!..pandang kat aku..

Aku hanya angguk dan pandang dorang balik.."ni mesti kerja Yeri and the gang dia..dah agak dah.."..wah.tahu ² je dorang..
"Btw aku Jungyeon..yang ni Jeonghan..nama kami agak sama..but kami kawan..not twin..".. Aku senyum pandang dorang..

" takpayah kenal kan nama..aku dah kenal kau tadi..so sini kelas agak happy virus sikit.."..aku rasa lagi tenang masuk kelas ni..berbanding kelas first..
"Haii saya Hanbin..panggil aku B.I..aku ketua kelas Dope..Nice to meet you new students~..".. Aku senyum pandang B.I..

Aku rasa dorang ni semua baik..tak de laa jahat mana pun..so aku suka masuk kelas ni..aku nak kekal masuk kelas ni..tak nak tukar langsung..

SAMBUNGAN..

So amacam..Yoonji dengan Yena dah mula sukakan kelas baru dorang..macam mana laa dengan Jungkook.. Dia serious nak jadi secrets admire Yoonji biar betul..Aku rasa
Ni masa nya..tapi tak sangka Dato Lee Chong Weii pun jadi cikgu kat FF aku jugak..haih..betul ke eja Lee Chong Weii tu..kalau salah..tolong betulkan..

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now