Dalam nak dekat lagi exam ni laa aku banyak kena buli dengan si Yeri mata besar and the geng tu..kadang² Yena pun kena jugak..Ada jugak orang sekeliling benci kat kami..and kutuk aku dengan Yena..
Ini hanya disebab kan pasal aku bagi Jungkook payung masetu.. Semua fans² Jungkook tuduh aku tergedik² nak dekat kat Jungkook.. Setakat Jeon Jungkook kau tu aku tak hamak laa wehhh!!!
Kadang² aku disimbah air..Kadang² loker aku bersepah,buku koyak..,beg aku kene koyak..buku kene conteng..nasib laa aku nak orang kaya..boleh laa ganti balik..
Riak jap..Tapi yang aku kesian kat Yena..Yena tak bersalah pun kene jugak..itu yang membuat aku geram ..tapi aku sabar..sebab kene menjiwai watak nerd aku ni..takut tak jadi pulak Fanfic ni nanti...habis Author dikecam ..
Plushhh!!!!
Hahahahahahaha
Hahahhahahaha"Wehh minah..kau ni kan..ada² je nak dekat dengan Jungkook oppa tu hah!!".." Dah laa tak lawa ada hati suka Jungkook oppa".."Jungkook oppa pun bukan suka kau pun"..
Aku hanya menunduk lemah..tapi tetiba aku jadi lemah macam ni ..aku menangis..wait!!serious laa aku nangis.. Eh!!bukan air yang kene simbah tadi mengalir..😅😅..aku ingat aku nangis..buat malu je aku nangis..
Aku pun bangun dan terus berlari..Bila aku nak lari tu..tetiba aku terlanggar seorang namja..aku terus jatuh kebawah..
"Woii!!!kau buta ke apa hah!!Jalan tengok depan bukan belakang!!".. Aku pandang je mamat depan aku ni..apahal pulak dia nak tengking kat aku ni ..
" woii kau pekak ke sial hah!! Bodoh laa betina nerd ni..Nasib baju aku tak kotor"..
Pergh!!!dia cakap aku betina nerd..aku sabar.. Aku bangun terus bow berkali²..kene ingat ..aku nak jadi budak baik..Aku jadi nerd bukan semata² nak acah² nerd..tapi nak cuba jadi yang baik..bukan jahat lagi..aku cuba nak berubah..
Aku terus jalan dan meninggalkan dorang..Aku rasa dorang sumbae aku kot.. Sebab ada tali leher warna biru dengan warna hijau. ..mungkin laa********************************************
SKIP
Exam sudah bermula..sebelum exam..aku dengan Yena study hard bersama kat library sekolah..tapi hari ni dah last exam..
Paper paling wajib lulus..|Sejarah and Korean language |
Nasib laa aku ni pandai..bukan nak riak yer..tapi betul laa aku pandai.. Kalau aku bodoh kenapa aku masuk kelas first..kan kan..
Tapi paper sejarah dah lepas..sekarang ni paper Korean language..peehh..cepat betul exam.. Tak sangka ni last paper exam bulan march..Masa dah bermula..aku jawap dengan penuh senyap..aku pandang Yena yang tengah tekun menjawap exam.. Tak sangka Yena time tu pandang aku jugak..
Tetapi tiba²...
"Cikgu Taeyeon Yoonji dengan Yena meniru!!!".. Aku mula laa pandang dekat tuan punya suara..siapa lagi kalau bukan si Yeri.." betul Cikgu tadi saya nampak Yoonji meniru dengan Yena.."..sambung Seulgi menghasut Cikgu Taeyeon.."Betul ni Yeri.?".." Betul cikgu"..semua dah pandang dekat aku dengan Yena bisik² pastu kutuk²...aku pandang Cikgu Taeyeon dan geleng kepala..
"Yoonji!!!Yeri!!saya dah lama perhatikan kamu berdua!!macam ni perangai kamu berdua!!".. Aku nampak Yeri dengan Seulgi dah main sep!sep! Tepuk amai²..eh!! Silap tajuk lak..Dah senyum keriangan..
" Cikgu betul kami tak meniru~"..rayu Yena kat cikgu Taeyeon..Yena dah tak de guna kau rayu lagi Yena oii..aku terpandang ke arah Jungkook. Aku tahu Jungkook mesti tak percaya hal² macam ni..
"Min Yoonji!!Jung Yena!!ikut saya ke bilik disiplin sekarang!".. Cikgu Taeyeon dah gerak dulu ke bilik Disiplin..Aku paksa la bangun dan ajak Yena ke bilik Disiplin..
Jungkook POV
Serious aku tak percaya hal ni..Yoonji dengan Yena bukan jenis yang macam ni..tadi pun aku perasan yang Yoonji pandang Yena pastu senyum² and Yena pun senyum.. Apahal pulak minah karat ni nak tuduh yang diorang ni meniru..
Aishh stress pulak aku..Aku tengah risau kat Yoonji ni..Mood aku dah slow down..aku perasan Taehyung dan Jimin nak pujuk aku..tapi aku buat tak tahu..terus sambung jawap exam..
********************************************
BILIK DISIPLIN
Swashhh!!swashh!!
Bunyi rotan dihempas kat meja sebanyak dua kali..Aku dengan Yena hanya menunduk sahaja.." Kenapa kamu berdua meniru hah!!"..muka Cikgu Jaesuk dah berkerut marah dekat aku dengan Yena..
"Kami tak meniru Cikgu~" ..aku sedaya upaya mengatakan aku dengan Yena tak bersalah.."Mereka tipu Cikgu Jaesuk ..tadi saya pun nampak dia meniru dengan Si Yena ni..lepastu bercakap.." aku pandang Cikgu Taeyeon..ait²!! Melebih pulak Cikgu ni..Yena terkejut terus pandang aku..
"Kerana korang berdua meniru..korang akan diturun kelas ..dan exam awal tahun ni diblacklist nama kamu berdua..".. Aku hanya mampu angguk je..sama dengan Yena...Cikgu Taeyeon senyum kepuasan sebab tuduh lebih²,,lagi pun aku tahu..Cikgu Taeyeon ni makcik Yeri..Dia pun tak suka sangat kat aku..
" Kamu berdua boleh masuk kelas.."..aku dan Yena hanya turut kata² Cikgu Jaesuk..Cikgu Disiplin sekolah..Terus aku dengan Yena masuk kelas..
********************************************
DNA CLASS
Aku dengan Yena jalan² nak masuk ke kelas.. "Yena mianhae..aku tahu ni salah aku..kalau aku tak pandang kau masetu.. Mesti kita tak jadi macam ni.."..Yena senyum pandang aku..Bahu aku di pegang.." Gwenchana~.. Benda nak dijadikan..lagipun Cikgu Taeyeon tu memang tak suka kita berdua..hmm"..
Aku dengan Yena dah masuk ke kelas..
"Wahh!!budak bodoh dah masuk kelas laa~".. Ramai ketawakan aku dengan Yena..
" Kalau dah bodoh cakap je laa bodoh ~"..sengaja Yeri sindir kami bedua..tapi aku rasa tak sentap pun sebab aku tahu aku pandai..ni aku nak riak jap..Aku dengan Yena hanya buat tak tahu sahaja..Daniel dengan Seungwoo pandang aku sayu..Tapi aku lagi perasan Jungkook pandang aku sayu..
SAMBUNGAN..
Korang rasa apa akan terjadi??
Kita tengok jela nexr chapter...
YOU ARE READING
BECAME A NERD GIRL +J.J.K+
FanfictionYoonji adalah seorang yeoja yang menyamar dirinya sebagai nerd..Dia masuk ke sekolah barunya kerana ingin berubah sikap lama nya kepada menjadi sikap seorang budak nerd.. Tetapi Yoonji seorang yeoja yang agak tidak mudah jatuh cinta.. Kadang² ada ya...