08

2.6K 174 2
                                    

Aku bergerak ke arah loker..Yena dah masuk ke kelas lepas tukar pakaian sukan dia..
Aku baru nak buka loker aku..Tiba² ada sekumpulan pelajar yeoja mengelilingi aku..Aku terkejut..Apahal ni. .Tiba² je..

"Woi!!pompuan!!apa hubungan kau dengan Jungkook oppa kami hah!!"..
Hah..ini yang aku pelik ni..tetiba aku da hubungan pulak dengan mamat mana ni..
" woi!!cakap laa!!kau bisu ke apa hah!!"..sukahati mak bapak dia je pergi tolak kepala aku..takpe aku sabar..aku malas nak layan..

"Woi!!kau pekak ke apa hah!!"...yeoja kat sebelah aku tu dah menjerit..aku tangok nametag dia..dia ni junior..kurang asam dia buli Sumbae..nasib aku baik sekarang ni..
" Aduhai~ kesian nya kene buli..ahaha"..aku kenal suara ni..Dah agak daa..Yeri and the geng..haish..sebok je..

"Kau tahu tak..kau dah buat salah besar budak nerd..Kau ingat kau layak ke kat Jungkook tu...Jungkook tengok kau pun dia lari..Ahahahaha..".. Pelajar kat situ gelak kat aku..lagi² yeoja.. Aku just menunduk je..rasa nak nangis pun ada..
Apa kene mengena aku dengan Jungkook..

Tiba² satu tangan tarik aku lari dari situ..Aku pandang sapa pulak nak berhindustan dengan aku ni..Dia tarik aku sampai terikut dia pergi mana..Pastu kami berhenti..nasib aku jaguh berlari kalau tak..aku mesti dia heret sambil lari..

" Thanks.. Huh..huh.." ..aku menunduk penat.."Sokay laa yoon.."..wait macam mana dia kenal aku..Aku pandang mamat depan aku ni..laa anak Kang Kang rupanya..ingat sapa tadi..
"Kau kenapa pandang aku macam tu??".. Daniel pandang aku pelik.." takde laa..ingat sape yang tarik aku tadi.."..aku duduk kat kerusi yang disediakan tu..Daniel duduk sebelah aku.."mana Yena?".."Yena kene balik tadi parents dia ambik.."..aku hanya meng-oh saja..

"Jom masuk kelas..nanti cikgu Sukjin marah..dia ingat kita serong ke..".. Aku pun ikut belakang Daniel dan masuk ke kelas..

********************************************

JUNGKOOK POV

Aku borak² dengan kawan aku kat kelas..
Taehyung tah cerita pasal apa dah..sampai tergelak sakan si Jimin dengan Youngjae..Aku tengok je gelagat diorang ni..Tah pape tah..bagi aku story yang Taehyung cerita tu taklawak mana pun..sampai Jimin dengan Youngjae gelak bagai nak rak ni apasal..haih susah kalau duduk dengan 3 ekor beruk ni..

Baru aku pandang depan.. Aku nampak budak nerd tu jalan belakang Daniel..Dia ada apa² hubungan ke dengan Daniel..
Sampai Daniel rapat dengan dia..Aku tak pecaya diorang ada hubungan.. Why aku rasa macam jelaous pun ada ni..aish.. Aku pandang muka Jimin.. Tapi hati aku rasa sakit..sakit sngat..

" aku nak ke tandas jap ..nak buang air.."..Taehyung, Jimin dengan Youngjae pandang kat aku pelik..Aku terus belar pergi tandas dengan muka yang agak marah..Tapi aku perasan si nerd tu pandang aku dengan riak yang susah nak tafsir..

Aku bukan nak ke tandas..Aku nak pergi jumpa hyung ..bosan laa Cikgu Sukjin tak masuk hari ni sebab ada mesyuarat tergempar..Entah apa yang gempar sangat ..Aku tak faham betul dengan pengetua sekolah ni..Haih..

Aku ketuk pintu kelas A6-FIRE..mesti korang pelik kan nama kelas ni..Aku pun tak faham dengan pengetua sekolah ni..haih..apa laa nasib..

Knock!!Knock!!..
Seorang namja buka pintu..aku tahu dia handsome..tapi maaf aku bukan kunyit..
"Mesty nak carik Jhope dengan Namjoon right?..".. Aku hanya senyum dan angguk.. " chakkaman..jangn masuk nanti sumbae yeoja dalam ni tangkap awak.."..aku tengok dia sempat lagi bergurau dengan aku..

"Namjoon..Hoseok..Golden Maknae korang panggil..".. Aku dengar je Jinyoung hyung panggil dorang.." Okay!!" ..aku nampak Jhope hyung ngan Namjoon hyung keluar dari kelas.."Ada apa nak jumpa..selalu nya kau asyik jumpa Si Jin hyung tu..skrang kami pulak.."..babi si Jhope hyung ni sindir kat aku..aku sentap laa siak.."saje..kook bosan laa duduk dalam kelas..lagipun cikgu kan mesyuarat.."...aku cakap sambil sandar kat dinding.."mana Tae dengan Jimin.."tanya Namjoon hyung kat aku.."Diorang kat kelas..malas nak keluar..".."jom laa kat taman..baru tenang sikit..".."Jom!"..

********************************************

TAMAN

RM,JH,JK POV

Kami lepak kat taman yang agak luas jugak laa..Sempat tadi si Jhope umpan kat sorang yeoja junior suruh beli makanan snek kat koperasi sekolah..Kami pun makan laa ..menjamah sama-sama..

"Hyung boleh kook tanya?".. Namjoon dan Jhope pun pandang Jungkook.." tanya laa.."..Jhope menjawap sambil makan biskut oreo.."kalau kita dah sukakan seseorang tu..adakah itu nama dia cinta?"..cehwah Jungkook dah pandai bercintan-cintan bhai sekarang ni.. Nasib si Namjoon tersedak minum air manggo sampai Jhope je tersembur air mineral kat muka Namjoon.. Nasib air mineral..kalau air bergula tadi habis laa bersemut muka Namjoon hyung..

"Kau ni pun cakap tu..jangn laa dramatis sangat..".. Sempat Namjoon hyung lap muka dia guna sapu tangan..bila masa pulak laa hyung aku ni rajin bawa sapu tangan ni.. " kau suka sapa Jungkook.. Kau jangn main²..kau kan popular kat sekolah ni..nanti habis yeoja yang kau minat kena buli.."..Jhope memberitahu kat aku..aku tahu sebab tu laa aku susah nak suka yeoja kat sekolah ni..nanti takut kena buli..

"Itu yang kook tengah pikir ni..".. Aku dah lemah bila bab buli² ni.." takpe kita selesaikan masalah ni bila dengan Jin hyung yer.."..aku senyum bila Jhope hyung pujuk aku...Ni yang aku makin sayang diorang ni.."Thanks hyung faham perasaan kook.." ..aku senyum sebab aku rasa tak sabar nak berbincang dengan Jin hyung ...



SAMBUNGAN..

Korang rasa Jin setuju tak Jungkook sukakan seorang yeoja??..kita tendok laa chapter seterusnya..

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now