82

1.4K 111 16
                                    

KOOKYOON POV

Yoonji berjalan kearah Jungkook yang duduk diseat motor.. Yoonji berjalan sambil tak menghirau kemana dia berjalan..

Dushh!!..

Arghh~……

"Tulaa.. Jalan tak pandang depan..Nasib kene dada kook,kalau kene tiang tadi.. Haa merana abe Jungkook"..kata Jungkook sambil mengusap dahi Yoonji yang terlanggar didadanya tadi..

"Emm.."..Yoonji masih berfikir tentang dimana pergaduhan berlaku tadi.."dah jangan fikir benda tak penting tu,biarkan saja.. "..Jungkook terus memeluk Yoonji.. Yoonji hanya mendiam kan diri sahaja..

Kini mereka berada di Taman Sungai Han.. Balik dari latihan terus melencung.. Ni Jungkook ajak laa ni, konon date.. Kalau Yoongi tahu habis laa kau..

"Jungkook arh~"..Jungkook mula memandang Yoonji yang sedang memandangnya.. "Apa diaa~"..kata Jungkook sambil tatap mata Yoonji..
"Kenapa tak beri peluang  dekat Yeri?Dia kan sukakan Jungkook~"..balas Yoonji yang masih memandang Jungkook..

"Sayang~ kita tak boleh paksa perasaan kita untuk mencintai orang yang kita tak cinta~tapi hati Kook hanya untuk Min Yoonji sahaja..~" balas Jungkook masih menatap Yoonji.. Yoonji yang memandang Jungkook terus menunduk..

"Tapi..Yerikan dah lama sukakan Kook.. Kenapa tak perasaan cinta Yeri tu?"..tanya lagi Yoonji.. Jungkook dah naik darah.. Tapi dia cuba bersabar..
"Yoonji~Walaupun orang tu dah lama sukakan kita.. Tak semestinya itu adalah takdir Kook dengan dia.. Tapi sekarang~ kita bersama right?.. Jadi, lupakan pasal Yeri.. Fokus pada kita berdua~arrseo??"..terus Jungkook menekup pipi Yoonji..

Yoonji hanya mampu mengangguk shaja.. Susah ingin berlawan dengan Jungkook nih.. Ada saja jawapan nya keluar.. Betul² otak masih berfungsi..

"Jungkook Ah~ jom balik.. Nanti oppa risau"..Jungkook menangguk dan terus mengstart enjin motor nya.. Mereka berdua terus pulang kerumah..

+++

PERFORMANCE..

"Wehh..aku bedebarr.."kata Jeonghan yang memegang dada nya.. "Chill laa.. Aku kan ada"..kata Dokyeom pada Jeonghan.. "Aku taknak kau,kalau ada Seungcheol baru aku okay kot"..Dokyeom terus mengetuk kepala Jeonghan.. Jeonghan hanya geram dan menjeling Dokyeom..

Hari ini Jungyeon yang berambut seperti namja,akan berubah seperti rambut yeoja.. "Woahh..nice laa rambut ka panjang yeon~"..kata Yena heboh.. Yoonji hanya menggeleng sahaja.. "Halaa.. Cepat laa buat.. Aku dah rimas nih.."..kata Jungyeon yang sudah rimas dengan rambut sambung..

"Aku harap kau simpan rambut panjang²"..kata lagi Yena excited dekat Jungyeon.. Jungyeon hanya malas nak layan..

"Korang dah si-"..terkejut Mingyu melihat Jungyeon yang berambut panjang.. Mata Mingyu tak berkelip-kelip pandang Jungyeon.. Terpaku rasanya..

"Oii!!kau asal pandang macam tu haa!!"marah Yena terhadap Mingyu.. Mingyu terus mengcover.. Dalam hati dah dupdap.. Yoonji terus kebilik salinan untuk memakai pakaian nya..
Harini mereka akn buat Musical seperti ala Disney..

Yoonji terus memakai baju biasa itu..
Gaun cantik yang dibelinya disimpan ditempat senang untuk menukar untuk chapter dua nanti.. Yoonji mula memakai baju gaun biasa.. Seperti ala² Disney Beauty and The Beast tu..

Yoonji yang cuba mengikat reben tersebut pada rambutnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Yoonji yang cuba mengikat reben tersebut pada rambutnya.  Terkejut apabila ada seseorang menolong nya..

"Jung-Jungkook arhh~ awak buat apa kat sini~?"tanya Yoonji pada Jungkook.. "Saja nak tolong kesayangan Kook~"..Yoonji mula mendiamkan diri..Jungkook pula fokus mengikat reben pada rambut Yoonji..

"Makin panjang rambut Yoon~"..Yoonji cuba tidak memikirkan negatif,apabila Jungkook sengaja buat suara menggoda.. Dengan tidak sengaja.. Jungkook terus mencium tengkuk Yoonji..Yoonji terus memusingkan badannya dan memandang Jungkook..

"Kenapa?"..kata Jungkook dengan muka yang tidak bersalah.. Yoonji mula memandang Jungkook dari atas hingga bawah.. Alangkah tampan nya Jungkook berpakaian seperti putera..

Yoonji hanya terkelu tak tahu apa ingin disampaikan..




+++

Kini ramai pelajar² datang ke dewan untuk memeriahkan lagi persembahan murid kelas DNA dan DOPE..Cikgu² pun turut hadir.. Para pengawas mula menyusun kerusi untuk para Cikgu..

"Test.. Test.. Baik laa semua murid diminta bertenang.. Sekejap lagi kita akan ada persembahan bagi murid kelas DNA dan DOPE.."kata Cikgu Jaesuk yang merupai MC di sekolah..

Pelajar-pelajar mula berasa excited dan tak sabar ingin melihatnya..
"Baiklaa.. Hadirin semua pelajar dan Cikgu² sekalian.. Hari ini kita akan melihat persembahan dari kelas DNA dan DOPE,Persembahan ini juga dikategori pelbagai Genre dan Tema..Baik laa kita mulakan dengan persembahan pertama"...semua murid teruja..

Persembahan pertama ada persembahan nyanyian lagu balada yang diketuai Jimin..yang lain hanya mengikut Jimin.. Semua pelajar teruja apabila terdengar suara merdu Jimin.  Bukan hanya Jimin, diikuti Yuvin,Youngjae,Jaehwan semua pelajar tepegun mendengar suara mereka...

Berakhirlaa persembahan pertama..

SKIP


























"Persembahan seterusnya..ini adalah Persembahan tarian dari mereka..mempersilakan..."..

"Wehh...ni bukan ke team² diorang Yeri ke?"..tanya Jeonghan dekat Dokyeom..Dokyeom hanya mengangguk sahaja..Persembahan mereka sangat la hebat juga..

"Tapi kita laa yng ambik semua..Tarian,Nyanyian,Lakonan.."..balas Dokyeom..Minggu yang duduk sebelah Jungyeon.. "Kau okay??"..tanya Mingyu terhadap Jungyeon.. Jungyeon yng memandang Mingyu hanya mengangguk sahaja..

Yena pulak asyik melihat persembahan dari group yg lain dibelakang pentas... "Yena tengok apa? "..alangkah terkejut Yena terdengar suara garau Taehyung..
"Ish Tae ni.. Terkejut laa"..Taehyung mula memuncungkan bibir nya..Yena sambung melayan persembahan group Yeri..

"Wehh. Lepasni kita.. Kita laa yg last"..kata Mingyu dengan nada yang semangat.. "Kita kene buat yang terbaikk!!"..sambung Dokyeom.. Mereka semua mengangguk untuk buat yang terbaik..






























"Baikk laaa.. Kita ke persembahan yang terakhir untuk Program.. Ini..mempersembahkan.... "....

Langsir pentas mula ditarik.. Terbuka luas laa pemandangan pentas.. Semua pelajar terpegun melihat pentas menjadi kelainan.. Keluar laa si Jungyeon dan Mingyu..

Jungyeon mula berjalan ke arah  kerusi panjang.. Didatangan Mingyu..
Terkejut Jungyeon apabila Mingyu meniup disisi mukanya..

"Mi-Mingyu ssii~…a-apa awak buat disini??"..Jungyeon mula memainkan peranan wataknya sebagai gadis yang Mingyu suka.. "Tiada laa Jungyeon ssii..Saya hanya ingin berjumpa dengan kamu~" Mingyu tersenyum pada Jungyeon.. Membuatkan Jungyeon jadi gementar sedikit..

Mingyu yang sudah duduk disebelah Jungyeon mula menyanyi.. Jungyeon tersenyum malu memandang Mingyu ..Pelajar² semua tersenyum suka bila tengok adengan tersebut..

Jeonghan dan Dokyeom bukan suka.. Nak gelak adalah kerja diorang.. Tak serious langsung..Habis part Mingyu dan Jungyeon.. Datang si Yena sambil memanggil Yoonji..

"Yoonji~ oh Yoonji~"..Yena mula melakon kan wataknya.. Yoonji mula keluar dengan gaya malu².. "Yoonji ahh~ awak nak tahu.. Nanti ada putera datang melawat kawasan penempatan kita~" kata Yena yang amat teruja sekali.. Yoonji hanya tersenyum sahaja..



Sambungan.

Malaysia 2-2 Vietnam..
Doakan yang terbaik untuk Harimau Malaya.. Malaysiaku boleh.. 💕💕💕

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now