PERTANDINGAN BASKETBALL
"Hyung.. Start pukul berapa lah?? "..tanya Jungkook dekat Namjoon..
"Maybe pukul 10.30 kot.. Sebab banyak sekolah lain belum sampai lagi.." jawap Namjoon sambil menukar baju.."Ouhh" Jungkook yang bersandar di bilik persalinan untuk pemain basketball .. "Kook kau tak ajak erhm erhm.. Datang ke??" sengaja Hoseok mengusik Jungkook..
"Semalam aku ada ajak dia.. Tak tahu laa..dia datang ke tak?!"..Sambung Jungkook sambil mencebikkan bibirnya..Flashback...
@Kook_yj
;- haii dear 😙@yj_min
;-apa dear² haa 😑@Kook_yj
;-alaa you nih..
Nak panggil dear pun tak boleh
😗😗@yj_min
;-no no no..
Kita belum Official lagi kan
👿👿👿@Kook_yj
;-halahh.. Halahh
😭😭😭..yer laa..
Awak²😊😊@yj_min
;-yerr.. Nak apa ..😑😑@Kook_yj
:-esokk kook nak yoonji datang tengok kook main basketball..
Boleh kan??@yj_min
;- kalau yoonji tak nak pegi??
😏😏@Kook_yj
;-kalau yoonji tak nak pegi
😊😊..kook tarik diri.. And tak nak main.. 😏😏@yj_min
;- apa nih...main ugut² pulak😤😤😤..
@Kook_yj
;- i dont care Min Yoonji..
😊😊😏..kalau tak datang jugak.. Kook akn keluar dan taknak main..Seen 7.15 p.m
End flashback ..
"Kau biar betul kook!!! Kau ugut dia!!!" teriak Hoseok.. Jungkook hanya buat tak tahu.. Jimin dan Taehyung menepuk dahi mereka sendiri...
"Wehh..takkan laa sebab Yoonji kau nk buat macam tu.."..marah Jimin dekat Jungkook.. "Halaa.. Mesti Yoonji datang jugak nanti.." sengeh sinis Jungkook dekat Jimin..
Taehyung yang pandang tidak percaya dekat Jungkook hanya menjeling dekat Jungkook...
"Kalau Yoonji tak datang jugak jap lagi.. Macam mana??" tanya Hoseok was-was..
"Mungkin aku akan tarik diri.." jawap Jungkook tanpa fikir..
"Kau nak Namjoon hyung dengan Jin hyung marah ke?!"..geram Taehyung tengok perangai Jungkook..
"I dont care.. " Jungkook terus pegi bilik persalinan pakaian..
Taehyung, Jimin dan Hoseok hanya mengeluh tengok perangai Jungkook yang makin menjadi-jadi..+++
Yoonji pov
Yoonji yang berjalan kehulur kehilir sambil menggigit jarinya sambil memikir tentang pelawa Jungkook semalam.. Yena, Dahyun dan Jungyeon pun menyampah tengok Yoonji kehulur kehilir dari tadi..
"Kau nih dah kenapa Yoonji hah?"..tanya Yena yang Agak geram dari tadi.. Yoonji pandang Yena dengan muka cuak..
"Sekarang pukul berapa erhh? "..tanya Yoonji balik dekat Yena.."Sekarang pukul 10 pagi.. Kenapa?" tanya Yena pelik.. Yoonji yang sudah mengetap bibir nya dan menggaru kepala nya yang tidak gatal itu..
"Kau ni kenapa Yoonji hah~"..tanya Jungyeon pulak tidak berpuas hati.."Aku pun tak faham dengan Minah nih.." geram Dahyun dari tadi..
"Patut ke aku pegi.. Or tak payah ?" tanya Yoonji dekat mereka..
"Pergi mana?" tanya Jungyeon pelik.."Patut ke?" soal balik Yoonji dengn muka yang Agak cuak sedikit..Yena yang pandang Yoonji dengan tajam.. Yoonji hanya tersengih-sengih macam kerang busuk je..
"Wehh jap lagi 10.30 pertandingan start dohh.. Jom laa gerak"..ajak Jungyeon yang melihat jam tangan nya sudah pukul 10.20 pagi..
"So.. Tinggal 10 minit laa"..sambung Dahyun blank..
"Wehh.. Jum laa gerak nanti takde tempat duduk..kau tahu laa pelajar kat sekolah kita nih..."ajak Yena terburu-buru.. "Yelah jom"..Jungyeon, Yena dan Dahyun pergi tanpa mengajak Yoonji..Mereka tahu kalau mereka ajak pun Yoonji bukan nak ikut pon..
Sementara Yoonji.."Patut ke aku pegi.. Asal aku ego sangat nih.." Pelik Yoonji sambil mengetuk kepala nya.. "Auch~"..
Yoonji yang masih duduk di kelasnya.. Kebanyakan pelajar sudah bergerak ke dewan basketball..
Yoonji yang termenung sambil memikir tentang itu..
+++
BTS pov
"Pertandingan Basketball Peringkat Daerah kali ni disekolah Bulletproof kini sudah bermula dari tadi..
Dalam permainan ini terdapat 8 buah sekolah yang menyertai dan layak di pertandingan ini..
Baru sebentar tadi pasukan squad Harimau Malaya menentang pasukan Singa Malays.. Saya pun tak tahu kenapa pasukan nih guna nama binatang.. Tapi tidak mengapa..
Tapi squad Harimau Malaya yang menang dalam kumpulan A..Seterusnya nya pasukan B ..
Squad Jampianss vs Squad Bayangan minda.. Tetapi sayangnya squad Bayangan Minda tewas di kumpulan B..Dan lain itu bla bla bla bla.. "
Jungkook dari tadi mendengar percakapan Mc² yang mengulang permainan yang berlansung tadi..
"Kook just rilex.." datang Yuvin duduk sebelah Jungkook..
"Macam mana nak rilex.. Kita lawan sekolah Hollands School International..sekolah tu gempak gak" jawap Jungkook sambil sandar di kerusi.."Halaa.. Sekolah kita lagi gempak laa.."..senyum Yuvin bagi semngat dekat Jungkook.. Jungkook tersenyum melihat rakannya..
"Weh..Vin mana kau letak jell rambut.." tanya Junseob rakan sekelas Yuvin.. "Ada dalam beg aku.. Kau jngn guna banyak² pulak ".sengih Junseob dekat Yuvin..PERTANDINGAN BASKETBALL PERINGKAT DAERAH ..
SARINGAN KUMPULAN E BERMULA..BULLETPROOF BOYS
VS
HOLLANDS BOYSPasukan Bulletproof mula bersalam dengan pasukan Hollands..
Pasukan Bulletproof sangat senang kerana pasukan Hollands tidak sombong malah senyum lagi.."Bermula.. Game kumpulan E dari pasukan Bulletproof dengan pasukan Hollands.. Kini bola sudah ditangan Taehyung ...Taehyung dengan laju nya melantunkan bola tersebut dan memberi ke arah Jin..Dengan itu Jin terus membaling bola ke arah Yoongi tapi malah bola itu dirampas oleh pasukan Hollands..
"Aishh.. Hyung~"..Jungkook yang menjadi pemain simpanan mendengus geram kecuaian Jin..
"Chill hyung tu cuma silap sikit je.." pujuk Sanha sambil mengusap belakang Jungkook ..Jungkook senyum melihat kecomelan Sanha..SAMBUNGAN..
kene teruskan jugak update ff nih..
Makin seronok pulak 😂😂😂..
Huhuhuhu
YOU ARE READING
BECAME A NERD GIRL +J.J.K+
Hayran KurguYoonji adalah seorang yeoja yang menyamar dirinya sebagai nerd..Dia masuk ke sekolah barunya kerana ingin berubah sikap lama nya kepada menjadi sikap seorang budak nerd.. Tetapi Yoonji seorang yeoja yang agak tidak mudah jatuh cinta.. Kadang² ada ya...