24

2.4K 144 4
                                    

Yoonji berlari dengan laju sambil tak mengendah orang yang disekeliling nya..
Jungkook yang hampir di belakang Yoonji tetiba dihalang Red Velvet..

"Oppa nak pergi mana?".. Gedik Yeri dekat Jungkook..Jungkook pandang Yeri tajam..
" Aku ada hal laa"..Jungkook yang baru nak lari,tetiba tangan nya dipegang oleh Yeri..
"Oppa teman laa Yeri".. Yeri membuat muka comelnya dekat Jungkook.. Jungkook agak meluat tengok Yeri ..

" Maaf,aku ada hal.."Jungkook terus melepas kan tangannya dengan kasar dan terus berlari mencari Yoonji..Yeri hanya geram pandang Jungkook.. Jungkook berlari mencari Yoonji yang sudah kehilangan.."Aish..mana laa dia hilang ni". .
Jungkook tidak putus asa dan terus mencari Yoonji juga..

"Mungkin kat Rooftoop kot..".. Jungkook terus naik ke rooftoop sekolah block C..

***************************************

ROOFTOOP BLOCK C

Yoonji yang sedang duduk sandar didinding sambil menangis terhenjut-henjut..Yoonji menepis kasar air mata nya..
Dia memang amat bencikan abang nya sebenarnya ..Dia hanya merahsiakan tentang ini dan memendamkan..

" Oppa ingat Yoonji bodoh..Oppa dah berjaya semua tak nak tinggal dengan Omma Appa..Apa salah Omma dengan Appa.."Yoonji yang menangis ter esak-esak..Tiba² Jungkook sampai dan memandang Yoonji yang sedang menangis itu..

"Yoonji arh~"..Yoonji pandang ke arah suara yang memanggil namanya.." Ka-kau buat apa kat sini Jungkook "..Yoonji bangun dan terus buat muka dingin..Jungkook mendekati nya..Yoonji hanya pandang lain.." Kau okey tak?"..tanya Jungkook berhati-hati...Takut Yoonji tetiba mengamuk pulak tak tentu arah..

"A-aku okay.. Tak perlu risau"..jawap Yoonji yang tidak pandang ke arah Jungkook ..Jungkook dengan beraninya menolak Yoonji ke dinding dan menahannya..
" A-apa yang a-awak buat ni Jungkook!?"..Yoonji pandang Jungkook sambil berusaha ingin melepaskan diri..

Jungkook terus mengesat airmata Yoonji dan menyentuh pipi Yoonji yang sudah kemerahan.."Awak lagi cantik kalau tanpa cermin mata"..Yoonji pandang Jungkook sambil mengetap bibirnya..

"Jom!dah nak balik ni pun".. Jungkook dengan selambe menarik tangan Yoonji dan Yoonji hanya mengikut sahaja..seperti dipukau oleh Jungkook..

******************************************

Ahli BTS yang lain dan Yena sedang duduk di tempat taman yang luas..Suga hanya termenung sahaja kerana dia agak tersentak dengan kata-kata adiknya Yoonji..Jin yang memandang Suga menyuruh Namjoon pujuk Suga..

" Suga hyung ..jangan laa macam ni..apa kata hyung pujuk laa dia"..Namjoon memberi idea pada Suga.."Pujuk apanya..dia takkan dengar cakap..Joon~ hyung kenal sangat perangai Yoonji tu.."..
"Belum cuba,belum tahu hyung"..sengaja Jhope menyindir Suga..Suga hanya menjeling saja..

" betul tu..hyung cuba laa..mana tahu dia akan okay?"..ahli² yang lain hanya bersetuju dengan idea itu..Suga hanya mengeluh sahaja.."mmhm..Min Yoongi sumbae-".."panggil aku Suga oppa je"..senyum Suga dekat Yena yang duduk disebelah Taehyung..

"Suga oppa..Yoonji tu memang bukan nerd right?" ..tanya Yena ingin tahu personaliti Yoonji.."Dia bukan nerd rabun or apa,,dia cuma seorang gadis yang agak nakal,tak dengar cakap dan peramah..Cuma kenapa dia jadi nerd tetiba bila dia sekolah kat sini"..pelik Suga dengan adiknya Yoonji..

"Mungkin dia buat macam tu supaya ramai orang tak mengenalinya.." jawap Jin dengan tepat.."Mesti laa siapa tak kenal Family Min..lagi² kalau tahu ada adik yeoja..yang kecoh ada namja² je"..jawap Jhope malas or tak ikhlas.."betul tu..Keluarga Min kan keluarga yang terpengaruh dan dikenali macam Jungkook jugak"..sambung Jimin..
"Dah² laa..time balik ni.mana laa Jungkook dengan Yoonji ni..aihh".. Risau Jin sambil tengok jam di screen phone..

+++

YOONJI&JUNGKOOK POV

Yoonji dan Jungkook berjalan seiringan..Nasib time ni semua pelajar dah pulang..Mereka berdua hanya berjalan dengan senyap.Tiada suara pun apatah lagi memandang. ..

" erm..Yo-yoonji awak okay?"..Jungkook memulakan berbicara.."saya okay je~"..jawap Yoonji langsung tak pandang Jungkook...Jungkook menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.."Urm..Tak sangka Yoongi hyung tu Oppa awak"..Jungkook hanya mampu pandang Yoonji dengan sekilas.."Ya~Oppa yang sombong dan teruk bagi saya..Tak macam Jin Oppa..Dia nampak baik dan sopan"..Yoonji tersenyum apabila puji Jin..

"Ouh..baik memang baik..tapi kalau dia mengamuk ..Macam ibu hilang nak pulak".. Yoonji pandang Jungkook dan ketawa bila tahu perangai Jin..Jungkook pandang Yoonji dan tersenyum.. Dia merasa lega sebab Yoonji tidak berasa sedih lagi..

SAMBUNGAN...

korang rasa Yoonji akan berbaik dengan Yoongi??Maybe laa kot..Tapikan Jungkook ada peluang nak mengorat Yoonji..
Korang..Author nak shipkan Taehyung dengan Yena..bolehkan??..

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now