Dalam yang sudah hampir seminggu
Yoonji hanya menjadi seorang gadis pendiam.Ramai cikgu tegur dia hanya jawap sepatah sahaja..Kawan²nya dikelas dope cuba menceriakan hati Yoonji, tapi tidak juga hanya bagi expression yang sama.. Senyuman yang tipis..
Apbila dikelas Yoongi dan Jin.. Masing² tumpu perhatian pada Cikgu Minzy yang mengajar subjek Sains..
"Urmm.. Baik lah Cikgu harap awak semua buat kerja latihan kat buku teks tu yer. Sikit je tak banyak pun cikgu bagi kan.."..kata Cikgu Minzy sambil tersenyum..Cikgu Minzy memanggil Yoongi dan Jin keluar dari kelas sekejap..
Luar kelas
"Yoongi boleh noona tanya?"..nampak muka Cikgu Minzy sangat serious..
Yoongi hanya mengangguk sahajaa.. Manakala Jin hanya diam dan menunggu apa Cikgu Minzy ingin sampaikan.."Kenapa dengan adik kamu sekarang?Dulu dia lain sekarang dia lain.. Dulu dia elok je dengan noona.. Sekarang ni noona tanya dia jawap sepatah.. Lepas tu kadang tunduk seperti dia macam buat salah yang besar.."Sebenarnya Cikgu Minzy adalah kakak kepada Mingyu dan sepupu kepada Min Yoongi..
Of cuz laa dia rapat dengan geng bts..
"Saya pun tak tau noona~…Yoongi pun tak faham jugak dekat Yoon tu". Kata Yoongi sambil bersandar di dinding.."Noona dengar Joohyuk sekolah kat sini..".. Jin dan Suga mengangguk..
"So.. Cuba tanya Yoonji apa sebab dia jadi macam tu..Noona risau tengok dia.. Dia makin kurus..Yoongi tak tengok ke dia.. Tak kesian ke? Noona dah bagitahu banyak kali..tapi still sama"..rasa marah juga Cikgu Minzy apabila tanggungjawab sebagai abang tak ambil peduli oleh Yoongi..Jin hanya menunduk, susah nak masuk campur hal keluarga..
"Tapi Noona nampak sekarang Sehun rapat dengan Yoonji..saya nampak yang Sehun cuba memujuk Yoonji"..kata Minzy sayu bila dia ada ternampak Sehun cuba pujuk Yoonji makan.."Dia tu kenapa nak berkepit dangan Yoonji..semak je Yoongi tengok"..,dengus geram Yoongi bila teringat peristiwa yang Yoonji suruh Sehun hantar balik tu..
"Kalau rasa semak pun, jaga Yoonji betul² dia tu adik kamu tahu tak..Jangan jadi kes berulang lagi Yoongi.. Noona malas nak tolong tahu tak"..geram juga Minzy tengok Yoongi yang dah kurang dengan Yoonji..
"Kalau jumpa Yoonji.. Suruh dia makan.. Jaga kesihatan dia.. Arraseo"..kata Minzy terus masuk ke dalam kelas..Yoongi hanya menunduk dan Jin memegang bahu Yoongi supaya tenang..
+++
Kring!!!
Bunyi loceng waktu pulang sudah kedengaran...
Semua pelajar berpusu-pusu keluar dari kelas masing²..Tak macam Yoonji mesti orang terakhir keluar pulang..
"Yoon.. Jom balik sama².."ajak Yena smbil tersenyum.. Kali ni Yena sanggup teman Yoonji sebab Sehun yang bagitahu Yena jaga Yoonji takut dia melencong dan takkan pulang ke rumah nya..Yoonji mengangguk.. Mereka pun jalan dan keluar kelas bersama.. Dalam masa yang sama,Mingyu dan Daniel mengikut mereka juga.. Tak lah Yena bosan dan cakap sorang²..
"Jum kita jalan² nak?"..ajak Mingyu.. Yang lain setuju kalau nak dicakapkan Yoonji hanya ikut sahaja..
+++
Cafe ToAnyOne
"Cafe ni best.. Kat sini cafe kawan Noona aku tau"..kata Mingyu semangat.. "Jinja.. Wah daebak~"..sahut sahaja si Yena ni.. Daniel hanya ketawa sahaja..
"Aiguu syok nya awak borak Mingyu"..tegur seorang perempuan lebih tua dari mereka.. Mingyu hanya tersengih sahaja..
"Haa.. Ni laa kawan Noona aku.. Nama noona ni Sandara Park, panggil Dara noona je"..Daniel yang tersenyum eyesmile, Mingyu hanya menyampah tengok Daniel.."Ouh.. Annyeong Dara unnie~ Jung Yena nida~"..kata Yena perkenalkan dirinya.. "I'm Kang Daniel.. "..sengaja Daniel bagi senyum manis.. Mingyu dah rasa nak lempang juga si Daniel nih..
"Aiguu Yoonji arh.. Lama tak jumpa kamu.."..kata Dara sambil memeluk Yoonji.. Yoonji hanya tersenyum tipis sahaja.. "Jap lagi order kamu sampai yer.." Mereka angguk dan mula membawanng...
"Cantik laa Dara noona tu.. Umur dia berapa?"..tanya Daniel pada Mingyu..
"Umur dia dah 30 lebih dah.. Tua dari noona aku"..Yena dan Daniel mengangguk sahaja..Yoonji hanya mendiamkan diri sahaja sambil mendengar lagu menggunakan earphone wireless..
SKIP
Mereka berempat jalan kaki untuk pulang kerumah..Gelak sakan mereka bertiga kecuali Yoonji hanya asyik menyendiri sahaja..
Mereka pun berhenti apabila seorang namja ada didepan mereka.. Muka Mingyu tak yah cakaplaa paling rasa menyampah kat namja tu..
"Boleh aku jumpa Yoonji sekejap"..kata namja tadi yang bernama Joohyuk.. Joohyuk memandang Yoonji.. Yoonji memandang mereka hanya mengangguk sahaja...
+++
DaMinNa POV
"Kau rasa diorang cakap pasal apa?"..kata Daniel ingin sngat tahu..
"Yang aku tahu Joohyuk tu ex lama Yoonji yang ditinggalkan selama 3 tahun.. Tu je"..jawab Yena, Daniel hanya sekadar menangguk sahaja..Mingyu pula memerhati mereka berdua apa yang mereke bualkan itu..
Joohyuk&Yoonji PoV
Joohyuk merasa janggal pula duduk dengan Yoonji yang banyak diamkan diri sahaja..
"Urhm.. Yoon.. Hyuk nak cakap somothing nih"..automatik Yoonji pandang Joohyuk..
"Urm.. Hyuk minta maaf apa yang hyuk buat selama ni pada Yoonji.. Hyuk tahu hyuk salah sebab tinggalkan Yoonji macam tu sahaja dan tak bagi khabar langung dekat Yoonji..Hyuk tahu kesalahan Hyuk sngat besar sekarang ni.. Tapi takpe Hyuk cuba pujuk Jungkook.. Sebab Hyuk tahu dari pandangan Hyuk, Yoonji betul² ikhlas sayangkan Jungkook.. So dari kesalahan Hyuk.. Hyuk akan kembalikan Jungkook pada Yoonji.. Hyuk janji"..kata Joohyuk sambil pandang dan senyum pada Yoonji..Yoonji mula laa cengeng dia.. Menangis je kerja.. Joohyuk kesat air mata Yoonji.. "Tapi Jungkook dah bencikan Yoon hikss.. Jungkook dah tak sukakan Yo-yoon hikss hiks"..menangis akhirnya Yoonji didada bidang Joohyuk..
Joohyuk yang memujuk Yoonji.. Rasa salah nya sangat besar kerana buat Yoonji sedih dan mengeruhkan lagi keadaan.."gwenchana hyuk akan cuba untuk pujuk Jungkook.. Dah jangan nangis"..kata Joohyuk tersenyum..
Datang tiga ekor ketul tadi..
"Kau buat apa haa sampai Yoon nangis"marah Mingyu dekat Joohyuk..
"Aku nak tolong dia"..kata Joohyuk sambil meredhakan Yoonji..
"Kau nak tolong apa?"..tanya Daniel pada Joohyuk.."aku nak tolong kembalikan Jungkook dekat Yoonji, aku tahu ini salah aku.. So tak salahkan aku nak tolong Yoonji". Kata Joohyuk cuba tidak keruhkan lagi keadaan.."Serious kau nak tolong Yoonji"..tanya Yena was²..Joohyuk mengangguk dan senyum pada, mereka bertiga..
"So.. Apa kata kita sama² tolong Yoon laa.."kata Daniel memberi cadangan.. Mingyu dan Yena pun setuju dengan cadangan Yoonji.. Mereka membantu Yoonji untuk memujuk Jungkook akan faham situasi sebenar..
Sambungan..
Haih.. Dapat ke diorang pujuk Jungkook yang keras kepala tu..
YOU ARE READING
BECAME A NERD GIRL +J.J.K+
FanfictionYoonji adalah seorang yeoja yang menyamar dirinya sebagai nerd..Dia masuk ke sekolah barunya kerana ingin berubah sikap lama nya kepada menjadi sikap seorang budak nerd.. Tetapi Yoonji seorang yeoja yang agak tidak mudah jatuh cinta.. Kadang² ada ya...