03

3K 188 9
                                    


My Home

" Omma!!Yoonji dahh balik!!" aku terus letak kasut sekolah aku kat rak kasut.. "Nae anak omma dah balik~" aku senyum pandang omma aku.."pegi mandi..Omma masak sedap² untuk Yoonji.." aku pandang omma aku pelik..ait!!baik je angin orang tua ni.."Yoonji lambat balik..dah pukul 5 baru balik~"..aku pandang je appa aku sambil tengok tv tu.. "Tadi Yoonji pegi mall..".. Jawab aku dengan malas.. " wah!sampai petang macam ni betuah punya anak."..Aku malas nak dengar baik aku naik atas pegi mandi pastu terus makan..and siapkan keje sekolah Cikgu Kim bagi tadi..dah laa garang Cikgu Kim Jongkook tu..aish apa laa nasib kelas first..

********************************************

SCHOOL

Aku berjalan melintasi pagar sekolah..sekarang jam menunjuk pukul 7.30 pagi..Ada masa lagi nak merayau..hihi..Nerd² pun kene laa nakal jugak..Aku jalan² kawasan sekolah..yerla semalam tak sempat nak round satu bangunan..So pagi ni ada chance laa..

Aku jalan² kawasan bangunan block A..Tak salah aku ni block untuk junior..Aku tengok ada ramai gak yang datang awal..Pastu aku round block B..ni hanya kelas tahun 3-4 ..satu block..dua tingkatan yang duduk..
Pastu aku round block C pulak.. Tahun 5-6..sini tempat sunior laa..tapi kat block D susah nak pegi sebab tu Sunior yang paling atas..Tak sangka Bang Sihyuk sedia semua kemudahan..Sekolah ni kalau tak nak sambung masuk kolej pun tak pe..Tak sangka..Appa Bang memang hebat..walaupun aku ada kutuk pasal dia..

Kring!!!Kring!!

Haih bunyi loceng..Aku pun jalan masuk ke kelas..Bila aku masuk kelas je senyap awat sunyit sangat..patut laa krik-krik rupa nya..
Eh!jap!..sekarang masa apa.. Aku cepat tengok jadual yang tampal kat depan..
Oh Man Holy Shit!! Sekarang sains..maigoshh!!.
Aku lambat!! Aku terus ambik buku dalam beg dengan alat tulis..Terus bergerak ke bilik sains..habis laa aku..

********************************************

BILIK SAINS

Aku berlari sepantas kilat..yesh!! Dah jumpa bilik sains...Aku terus ketuk pintu..

Ttok!!Ttokk!!
"Mian sosaengnim saya lambat".. Aku dah tercungap² ni..Aku tunduk ..seram doh muka Cikgu Woobin..nasib dia handsome..
" kenapa lambat??sekarang ni masa saya.."
"Mian sosaengnim~" aku meng bow entah keberapa kali..
Tiba² ada seorang berdiri kat sebelah aku..Aku pandang dia..
"Jungkook awak pergi mana kenapa lambat??".. Aku pandang namja sebelah aku ni.."Mian saem..saya teman dia..sebab lagipun dia pelajar baru kat sini..so dia tak tahu kat mana bilik sains ..".. Aku pandang je namja sebelah aku..serious dia backup aku..aku rasa bahagia gila beb..

" ouh ~jinjayo..awak pelajar baru ke??patut laa saya macam tak pernah nampak awak..kalau macam awak berdua boleh duduk.."..Aku dengan namja sebelah aku tu terus bow cikgu woobin dan belar dari situ..cehwah..pergi tempat belajar laa..Aku nampak banyak yeoja jeling kat aku..babi..apa salah aku woi main jeling² hah..nak gaduh jom..haha..acah² je..

Aku pergi kat Yena.."kenapa awak lambat?"..Yena cakap perlahan kat aku.."Saya tak tahu pulak..yang kene pegi bilik sains..".."Kalau ada time sains..wajib kene pergi bilik sains..arraseo"..aku angguk je..
Patut laa..nama kelas DNA..kene wajib masuk bilik sains rupanya..aih..

********************************************

REHAT

aku dengan Yena lepak kat taman berdekatan sebab lepas ni Cikgu Kim.Jong.Kook..aih..lemah betul laa..

"Makan laa Yoonji.. Sedap tau saya buat pagi tadi..".." jinjaa..wah.."..aiguu..tak malu betul kau Yena..puji diri sendiri nampak..
"Tapikan siapa namja tadi hah?".. Aku tanya Yena sambil menyuap kimbap.." ouh..dia Jeon Jungkook.. Dia laa namja yang yeoja terjerit-jerit semalam..lagipun dia tu popular dekat sekolah ni..dia macam atlet basketball..kat kelas tu ada lagi kawan dia..".."ouh..rasa berkenan lak nak tahu...cerita laa..".Yena senyum pandang kat aku.." Dia ada kawan rapat dia..nama dia Park Jimin dengan Kim TaeHyung..Mereka tu pun macam Jungkook jugak..popular..ahli kelab basketball ..Tapi bukan itu saja..dia ada kawan senior tahun 6 dengan 7..lagi pun diorang tu handsome² je.."aku dengar dengan teliti bila si Yena ni bagi keterangan yang agak panjang.. "Ouh.."..
Aku hanya angguk² sambil telan makanan Yena tadi..Tapi aku macam pelik kat yena ni..hurmm..

SAMBUNG..

Aku tak tahu la nak cakap macam mana..itu je yang ada dalam kepala otak aku..idea melayang..boleh laa janji baca right..

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now