Yena yang mengikut si Taehyung sudah berasa rimas.. Nak lepas tangannya Taehyung pegang lagi kuat..
"Taehyung lepas laa tangan aku.. Sakit doh kau pegang".. Kata Yena dekat Taehyung.. Taehyung hanya buat tak endah sahaja pada Yena.. Yena merengus dengan geram dan sabar dengan Taehyung..
+++
Yoonji yang sedang termenung diluar tingkap kelas nya.. Sempat si Mingyu duduk sebelah nya dengan senyap..
Saja Mingyu nak mengusik si Yoonji tu..Tapi tak kesampaian.. Yoonji terus hempuk kepala Mingyu guna buku teks sejarah.. Mingyu yang sakit sempat menggosok kepala nya..
"Sakit laa odo..Kau ingat buku teks sejarah tu macam satu kertas haa" marah Mingyu sambil menggosok kepalanya.. "sapa suh kacau aku tengah syok termenung.." jeling Yoonji dekat Mingyu..
"Halaa kau nih..Kacau pun takleh ke".. Mingyu terus membaringkan kepalanya di ats meja Yena.. Yoonji pandang Mingyu sempat menggosok kepala Mingyu.. Mingyu tersenyum.. Yerla Mingyu dah anggap Yoonji ni macam adik dia..
Kcak!!
Seorang pelajar menangkap gamba mereka berdua.. Pelajar tersebut hanya tersenyum dan pergi dari situ..
+++
Yena&Taehyung pov
Sudah sampai di bilik Kaunseling Guru..
Yena dan Taehyung duduk di ruang menunggu.."Haa datang pun kamu bedua..".. Kata Cikgu Minzy..Aku dengan Taehyung pun bangun dan bow kat Cikgu Minzy..
"Ada apa cikgu nak jumpa kami bedua".. Tanya Taehyung dengan suara garaunya.. Aku pandang Taehyung pastu aku tengok balik Cikgu Minzy..
"Haa.. Sebenarnya bukan saya nak jumpa.. Tapi Cikgu Bogum sebenarnya nak jumpa kamu bedua.. Tapi Cikgu Bogum ada hal.. So saya akan bagitahu kamu bedua tentang nih".. Cikgu Minzy terus duduk depan kami bedua..
Aku dengan Taehyung duduk sebelah-sebelah.. Okay aku jadi blur jap.. Apa yang nak dibincangkan nih..
+++
Taehyung pov
Aku perasan jugak si Yena nih.. Muka dia boleh la tahan cantik jugak..
Memang padan jadi geng Yoonji.. Sama-sama gangster...Aku saja buat muka cool.. Acah jadi Yoongi hyung jap..
"Okay.. Saya nak bagitahu yang kamu bedua akan masuk dalam satu persembahan".. Aku pandang Cikgu Minzy pelik..
"A-apa persembahan? Wa-wae saya kena join pulak cikgu?".. Aku pandang je muka Yena.. Cuak habis doh.. Haha Comel je budak nih.. Haih.
"Persembahan apa cikgu?" tanya aku saja je buat macam tak terkejut.. Tapi kalau reality aku dah terkejut beruk.. Persembahan apa laa aku buat dengan minah nih..
"Persembahan lakonan untuk Prom Night lepas habis sukan tahunan ni nanti.. So cikgu nak kamu berdua rahsia tentang nih"..
"Mwo!!! Prom Night!!" aku terkejut pandang Yena yang terlebih over.. Dah kenapa minah nih.. Kang aku kiss diam pulak haa..
"Yer.. Yena awak terpilih jadi watak utama dalam drama lakonan nih.. Awak akan jadi watak utama dan Taehyung akan jadi watak utama juga" kata Cikgu Minzy dengan tenang..
"Ta-tapi Cikgu saya tak pandai berlakon laa..Saya mana penah berlakon seumur hidup saya nih cikgu".. Kata Yena dengan menyesal.. Aku pandang je minah nih..
Habis Ff nih kau buat apa.. Tengah Berak la.. Mesti laa kau tengah berlakon nih.. Haih Yena.. Nasih ada Cikgu Minzy tau. Kau selamat..
"Taehyung awak macam mana? " aku pandang My beloved teacher nih."Taehyung okay je cikgu".. Kata aku selambe.. Aku perasan minah tu pandang aku... Kalau aku juin mesti dia juin punya.. Aku nk tngok kau gedik kat aku or not..
"Awak Yena? ".. "Ee tak nak laa cikgu..Saya tak pandai laa.."..Okay aku yang persantan dia memang taknak..
"Tapi nama awak dah ada Yena.. Nanti takut Cikgu Bogum marah awak"..Aku pandang Cikgu Minzy yang sedang berusaha memujuk Yena.."Yena..Masuk je lah.. Ingat senang ke cikgu cari watak utama nih".. Aku saja bersuara.. Nak tengok reaksi dia... Okay fine dia pandang aku macam pelik 😑..
"Masuk yer Yena.. Takpe nnti awak dapat markah tau.." aku tengok Yena dah tengah berpikir..
"Cikgu boleh bagi saya masa untuk berfikir?".. Aku pandang je minah ni..Dia ingat iklan yang lelaki botak tu ke.. Main-main pulak dia..
"Baik la.. Cikgu bagi masa ye.. Hurmm dah nak rehat nih.. Kamu berdua pegi laa rehat ye".. Aku dengan Yena bangun terus bow kat Cikgu dan keluar dari situ..
+++
Yena dengan Taehyung berjalan seiringan.. Muka Yena monyok je.. Yerlaa baru firstime jadi pelakon.. Ingat senang ke..
"Urmm.. Yena kau masuk je.. Aku boleh tolong kau kalau kau tak faham".. Yena mula pandang Taehyung pelik..
"Serious arh nak tolong aku? ".. Yena tanya pada Taehyung.. Taehyung hanya mengangguk saja..
"Lepas balik sekolah teman aku jumpa Cikgu Minzy".. Kata Yena terus berjalan ke arah kantin.. Taehyung terus senyum tanpa menyedari.."Woii.. Tae!".. Taehyung pusing belakang.. "ada apa chim? "..
Jimin terus berlari ke arah Taehyung.
"Nampak anak Jeon?".. Tanya Jimin tercungap-cungap..
"Anak Jeon? Tak... Aku tak nampak?.. why?".. tanya balik Taehyung dekat Jimin"Entah laa.. Tadi aku perasan yang dia buka fone dia and terus muka ketat dan belar dari kelas.. Aku tak tahu kenapa".. Jawap Jimin terus selak rambut dia kebelakang.. Acah hensem laa tu.. Menyempatt
"Mesti ada something wrong nih.." pikir Taehyung dengan muka cool dia.. "weh.. Kau kenapa kene jumpa Cikgu Minzy tadi.." tanya Jimin..
"Ada hal.. Secret.. Cikgu suruh rahsiakan.. So aku kene simpan rahsia ni baik".. Jimin yang pandang Taehyung terus jeling.. Taehyung terus gelak.. Entah mana yang lawak nya.. Maybe muka Jimin kot..
"Jom makan.. Aku lapar laa.. Lagi 2 minit nak rehat dah..".. Ajak Taehyung.. Jimin hanya ikut sahaja..
Sambungan..
Thanks support My first ff..
Dah 4K✨✨✨.. 😍😍😍❤
YOU ARE READING
BECAME A NERD GIRL +J.J.K+
FanficYoonji adalah seorang yeoja yang menyamar dirinya sebagai nerd..Dia masuk ke sekolah barunya kerana ingin berubah sikap lama nya kepada menjadi sikap seorang budak nerd.. Tetapi Yoonji seorang yeoja yang agak tidak mudah jatuh cinta.. Kadang² ada ya...