16

2.4K 148 10
                                    


Sudah 3 minggu Yena dan Yoonji duduk kat kelas Dope..Mereka berasa aman sekali dan selesa..walapun ramai yang kecam mereka..tapi mereka hanya malas nak ambil tahu..Mereka tahu Yeri masih lagi tidak berpuas hati lagi..

Yena meneman Yoonji menyimpan barangnya kat loker Yoonji.."Done..Jom Yena masuk kelas.. Baru Yoonji dan Yena nak masuk ke kelas..Tiba² pelajar yeoja membaling belon air ke arah Yoonji..Yena yang ingin tolong dihalang oleh Irene dengan Wendy..

"ambik nih..dasar yeoja tak guna..".. Yoonji hanya mampu menghalang dirinya dan mrmandang ke arah Yena..Yena yang ingin menolong tidak sempat..

" ambik ni..yeoja tak tahu malu ada hati suka Jungkook oppa..".."Kau ingat kau sumbae aku takut hah!!"..ramai yeoja membaling belon air ke arah Yoonji..

Yena yang sudah membara terus menolak Irene dengan Wendy..dan menampar Seulgi dengan kuat.."woiii!!!kau ingat aku pendiam ni aku takut hah!!!aku dah lama sabar dengan kau tahu tak!!"...Yoonji dan lain² terkejut pandang si Yena yang disalah sangka seorang pendiam tetapi akhir nya letusnya pun berkecaii..

"Yahh!!suka hati kau je tampar kawan aku kan!".. Yeri yang tidak puas hati terus menarik rambut Yena..Yena pun menarik rambut Yeri..Irene dan Wendy pergi ke arah Yeri dan memukul belakang Yena..

Nasib laa Jungyeon dan classmate Dope datang menyelamatkan Yena..Aku hanya pandang dengan terlopong sahaja..
Tetapi budak² junior terus membaling belon air sampai baju aku basah..

Jungyeon membawa Yena lari sambil menolak Yeri jatuh tersungkur..Mereka melarikan diri.. Yeri agak marah dan terus pandang aku..Terus ke arah aku..
" Kau pompuan siall!!"..baru Yeri ingin menampar aku..tiba² aku rasa tiada apa² berlaku..Cuma yang aku nampak sekarang..

Seorang namja menahan tangan Yeri..
"Yah!!le-lepas laa tangan saya..a-apo~".. Yeri merungut kesakitkan..Aku pandang namja tersebut..WTF!!!

" haii chagi..remember me~.."..apahal mamat ni ada kat sini..Namja tersebut terus menolak Yeri jatuh dan menarik aku ke arah lorong tersebut..

********************************************

ROOFTOOP

Aku duduk sambil mencari pernafasan..pergh..semput siak..bapak laju dia lari..Aku pandang namja tersebut..
"Macam mana kau ada kat sini?..".. Tanya aku kat namja tersebut..

" Omma kau bagitahu kat aku..yang kau sekolah kat sini..and konon acah² nak jadi nerd..tch"..namja tadi hanya smirk kat aku..
"Kau sebok je nak kacau kebahagiaan aku..". Aku jeling kat namja tersebut..Dia terus pergi kat aku.."Woi..sedar laa ingat lawa kau jeling..baju dah la basah..jom tukar baju..nanti tak pasal² freeshow pulak..".. Namja tersebut mencampak aku blazernya.." shit kau Mingyu.."..aku rampas dan pakai blazer dia.."tengok?..nak berubah tapi perangai still sama ..macam mana tu..dah jom² "..yes..namja tersebut bernama Mingyu or nama penuh dia Kim Mingyu.. Dia sepupu belah omma aku..

Dia ni tak boleh kalau sehari kalau tak gaduh dengan aku..yang aku benci apasal nak sekolah kat sini jugak..ni yang menyampah aku rasa.." woii!!cepat laa..lambat laa kau ni Yoonji..".."yerlaa"..aku membetulkan cermin mata aku dan terus ikut Mingyu..

*******************************************

BILIK MUSIC

Jungyeon menyenangkan Yena yang tengah panas dari tadi..Jeonghan yang mengeluh memandang Yena..Rupanya Yena ni bukan pendiam..Dia seorang yang agak ganas dan savage..tetapi tidak suka menunjuk perangai lama yang agak kurang ajar itu..

"Yena..chill laa janji kau okay..".." Nak okay macam Jungyeon ..kalau minah tu asyik tak puas hati dengan aku ..pastu kat Yoonji..ingat aku suka bila orang sakitkan bestie aku.."..Yena merengus marah..tangan nya menggemgam..

Krekk!!
Semua pandang ke arah pintu..Rupa² nya si Yoonji dan Mingyu tadi ..Yena menunduk..Dia rasa amat segan kerana tunjuk belang nya dekat Yoonji..
Yoonji terus pergi ke arah Yena..
"Yena gwenchana~??".. Yena menunduk dan memandang ke arah Yoonji..
" Yoonji kau tak patut kawan aku..aku bukan laa pendiam dan baik orangnya..cuma depan korang je aku jenis acah² baik..aku ni jahat Yoonji.. "..Yena menunduk..Aku terus peluk Yena.." Gwenchana~ tapi kau still bestie baik aku tau.."..Yena pandang kat aku..

"Jinjaa..kau sudi jadi kawan aku..".. Yoonji hanya mengangguk...Dalam hati Yoonji..
" maaf..yenaa..kau tak tahu lagi perangai sebenar aku..ni pun just aku nak berubah.."..
"Drama apa yang korang buat ni..tak berbayar langsung..".. Aku pandang Mingyu tajam.." what? Betulkan.."..aku jeling kat Mingyu..

"Siapa tu Yoonji?".. Yena dan lain pandang kat aku.." Tu sepupu saya..nama dia Kim Mingyu..panggil Mingyu saje."..Mingyu tersenyum ..tetiba muka Jungyeon jadi merah..Jeonghan hanya menahan gelak sahaja...

"Jom laa masuk kelas..nanti cikgu marah.."..Dahyun yang dari tadi macam tunggul bercakap jugak akhir nya..
" jom!!!"..semua pun berjalan masuk ke kelas.."Mingyu kau budak barukan.."..Jeonghan memandang Mingyu.."yup..kenapa? "..Mingyu membalas pandangan Jeonghan.." kau masuk kelas mana??".."aku masuk kelas..tak salah aku Dope..hah kelas Dope..".."wahh sama kelas laa.."..Jeonghan yang agak gembira terus menumbuk perlahan bahu Mingyu.."Jinja..wahh daebakk!.."
Mereka semua pun bergerak masuk ke kelas..

********************************************

SEOUL AIRPORT

"welcome home..babe..lama tak balik Seoul~..".." Tuan Muda..kita nak balik rumah Tuan Min atau Rumah tuan muda sendiri?"..Mr.Lim memandang ke arah Tuan Muda Min yang baru pulang dari US..

"Usah ditunggu lagi..apa kata balik rumah saya sendiri dulu nak buat suprise dekat saengku yang tersayang.."..." baik laa Tuan Muda Min.."..Mereka berdua pun memasuki kereta dan pulang kerumah Tuan Muda Min..

SAMBUNGAN..

Korang rasa Yeri still balas dendam lagi kat Yoonji??Mungkin kot..
Tetapi Siapa Tuan Muda Min??
Kita tengok laa next chapter nyaaaa...

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now