34

2.1K 129 17
                                    

RUMAH MIN'S FAMILY

Yoonji yang termenung di cerminnya sambil tersengih mengingat peristiwa ditaman tadi..

"Betul ke tadi Jungkook kiss aku"..kata Yoonji sambil pegang bibirnya dan tersengih.. Bila Yoonji sedar terus dia menggeleng kepalanya...

"Ani-ani ini salah.. Dia curi first kiss aku.. Oh holy shit man!! " carut Yoonji bila bengang.. Tiba² terus muka Yoonji jadi kemerahan balik..

Yoonji terus berguling diatas katilnya macam orng gila sawan..
Suga yang baru masuk bilik Yoonji pandang pelik dekat Yoonji..

"Yoongi mana adik ka-"..Joongki yang baru sampai pandang juga pada Yoonji yang macam orang gila..
"What happened kids? " tanya Junki pada Yoongi dengan Joongki..

Junki yang pandang pada arah Yoonji yang macam orang gila.. Terus pelik dengan perangai adiknya bongsunya..

"Masyaallah MIN YOONJI!!! KAMU NI DAH KENAPA!! MACAM ULAT GONGGOK DAH!! KAU SEDIH SEBAB BN KALAH KE APA HAH!! HEI BUDAK INI KOREA BUKAN MALAYSIA NAK SEDIH BN KALAH BAGAII!"..marah Junki selaku abang sulung mereka..

Yoonji automatik pandang abang sulungnya Yoongi dan Joongki hanya menutup telinga mereka akibat jerkahan dari abang sulung mereka..

"Hyung nih kalau nak jerit tu tak yah laa dekat telinga joong dengan yoon.. Sakit tau"..marah Joongki pada abang nya.. Yoongi hanya pandang dan jeling sahaja..

"Korang nih kenapa terjah bilik Ji.. Ji nih yeoja laa bukan namjaa! "Marah Yoonji balik pada mereka..

"MACAM MANA TAK TERJAH ORANG DAH PANGGIL KESEJUTA KALI TAPI TAK DENGAR²!!" apabila ketiga-tiga abangya menjerit sama..

Yoonji hanya tutup telinga dengan bantal.. "Yerlaa tahu laa jap lagi yoonji turun err"..Yoonji pergi ke arah pintu dan terus menghempas pintu dan tutup..

"Sibuk je.. Baru orang nak teringat memory Best tadi.. Aishh ".. Yoonji terus mengemas dan turun ke bawah..

+++

"Perhatian kepada semua pelajar-pelajar sila bergerak ke khemah rumah sukan masing²!!Jika anda tak pergi ke rumah sukan anda.. Saya akan denda anda kutip sampah lepas habis sukan tahunan ini..kalau tak nak pegi jugak..aku suruh pengetua ikat kau masuk dalam peti ais..biar,padan muka kau..sekian jutaan terima kasih sih sih sih.." [bunyi mic jatuh] 😂

Semua pelajar dengar announcement tadi.. Ada yang tak sabar nak masuk acara sukan tahunan inih..

"Wehh Yoon kau rumah sukan yang mana? "..tanya Yena pada Yoonji..
"Aku tak tahu.. Maybe nanti cikgu bagitahh kot.. " balas Yoonji yang tak tahu apa tentang rumah sukan nya..

+++

"Baik laa diminta semua pelajar cepat² masuk ke khema yer jangan lambat² kang aku bagi tangan kang"..

"Bising laa cikgu Heechul tu.. Asyik membebel je.." kata Taehyung tak suka pada Cikgu Heechul..
Pelajar namja banyak tak suka pada Cikgu Heechul sebab banyak membebel..

"Jungkook!! Sila hadir kedepan sekejap.." jerit Cikgu PJK yeoja atau yang bernama Cikgu Minzy..
"Kook.. My beloved Teacher.. "Taehyung mengangkat keningnya pada Jungkook.. Jungkook hanya tergelak sahaja dan terus ke depan..

"DIMANA KIM TAEHYUNG!! CEPAT KEDEPAN.. AWAK INGAT AWAK RAJA KE HAH!! TAHU LAA TAHUN LEPAS MENANG TAK PAYAH NAK RIAK SANGAT CEPAT KEDEPAN!! " jerit Cikgu Chong Weii dengan highnote nya.. Taehyung hanya mencebik saja..
Pelajar disitu hanya tutup telinga menggunakan kapas saja kerana mereka tahu macam mana bila cikgu Chong Weii marah..

"Park Jimin!! Mari sini anda wajib masuk acara jangan nak lari!! " Cikgu Seungri menarik tangan Jimin yang hampir meloloskan diri.. Jimin dah laa malas nak masuk acara.. Tapi bukan dia ke beria nak fight Yoongi..

"Yoongi.. Kamu nak masuk acara apa? "..tanya Cikgu Minho..
"Saya nak 100m dengan acara 400m pas batton"..kata Yoongi.. cikgu Minho hanya mencatat..
"Cikgu.. Namjoon pun dengan saya.. Acara 400m pas batton jugak"..
Cikgu Minho hanya mengangguk saja..

"So Jin dengan Hoseok.. Wajib masuk 400m pas batton tau.. Gabung dengan junior kamu"..kata Cikgu Fattah Amin aka Abang Sado.. "Siapa yang baru tu Cikgu ?..tanya Hoseok..
"Jinyoung dengan Jihoon" kata Cikgu Fattah.. Jin dah mengeluh..

+++

Yoonji yang duduk di tepi khemah hanya memandang pelajar-pelajar sibuk dengan cikgu² mereka..

"Test.. Testing ..123..123..Neol narul~! Eh silap pulak..okay!
Kepada Min Yoonji dari kelas Dope sila pergi ke rumah Merah sekarang.. No ulangan.. Malas"..

Apabila Yoonji mendengar nama nya disebut.. Yoonji terus bergerak ke khemah rumah merah.. Ramai juga mata memandang. ..

"Haa...Yoonji sini~ kamu akan masuk rumah sukan merah.." kata Cikgu Minho selaku tugas rumah merah..
"Baik cikgu"..yoonji memandang Cikgu Minho

"So... Awak akan masuk acara 100m, 400m pas batton and lompat tinggi"..
"Erh.. Ba-banyak nya"..Yoonji mula laa pelik.. " tak kesah Yoonji.. Cikgu dah tengok rekod awak.. Awak Bagus dalam bersukan.. So saya harap awak boleh bawa pulang pingat emas yer.."kata Cikgu Minho sambil pegang bahu Yoonji.. Yoonji hanya mengangguk sahaja..

"Ehh.. Saeng?"..Yoonji memandang ke arah seorang namja.. "Erk.. Yoongi oppa pun ada kat sini jugak"..Yoonji pandang Yoongi atas bawah..
"Of cuz laa.. Oppa kan sekolah sini.. Cuma oppa berhenti form 4 dengan form 5 je.. " Yoonji hanya meng-oh saja..

Mesti korng nak tahu rumah sukan dorang kan.. Okay²..

Jungkook (Unggu)
Yoonji,Yoongi&Namjoon(Merah)
Taehyung&Yena(Hijau)
Jimin&Mingyu(Kuning)
Jin&Hoseok(Biru)

Yena yang tidak perasan sebelah nya Taehyung.. "Cikgu saya masuk acara apa? "..tanya Yena pada Cikgu Chong Weii "Ouh.. Jung Yena.. Dulu awak juara lompat tinggi kan.. So awak masuk tu yer.. "..Yena hanya mengangguk saja.. "Kau satu acara je? "..tanya Taehyung dekat Yena..

"Ha'ah"..Yena pandang Taehyung pelik.. Tak penah mamat nih nak tegur.. "Ouh.."..Yena terus pegi mencari Yoonji..

"Okay student yang disayangi~ Mulai esok.. Saya akan tampal jadual latihan sukan dekat papan pernyataan.. Jangan lupa sila rujuk nya.. Jangan cakap tak datang sebab tak tahu laa.. Cikgu tak bagi tahu.. Hotak anda laa!! Kang saya sula nak.. Btw.. Kim Seokjin selaku ketua pengawas sila jumpa saya sebentar lagi..
Jutaan terima kasut.. Ehh kasih"..

Semua pelajar hanya mengrollkan mata mereka. Pelik dengan ucapan cikgu Heechul tadi..

Jungkook yang sempat pandang Yoonji dari tadi hanya smirk saja..
"Tch! Adik beradik sama rumah sukan"..

[Nampak sangat, anda jeles boo Jungkook.. Boo!!]

Sehun yang dari tadi juga usya Yoonji dirumah sukan biru bersama Kai sambil smirk pada Yoonji.. "Kau tunggu Jungkook.. Siapa akan dapat Yoonji.."

Sambungan..

Opss.. Sehun still ingat dengan janji dia yang akan dapatkan Yoonji.. Oh tidak.. Kau rasa Yoonji akan jadi milik Sehun tak.. Of cuz laaaa. ..........tak tahu lagi.. Hohoho..

Btw thanks yang still support Fanfic nih.. Walaupun tak sebest mana pun.. Haha.. Macam merapu pun ada.. Hahaha..














BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now