61

1.5K 111 8
                                    

+++

Yoonji menunggu omma nya diruang tamu sambil asyik berchit-chat dengan kawan-kawannya digroup chat Line..

"Mian yoon sayang, omma lambat.. Okay laa kawan kamu dah sampai ke belom"..Yoonji pandang Pn.Min sambil tersenyum..
"Diorang datang pukul 5.30 ptg.. Apakata jom gerak omma"..ajak Yoonji pada Omma nya Pn.Min..

Pn.Min dan Yoonji terus keluar pergi masuk kedalam kereta milik keluarga Min..Driver pekerja Pn.Min ataupun dikenali En.Soo terus beredar dari rumah itu tersebut..

+++

BTS pov

"Guys~omma aku dah gerak ke butik dia.. So jom laa bersiap dan gerak.."ajak Yoongi sambil tersenyum lebar.. "Nasib laa Omma hyung ada butik,tak susah laa kita nak mencari butik yang elok dan cita rasa kita kan"..kata Jimin sambil menflip hair nya..

Taehyung dan Hoseok menjeling tengok gelagat Jimin yang acah itu..
"So..apa lagii pergi laa bersiap..kang hyung tinggal pandaii² laa"..kata Jin sambil menyangkut apron nya..

"Hari ni,Jimin,Taehyung dengan Jungkook merempit.. Hyung naik laa kereta yer.."..Sempat Jimin wink kearah Jin.. Hoseok meluat tengok perangai Jimin hampir termuntah dia..

"Korang dah siap ke??"..tanya Namjoon dan Jungkook yang dah bersiap.. "Otw!!"..Jimin,Hoseok dan Taehyung terus pecut lari masuk bilik untuk bersiap..

"Yoongi hyung dah siap??"..tanya Jungkook sambil sempat membetulkan tali pinggang nya dan memandang Yoongi.. Nampak smart hari ni Jungkook..

(Just bayangkan Jungkook pakai macam tu pergi Ke Butik Omma Yoongi)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Just bayangkan Jungkook pakai macam tu pergi Ke Butik Omma Yoongi)

"Dah.. Tunggu tiga ekor tu je lambat betul.."..balas Yoongi sambil duduk disofa..

+++

Boutique Min

BTS pun sudah sampaii di butik milik Pn.Min.. Masuk² sahaja dalaman nya sangat cantik.. BTS pun agak terpesona dengan Butik Pn.Min nih..

"Wahh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Wahh.. Makin cantikk butik Omma Min nihh"..kata Jin agak teruja melihat banyak perbezaan butik Pn.Min. ..

"Aiguu.. Anak² omma dah datang yerr"..BTS terus pusing dan pergi ke arah Pn.Min.. Pn.Min atau Omma Min terus memeluk BTS.. Agaknya rindu gamaknyaa..

"Makin handsome omma tengok anak² omma sekarang nih yer"..kata Pn.Min pandang mereka satu²..
"Omma ada orang tempah kat sini ke,i  mean selain BTS"...tanya Yoongi dekat Pn.Min..

Pn.Min tersenyum.. "Ada.. Kejap lagii customer omma datang laa,diorang pun nak tempah kat sini.. Itu semua pun pelajar dari sekolah kamu"..balas Pn.Min sambil mengambil fail² maklumat kedai Butik itu..

"Jinjaa..siapa je yang tahu"...pelik Yoongi pandang Omma nya..

"Omma!! Kami dahh sampaiii!!"..seorang yeoja bersama kawan-kawanya datang ke arah Pn.Min.. Mereka dan BTS terkejut apabila terpandang sesama antara satu sama lain..

+++

Yoonji hanya membuka majalah dirak tepi ruang tamu Butik itu.. Tak sangka mereka kene berkumpul bersama..
Taehyung yang senyum kearah Yena,Yena hanya membalas senyuman yang sahaja..

"Macam mana korang tahu Butik omma aku??"..tanya Yoongi dengan gaya savage nya.. "Dari Yoonji,lagipun Yoonji yang ajak kami.. Dia cakap Pn.Min agak bagus butik nya.. So kami pun datang laa.."..Sehun dengan selambe menjawab pertanyaan Yoongi itu..

Yoonji yang sebuk tengok majalah, terus menunjuk kepada kawan² sambil ketawa.. Vernon dan Jeonghan pun turut ketawa..Yerlaa BTS ada tujuh orang.. Geng Yoonji ada sembilan orang.. Halaa boleh je ajak gaduhh diorangkan kuat.. 😂😂..

"Haa..kalau macam tu.. Jom ke sana,dekat sana ada baju untuk PromNight..jom"..ajak Pn.Min pada,mereka semua..
"Ehh jap..kamu bukan anak Chwe ke??"..tanya Pn.Min dekat Vernon..Vernon hanya mengangguk sahaja.. "Wahh..patut laa muka sama dengan appa kamu,sebab tu Omma macam kenal"..kata Pn.Min tersipu malu..

Vernon hanya tersenyum..
"Tapi tu laa tak sangka laa kawan² Yoonji ni semua appa omma mereka,Omma kenal"..Yoonji and The Geng terkejut pandang Pn.Min..
"Om-omma biar betul?!"..tanya Yoonji dengan muka pelik.. Ahli BTS pun pelik jugak,Kalau dekat Mingyu dengan Joohyuk tak hairan laa sebab rapat dengan family Min..

Ini......Sehun,Vernon,Jeonghan,Daniel,Yena pastu Hanbin..Tang mana Pn.Min ni boleh kenal.."omma nih yeye je kenal"..balas Yoongi pandang Pn.Min tidak percaya.. "Iye.. Omma kenal laa.. Yang tinggi² tu, anak kepada Oh.. Syarikat bidang Fashion.. Yang tu pulak anak kepada Kim, syarikat perabot.. Yang tu, anak kepada Yoon.. Terkenal dengan kedai salon dia.. Yang tu pulak anak Kang,Syarikat Jenama baju and last kawan Yoonji.. Jung Yena.. Anak Jung, Omma kenal time kami berjumpa dinner malam, Syarikat pembangunan...
Betul tak omma cakap" ..

Ternganga terus mereka,bila tekaan Pn.Min itu betul.. Ahli BTS pun terkejut dengan Pn.Min..
"O-omma~..ma-macam mana Omma tahu"..serious terkejut Yoonji dekat Pn.Min.."Halaa.. Biasa laa kawan² appa,Omma pun saja² laa nak tahu anak mereka sekolah mana.. Mana laa tahu Omma kenal anak mereka,tapi tak sangka pulak yang Omma kenal mereka jugak akhirnya..."kata Pn.Min sambil tersenyum..

"Okay lets go.. Jangan nak tercengang lagii, come lihat baju PN apa yang kamu nak pakai.. Or omma akan pilih untuk kamu"..bergegas laju Pn.Min ke arah tempat untuk tempahan baju anak² nya..

Mereka berenam belas orang tadi hanya tercengang melihat Pn.Min yang makin menghilang dari pandangan mereka..
"Yoonji~"..Yoonji terus pandang Yoongi.. "Apa~"..tanya balik Yoonji pada Yoongi.. "Yoon pernah ada ternampak or tersilap nampak ke, Omma makan makanan yang tak elok or tarikh luput or what ever la"..tanya Yoongi, mata nya fokus pandang Yoonji.."setahu Yoon,Omma makan nasi hee.. And dia makan apa yang dia nak makan"..balas Yoonji muka agak pelik² gitu..

Yoongi terus bergerak ke ruang dimana Pn.Min pergi.. Yang lain pun ikut sahaja.. Jungkook yang dari tadi hanya pandang Yoonji sahaja.. Joohyuk yang sedar,terus menepuk bahu Jungkook dan senyum..
Jungkook membalas senyuman Joohyuk..

"Kau ada peluang nak dapat dia"..bisik Joohyuk dekat Jungkook..
Jungkook yang pandang Joohyuk terus tersenyum.. "Kau tolong aku"..balas Jungkook dekat Joohyuk..Joohyuk mengangguk dan menerima untuk menolong Jungkook..

Sambungan..

Okayy.. Author dah janjii kalau author ada dataa akan publish double chap kan.. So ini khas untuk andaa... Muahh..
Thankss supportt FF nihhh... 😍😍😍💕💕💕

BECAME A NERD GIRL +J.J.K+Where stories live. Discover now