Esokannya..
Yoonji dan Yena berjalan menuju ke arah Dewan sekolah.. Mereka berjalan sambil berpegangan tangan.. Yena tersenyum lebar kerana esok akan bermula perfomance mereka.. mereka sudah sediakan..
Sampai saja di dewan..
"Amboii~syok nye jalan lenggang-lenggok... Orang nk cepat korang berlambat pulak"..marah Jeonghan pada Yoonji dan Yena..
"Halaa.. Macam laa kami sampai pukul 6 petang.. Baru pukul 1 petang.. Kecoh laa kau Jeonghan"..marah Yena dekat Jeongan..Yoonji hanya menggeleng sahaja..
"Haii~"..terkejut Yoonji bila Jungkook peluknya dari belakang.. "Jun-Jungkook.. Nanti orang tengoklaa"..kata Yoonji yang menolak Jungkook.. Jungkook saja lagi menguatkan pelukan itu.. Yoonji mula geram dengan perangai gatai dia.."Jungkook!lepas laa"..marah lagi Yoonji pada Jungkook.. Sengaja lagi Jungkook kuatkan pelukan tersebut..
Yoonji hanya pasrah sahaja..+++
Yeri dengan kawan²nya melepak di rooftop block C.. Muka nya Agak ketat.. Otak nya bercelaru.. Asyik memikirkan tentang Yoonji yang sekarang bersama Jungkook.. Yeri terus menyepak kerusi² buruk..
"Yeri.. Rilex laa!!!"marah Seulgi terhadap Yeri.. "MACAM MANA AKU TAK MARAHH!!KALAU ORANG YANG AKU SUKA SUDAH DIRAMPAS!!!KORANG TAHU DAH LAMA AKU SUKA JUNGKOOK!!!DAH LAMA KAU SIMPAN PERASAAN TERHADAP JUNGKOOK!!!"..luah Yeri dengan perasaan marah..Kawan-kawannya hanya mendiam kan diri sahaja..
"Kami tahu kau suka Jungkook~..tapi kita tahu kan yang diorang pun suka sama suka.. Aku yng suka Taehyung pun,tak terbalas.. Aku dah luah perasaan aku kat dia, tapi dia still pilih Yena.."..kata Irene sambil menunduk..
Wendy dan Seulgi hanya mampu tersenyum kelat..Joy dari tadi hanya mendiam kan diri sahaja..
"Aku takkan putus asa!!Aku akn dapatkan Jeon Jungkook!!bersedia laa wahai Min Yoonji!"..kata Yeri terus jngn pergi dari situ.. Tetapi ditahan oleh Joy.. "Ka-kau dah kenapa??"..kata Yeri pelik pandang Joy..
"Kau.. Putus asa saja laa.."..kata Joy sambil pandang tepat ke arah mata Yeri.. Yang lain hanya mendiamkan diri dan pelik melihat Joy..
"Ke-kenapa pulak aku nak putus asa??!"..tengking Yeri pada Joy.. "Kau putus asa saja la.. Banyak lagi namja yang sukakan kau.."..kata Joy pada Yeri.. "What!! Ouhh.. Kau suruh aku putus asa,sbb kau pun sukakan Jungkook laa"..balas Yeri sambil pandang Joy dengan tajam..
"Apa yang kau pikir ni?..Takde masa aku nak sukakan Jungkook tu.."balas balik Joy berani terhadap Yeri.. "Kau ni!!Pegi berambus dari geng ni!!kau memang tak layak jadi kawan aku!!"..marah Yeri sambil menampar Joy..
"Ye.. Memang aku nk keluar dari group yang suka mementingkan diri sendiri,aku pun memang nak berambus dari group nih.."Joy terus pergi dari situ dan menghempas pintu tersebut..
Irene,Wendy dan Seulgi tergamam melihat aksi tersebut.. Yeri mula geram dan menjerit macam orang mental..
+++
Joy yang berlari sambil mengelap kasar air mata nya.. Siapa tak sedih apabila putus hubungan dengan kawan baik.. Baru Joy ingin masuk ke lorong loker..
Bushhhh!!!..
Aduhh!!
Joy terjatuh dan ingin bangun.. Tetapi ada seorang menghulurkan tanganya pada Joy.. Joy memandang pada empunya tuan tangan itu..
"cepat~takkan nak duduk je.."..Joy hanya mendiam kan diri..
YOU ARE READING
BECAME A NERD GIRL +J.J.K+
FanficYoonji adalah seorang yeoja yang menyamar dirinya sebagai nerd..Dia masuk ke sekolah barunya kerana ingin berubah sikap lama nya kepada menjadi sikap seorang budak nerd.. Tetapi Yoonji seorang yeoja yang agak tidak mudah jatuh cinta.. Kadang² ada ya...