Keesokannya..
Sekarang dengan jam pukul 3 petang, pelajar sekolah Bangtan sudah lama pulang..
Sekarang ini..Yoonji masih termenung didepan meja makeupnya.. Entah apa yang dia fikir..Maybe melayang semua apa yang dia fikirkan tadi..
"Oit~jauh termenung"..Yoonji terus pusing ke arah suara tersebut.. Terdapat si Yoongi sedang berdiri dipintu bilik Yoonji..Yoonji hanya pandang Yoongi dengan muka blank nya.. "Baik siap cepat..kau tahu kan pukul 7 benda tu start.."..kata Yoongi sambil hirup air kopi panasnya..
"Halaa..baru 3.30 petang..Masih awal nak bersiap lagii~"..balas Yoonji tengok jam ditelefonnya.."Nanti pergi dengan siapa?"..tanya Yoongi terus duduk di katil Yoonji.. "Mungkin dengan kawan² Yoon laa..Oppa tak pergi dengan BTS??"..tanya Yoonji sambil buka laci meja nya..
"Oppa gerak dengan diorang laa..Pukul 4 lebih oppa balik laa rumah BTS.."..kata Yoongi acah buat muka cool..Yoonji tak pandang pun.. Syok cari apatah dekat kaci meja dia..
"Btw.. Ada si Yeri tu kacau kau lagi"..Yoonji yang mendengarnya terus pandang Yoongi..Kalau nak dia taknak dengar nama perempuan tu,buat sakit hati je.. "Entah.."balas dengan muka agak menyampah..
Yoongi yang pandang Yoonji,hanya mengeluh sahaja..Dia pun tak faham jugak dengan perangai adiknya itu..
"Okay laa.. Tak sangka kita borak sampai setengah jam.. Dah pukul 4..Oppa nak turun bawah nak tengok omma jap"..Yoongi terus keluar dari bilik Yoonji.. Yoonji hanya mendiamkan diri sahaja..+++
TaeNa PoV
Taehyung dan Yena sedang baca skrip di kawasan taman berhampiran rumah Yena.. "Um..Tae~…Aku takut laaa"..Yena dah mula gugup dia..
Taehyung mengeluh terus pergi duduk sebelah Yena.. Yena pandang Taehyung pelik.."Relax..aku ada.So kau jangan laa risau.Hanya kita berdua je kat pentas tu nanti~faham?"..kata Taehyung sambil tekup kedua pipi Yena..Yena hanya mengangguk sahaja..Macam budak 5 tahun pun ada..
"So..kau jangn laa takut,risau dan gugup..Kau pandang je aku nanti..Jangan pandang penonton~faham??"..Taehyung memang dari tadi saja nak pandang Yena..Yena pun bengong jugak.. Memang betul laa kata Mingyu,Yena ni memang ada bengapnya..
"So.. Chill je.. Okay nanti kau gerak dengan siapa? "..tanya Taehyung masih memandang Yena..

Yena yang tersedar.. Terus ter eye contact dengan Taehyung..Entah kenapa tetiba rasa berdebar didadanya.. Taehyung pun satu ada ke pandang Yena bukan nak cover.."Urm!Urhm!"..sengaja Yena batuk.. Untuk menghilang kan awkward nya..
Taehyung hanya buat muka selambe sahaja.. "a-aku gerak dengan Yoonji.. Haa.. Hee"..balas Yena tergagap.."Jom laa balik.. Dah pukul 4.30 ptng..Nanti takut tak sempat,sebab PromNight start pukul 7 malam..So jom balik.."..Yena mengangguk dan terus kemas kertas yang ada diatas meja simenfero itu..
+++
BTS HOUSE
Ahli BTS semua pergi bersiap..
"Semuaa pergi bersiapp~"..kata Jin lantang kepada member² yang lain..
Semua bergegas pergi masuk bilik dan mandi.."Haih..nak kene jerit baru pergi bersiap"..kata Jin sambil mengemas didapur.. Jin yang mengemas,tiba² datang Namjoon ke arahnya..
"Nak apa??"..tanya Jin pelik pandang Namjoon.. "Hyung..pinjam seterika.."..kata Namjoon sambil tersengih.."Pegi cepat.. Err tadi taknak nak seterika baju laa apa laaa"..start laa membebel si Jin nih..Namjoon terus pecut naik ke atas.."haih.. Malas aku nak layan diorang nih"..Jin dah menggelengkan kepalanya..
"Hyung..seluar Jimin hyung nampak takk??"..tanya Jimin yang hanya bertuala dipinggangnya.."Pandaii² laa cari.."..Jin dah malas nak layan karenah diorang yang macam budak² tu..
"Hyung.. Baju semua kat bilik baju ke?"..ni lagi satu cari pasal dengan Jin.."KAN AKU DAH CAKAP!!!PERGI CARI SENDIRI!!BUKAN CARI DENGAN MULUTTT!!!CARI DENGAN MATAAA!!"..Jin bertukarr jadi Hulk, apalagi lintang pukang laa si Jimin dan Hoseok naik ke atas.. Suka sangat bebankan Jin.. Kesian Omma Jin..
Semua mula terabur,bila Jin dah mengamuk..Orang nak bersiap pergi PromNight, diorang sempat pulak terhegeh-hegeh bersiap kalah anak dara orang..
"Siapa lambatt,hyung tinggal!!"..sempat Jin memberi amaran dekat mereka semua yang masih siap terhegeh-hegeh tu..
+++
Yena PoV
Yena yang kehulur kehilir dia hanya siapkan makeup dulu, dan kemas kan rambutnya..
"Nak lepas ke ikat?? "..sempat lagi berfikir nak ikat rambut ataupu lepas sahaja.."Aduh ikat laa.. Rimas pulak nanti.."..kata Yena terus ikat rambut dia.. "Dah okay laa aku makeup.. Look simple"..kata Yena sambil mengemas barang nya bersepah di meja nya..
"Fuh.. Aku kene rilex,ingat Taehyung..Dia je yg boleh selamatkan kau Yena"..Yen terus tersenyum bila fikir pasal Taehyung..
"I can do it!!"..kata Yena semangat.."Aiguu cantik adik oppa"..Yena terus pandang abang nya yg berdiri di pintu bilik Yena.. "Oppa.. Seriously?"..kata Yena sambil pandang abangnya..
"Betul laa,adik Oppa cantik..Okay cepat dah nak dekat start dah PromNight kamu.. Oppa tunggu kat bawah tau"..kata Abng Yena kenapa Yena..Yena mengangguk terus mengemas barang² yang berselerak di katilnya..
+++
Yoonji POV
"Haih..lagii 30 minit PromNight nak bermula..Rasa macam malas pulak nak pergi.. Haih"..kata Yoonji yang masih belum siap.. Still dengan baju hoodie bersama shortpants dia..
"Kang tak pergi, kawan² merajuk pastu Oppa pun merajuk.."..Yoonji memuncungkan bibir nya.. Dan pandang kearah cermin.. Tiba² muncul idea dikepala nya..
"Okay.. Aku buat~"..Sambungan..
Haii long time no see readerss..
😂😂😅..💕💕💕
YOU ARE READING
BECAME A NERD GIRL +J.J.K+
FanficYoonji adalah seorang yeoja yang menyamar dirinya sebagai nerd..Dia masuk ke sekolah barunya kerana ingin berubah sikap lama nya kepada menjadi sikap seorang budak nerd.. Tetapi Yoonji seorang yeoja yang agak tidak mudah jatuh cinta.. Kadang² ada ya...