MIN'S FAMILY
Yoonji duduk diatas katilnya sambil termenung dekat frame gambarnya dengan abang² nya semasa kecil..Yoonji mengalirkan airmatanya..
"Wae~ susah sangat ke nak luang bersama omma dengan appa.." kata Yoonji sambil mengesat airmata nya..Ttok!!ttokk!!
Yoonji terdengar bunyi ketukan pintu dari luar.."Nae masuk laa"..Yoonji mengesat kasar air mata nya dan membuat seperti tiada apa yang berlaku..
"Yoonji..".." nae Omma ada apa?"..tanya Yoonji pada Ommanya.."Yoongi ada kat bawah tak nak luang dengan dia ke?".. Yoonji pandang Ommanya.."Wae Yoonji ke luangkan masa dengan si Yoongi tu?".. Kata Yoonji agak tidak puas hati sikit.." Yoonji..Yoongi tu abang kamu..tak baik cakap macam tu"..
"Omma tu la yang baik sangat sampai biar anak lelaki dia sampai terabai kat omma".. Yoonji dah mula nak melalak dah..Muka Yoonji sudah merah akibat terasa agak marah sedikit.." biar laa dia duduk seorang kat bawah tu..tak hingin yoonji nak tengok muka acah suwerk dia tu"..Yoonji memalingkan muka nya ke arah tingkap..Malas nak layan omma nya..
+++
YOONGI POV
Haih..bila budak senget tu nak turun.. Marah sngat kw dekat aku budak tu..
"Yoongi~Yoonji tak nak turun laa~".. Aku pandang muka Omma tersenyum kelat..
Aku pandang muka Omma yang sudah lama tak jengok..Aku terus pergi ke arah Omma dan peluk.." kenapa ni Yoongi?"..tanya Omma pelik kat aku.."Omma~Mianhae..Yoongi tahu..Yoongi salah sebab tinggalkan Omma sebab pentingkan diri sendiri.."..aku rasa bersalah sekarang sebab buat macam tu kat Omma dengan Appa aku..
"Gwenchana~.. Omma tak kisah..Omma tahu Yoongi pergi jauh pun sebab kebaikan diri kamu dan saeng kamu Yoonji..Kalau tak kamu dan abang² kamu datang masetu mesty kita akan kehiangan Yoonji.."..Omma tersenyum pandanhg aku..
" Nae Omma ..Yoongi janji...Yoongi takkan tinggalkan omma lagi.."aku terus peluk Omna aku.."Yoongi apa kata kamu pergi naik bilik Yoonji..dan pujuk dia".."Nae Omma"..
+++
No pov
Yoonji duduk di depan tingkap nya sambil melihat bintang² yang tersusun diatas langit..Yoonji tersenyum dan dengan agak teruja melihat bintang tersebut..
(Author tak tahu dari mana author kutip ayat ni😂😂)Krekk!!
Yoonji terus paling ke arah pintu tu..Yoonji menjeling dan mulut dia dah menyumpah-nyumpah si Yoongi tu..
"Yo-yoonji~"..Tang mana Suga boleh gagap😂😂..hilang laa swag dia.." kau nak apa lagi datang sini?tak puas lagi ke hah!?"..Yoonji terus berdiri dan pandang ke arah abang nya Yoongi..Yoongi yang berdiri memandang Yoonji dengan sayu terus berjalan ke arah Yoonji dan melutut depan Yoonji..Yoonji terkejut dan kebelakang sikit..
"Mi-mianhae~".. Yoongi sudah kehilangan swagnya kerana melutut dan menangis depan saengnya..Yoonji hanya pandang ke tepi sahaja..Airmatanya sudah mengalir..
Omma dan Appa nya hanya menjadi penonton yang melihat drama free di rumah mereka..+++
Yoongi yang penat lelah menangis kejadian tersebut terus tertidur dibiliknya..Yoonji hanya memandang abang nya dengn muka yang sembap..
" sayang sangat dekat adik dia sampai sanggup mencalarkan maruah swag dia.."..Yoonji membebel seorang sambil meneman si abangnya tidur..
Appa dan Omma nya hanya mengintai disebalik pintu dengan senyuman yang penuh gembira..+++
"Omma~ yoonji mana??".. Suga dari tadi asyik mencari si adiknya Yoonji..
" Mana laa omma tahu..Pegi laa tengik kat bilik dia.."..Suga hanya mencebik dan duduk di meja makan..
"Morning swag boy~".." Morning dad~"..Suga mengambil roti dan nutell sambil menyapu nutella di permukaan roti nya..+++
YOONJI POV
"Aishh~ minah ni lambat betul..".. Aku pandang jam dah pukul 9.30 pagi..Tadi beria-ria cakap pukul 8 pagi..Tapi sekarang tengok..dah lambat..
"Mian Yoonji..aku lambat sikit..hehe".. Aku pandang tajam ke arah Yena yang tengah buat muka..ingat aku peduli ke kau buat muka cam awek cendol tu.." Asal lambat hah?aku tungu 1jam 30 minit tau.."..
"Sorry laa sis..jam laa~".." Jam hotak kau ..jom masuk nantis si Harimau tu marah"..Korang nak tahu siapa Harimau tu..Nanti² je laa tahu yer..
Malas kau nak sambung panjang²..
TBC..
Uwahhhh!!lama tak upadatekan..
Sis tengah bedera jantung ni..sbb tak lama lagi result nak kuar..
T^T..
YOU ARE READING
BECAME A NERD GIRL +J.J.K+
FanfictionYoonji adalah seorang yeoja yang menyamar dirinya sebagai nerd..Dia masuk ke sekolah barunya kerana ingin berubah sikap lama nya kepada menjadi sikap seorang budak nerd.. Tetapi Yoonji seorang yeoja yang agak tidak mudah jatuh cinta.. Kadang² ada ya...