SKIP DAY...
SCHOOL BACK...
Author pov
Sudahh seminggu habis cuti sekolah sebab kerana Festival Hari Canteen sekolah..Ramai pelajar hadir ke sekolah.. Aitt selama nih pelajar kurang hadir ke..😅.
Yoonji yang sedang syok tido di kantin sambil menunggu Yena datang sekolah..Awal harini dia datang kan..
Baru Yoonji bermimpi untuk pergi ke alam Fantasi bulan madu di awan biru...Ppakk!! Skrak!! Ppakk ppakk!!
(Lebih² pulak bunyi dia😂)Yoonji terus bangun dan melihat siapa gerangan yang mengacau dia dah syok tido.. Yoonji dengan muka blur pandang manusia di depan dia tersebut..
"Nak apa lagi? Tak puas nak belasah lagi?" tidak takut Yoonji pandang manusia tersebut..
"Tch~ Tak..Tak puas.." manusia tersebut merapatkan muka nya kepada Yoonji .."Sudah laa Oh Sehun sumbae~ Yoonji tak suka buat kerja yang kurang belajar nih dekat sumbae~".. Yoonji pandang tidak takut dekat manusia yang bernama Oh Sehun..
Sehun hanya tersenyum senget melihat si Yoonji nih..
Tiba² datang seorang namja sambil menarik tangan Yoonji..
Yoonji terkejut melihat namja tersebut.." Kalau kau nak belasah dia~ kau langkah mayat aku dulu~"..Yoonji dah terkejut beruk mendengar ayat² keluar dari mulut namja tersebut..
Sehun dan Kai mendengar kata² namja itu terus ketawa...
"Jungkook~ Jungkook~ haih..lawak laa kau nih".. Sisa² ketawa Sehun ada lagi sambil pandang Jungkook dengan tajam..
" Aku tak buat lawak laa sumbae~" sengaja Jungkook tekankan perkataan Sumbae itu..Yoonji yang dari tadi hanya diam dan menjadi penonton dari aksi Jungkook dan Sehun..
"Okehh~ nak tahu??..aku pun suka Yoonji jugak.." sengaja Sehun menambah amarah Jungkook..Yoonji terus pegang blazer Jungkook bila Jungkook hampir nak tumbuk Sehun..Jungkook yang pandang sedikit ke arah Yoonji..hanya mampu bersabar..
"Tch~ kau suka Yoonji sumbae?,.tapi masatu Sumbae dah buat Yoonji bencikan sumbae..thats right dear~" sengaja Jungkook buat ayat sweet dekat Yoonji..Tetiba muka Yoonji jadi merah bila Jungkook pnggil dia 'dear'.,
Sehun yang terus menggenggam tanganya apabila sengaja Jungkook berbuat begitu..Kai pelik memandang Sehun..
"Okehh..kalau macam tu..kita fight nak?".. Ajak Sehun lagaknya dekat Jungkook..Jungkook pandang Sehun seperti kau-cabar-aku-ke-manusia-" Okehh..kita kawan.. Opss..i mean lawan.." sengaja Jungkook nak buat Sehun berapi-api.. Sehun mencuba jadi sabar..Yoonji yang memandang Sehun hanya menjeling geram..
"Kita buat taruhan..Siapa menang di acara 100M di Sukan Tahunan nanti..Yoonji akan jadi milik dia..deal?".. Jungkook yang mendengar terus mengangkat kening dengan tidak percaya..
Yoonji hanya terkaku bila Sehun berkata begitu..Jungkook pikir kata² Sehun..
Yoonji yang terus pegang tangan Jungkook.. Jungkook pandang Yoonji..Yoonji pandang Jungkook dan menyuruh Jungkook sambut deal Sehun..Jungkook hanya berwas² tapi Jungkook terima dengan kepastian Yoonji.." Okehh.. Aku terima deal kau"..Jungkook tersenyum sinis..walaupun pun hati dia dah risau gila nak mampus dahh..
Yoonji yang setia memegang tangan Jungkook membuat Sehun menyampah memandangnya .."Okeh..kalau macm tu kita jumpa 3 bulan lagi..bye dear.." sengaja Sehun wink dekat Yoonji..Yoonji hanya membuat muka meluat sahaja..
Jungkook terus pusing dan pegang lengan Yoonji... "Are u serious dear?" Jungkook pandang Yoonji tidak percaya.. "Betul laa buat apa aku nak tipu.." Yoonji pandang Jungkook muka selambe..
Jungkook mengeluh..Dia tidak yakin tentang deal Sehun tadi.."Aku percaya kau boleh.."Jungkook pandang Yoonji yang sedang pegang bahu Jungkook ..Jungkook tersenyum gembira bila Yoonji sokong dia..
" fighthing ~ okay laa aku masuk kelas dulu..nyeong~"..Yoonji terus serabaikan rambut Jungkook dan beredar dari kantin.. Jungkook yang tercengang muka merah² peluh²..lapar.. Ehh..salah skrip pulak..Terus tersengih sorang²..
"Yeahhhhhhh!!!!Yoonji sokong aku!!!" jerit Jungkook dengan gembira..
"Woii budak masuk kelass laa".. Marah makcik kantin tersebut dekat Jungkook.. Jungkook bow dan terus blar dari situ..+++
Yoonji pov
Yoonji duduk tersengih-sengih sambil termenung di tingkap kelas nya..
Yena dan Dahyun dari tadi pandang Yoonji pelik.. Tapi mereka syak Yoonji dah mental agak nya dan tak siuman lagi.." woii yoonji~ kau ni dah kenapa sengih² dari tadi?"..tanya Yena duduk tepi Yoonji.. "Bila masa aku tersengih-sengih pulak nih".. Muka Yoonji terus berubah jadi garang..Yena tak gentar tengok muka Yoonji..Macam mana nak gentar dia buat muka garang pun macam lawak siot..
"Eleh tak mengaku~ kau ni mental kot ataupun tak siuman.." sengaja Yena perli Yoonji.. Yoonji pandang tajam dekat Yena.. "Sebelum aku korek biji mata kau..baik kau diam" warning Yoonji dekat Yena..
"Yelahh yelahh"..Yena terus letakkan kepala dekat meja dan tido..Yoonji terus jeling kat Yena dan sambung tersengih-sengih dia tadi kat tepi tingkap.. Dahyun yang masih lagi pandang Yoonji hanya mampu mengelengkan kepala sahaja..
+++
YERI POV
" arghh!! Aku benci Yoonji!!!" jerit Yeri kegeraman..Ahli Red Velvet yang lain hanya mampu diam saja.
"Dia semua nak rampas Jungkook aku!!" Yeri terus membaling barang² yang ada disitu.."Dah laa Yeri..nanti Jungkook mesti nak kau.." pujuk Seulgi dekat Yeri..
"Jinjaa.." Yeri pandang Seulgi..
"Iyer..mesti laa..kau goda laa diaa".. Sambung Wendy menghasut Yeri..
Yeri senyum dengan kejahatan..
" Kau tunggu laa Yoonji..aku akan hapuskan kau.."..Ahli Red Velvet ketawa kecuali Joy hanya berdiam diri..+++
"Wehh..Yoonji~ lagi seminggu Ahli BTS masuk Basketball tau..Dorang lawan dengan sekolah lain..tapi sekolah kita jadi Tuan Rumah.." Yena memberitahu pada Yoonji..
Yoonji memandang Yena dengan tidak percaya."Jinjaa!! Wahh tak sabar gak nak tengok?!" sengaja Yoonji buat muka riak gembira.. Yena meluat pandat Yoonji tetiba macam orang gila kat tepi pagar sekolah..
"Haii sayang² sekalian~"..Yoonji dan Yena pandang namja tersebut..
"Daniel!!" jerit Yoonji dengan Yena terus peluk Daniel anak si Kang..
"Rindu korang.. Sorry laa time Festival masa tu.. Niel tak dapat hadir sebab ada hal dengan family ".. Pout Daniel sambil membuat lambang meminta maaf.."Sokay dear.. Janji kau bagitahu kami.."Sambung Yoonji melegakan Daniel.. "Betul tu.." Yena tersenyum sokmo melihat kecomelan Daniel..
SAMBUNGAN..
haii readers... Author rasa jalan cerita nih dah macam kelaut dahh. 😂😂..takpe laa author still sambung..
YOU ARE READING
BECAME A NERD GIRL +J.J.K+
Hayran KurguYoonji adalah seorang yeoja yang menyamar dirinya sebagai nerd..Dia masuk ke sekolah barunya kerana ingin berubah sikap lama nya kepada menjadi sikap seorang budak nerd.. Tetapi Yoonji seorang yeoja yang agak tidak mudah jatuh cinta.. Kadang² ada ya...